جانشین معاون نظارت مجلس:

اعلام وصول طرح استيضاح شیخ‌الاسلام تا روز چهارشنبه به تعويق افتاد/ ادامه مديريت مرتضوي جرم است

جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلسه مشترک معاونت نظارت مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر گفت: با تقاضای مظفر از نمایندگان اعلام وصول استیضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تا صبح چهار‌شنبه (۴ بهمن) به تاخیر افتاد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران رضا طلایی‌نیک جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای گفت: به دنبال ارائه طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس به علت عدم اجرای احکام قانونی برای سلب مدیریت سعید مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی، علی لاریجانی رئیس مجلس برای امکان اجرای قانون و پیشگیری از انجام استیضاح تدبیر اتخاذ کرد.

 جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی، افزود: تدبیر رئیس مجلس این بود که حسین مظفر معاون نظارت مجلس با دعوت از شیخ‌الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان متقاضی استیضاح برای اجرای احکام قانونی ابلاغی و امکان عدم استیضاح تعامل كند.

طلایی‌نیک گفت: بر این اساس مظفر جلسه‌ای مشترک تشکیل داد که در این جلسه نمایندگان مجلس متقاضی استیضاح، مبنا و علت استیضاح را جلوگیری از نقض قانون و لزوم پایبندی صریح به احکام قانونی اعلام نمودند تا قانون‌گریزی در کشور رویه نشود.

طلایی‌نیک ادامه داد: در این جلسه نمایندگان تاکید داشتند که با ابلاغ آرا هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین از سوی مجلس و نیز ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنا بر ابطال حکم مدیریت سعید مرتضوی و سوابق موضوع هیچگونه تردید و تعللی موجه نیست.

وی یادآور شد: مظفر متذکر شد که در این جلسه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر رویکرد خود برای اجرای احکام قانونی ابلاغی در چارچوب مجاری مربوطه تاکید داشته است و اعلام کرده که تا سه‌شنبه این هفته (۳بهمن) با تشکیل جلسه هیات امنای تامین اجتماعی تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد و لذا با تقاضای مظفر، نمایندگان برای تاخیر در اعلام وصول تا صبح چهارشنبه (۴ بهمن) موافقت کردند تا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام مقتضی را برای اجرای احکام ابلاغی انجام دهد.

جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مظفر در خاتمه تاکید كرد که با توجه به مستندات صریح قانونی ادامه مدیریت سعید مرتضوی در تامین اجتماعی با هر عنوانی موجب مسئولیت نهادهای نظارتی برای پیگیری خواهد شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مظفر ، مجلس ، طلایی ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار