کرمان/

به روستای چهل تخم بیا و از محله ی خوش نشین ها دیدن کن!

فرماندار نرماشیر گفت: روستای چهل تخم از جمله روستاهایی است که آثار تاریخی فراوانی دارد که می تواند زمینه حضور گردشگران در شرق کرمان فراهم کند .

محمود سام نژاد در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگارانِ نرماشیر با اشاره با اینکه روستای چهل تخم از جمله روستاهایی است که آثار تاریخی فراوانی دارد، افزود : قدمت تعدادی از این آثار به حدود 300سال قبل باز می گردد ، از جمله این آثار باید به بقایای قلعه تاریخی اشاره کردکه در ضلع غربی روستا واقع شده و شبیه یک پادگان نظامی قدیمی است .

وی تصریح کرد :وجود این قلعه وپادگان نظامی نشان دهنده گذرراه ارتباطی این منطقه بوده است .

سام نژاد گفت:علاوه بر این اثر می توان به مدرسه قدیمی جعفریان که در سال1334احداث گردیده وحدود2500متر مربع وسعت دارد اشاره کرد .

سام نژاد به خانه های قدیمی که بنام محله خوش نشین ها معروف شده اند اشاره کرد و اظهار داشت : در زمانهای قدیم که سیستم ارباب رعیتی رواج داشته،کار گران وکشاورزان که در زیر سلطه خوانین نبودند وبرای خودشان در مناطقی بطور مستقل زندگی می کردند و منازل این افراد نیز دارای معماری مستقلی بود .

فرماندار نرماشیر ، عمارت آقا سید فریورکه بالای صد سال سابقه داشته و قلعه سید مهدی جعفریان ، قلعه سید هادی جعفریان را از مهمترین آثار قدیمی بجا مانده در این روستا عنوان کرد./س

برچسب ها: روستای ، چهل تخم ، نرماشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.