در نامه‌هايي متقابل مطرح شد

عسگراولادي: قصد تطهير يا رفع حصرمفتون‌ها را نداشته و ندارم/آيت‌الله خاتمي: موسوی و کروبی باید پاسخگوی حوادث88 باشند

آیت‌الله سید احمد خاتمی در پاسخ به نامه حبیب الله عسگر اولادی گفت: اینجانب ضمن احترام به شخصیت جناب عسگر اولادی به دلایلی که در نماز جمعه مطرح کردم ،آقای موسوی و کروبی را از سران فتنه دانستم. معتقدم آنان باید پاسخگوی حوادث پس از 22 خرداد 88 باشند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله سيد احمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري پاسخ نامه عسگراولادي را داد.

 متن کامل این دو نامه به شرح ذیل است:

جناب مستطاب حضرت آيت‌الله آقاي سيد احمد خاتمي دامت افاضاته

عضو محترم هيأت رئيسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران

باسلام و تحيت    

 پيشاپيش ميلاد مبارك حضرت رسول گرامي اسلام پيامبر رحمت حضرت محمدمصطفي صلوات الله و سلامه عليه و ولادت حضرت امام جعفرصادق (ع) را تبريك و تهنيت عرض نموده و سلامتي و موفقيت جنابعالي را در پيشبرد اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي از خداوند سبحان خواستارم.

به دليل كسالت امكان حضور در نماز جمعه هفته قبل را نداشتم ليكن توفيق حاصل شد تا از خطبه‌هاي جنابعالي استفاده كنم درخصوص مطالبي كه فرموديد نكاتي به نظرم رسيد كه بدينوسيله تقديم مي‌كنم:

1- استنباط بنده اين است كه عده‌اي دارند كوشش مي كنند كه انتخابات رياست جمهوري آينده را به ميدان جنگ و مقدمه فتنه‌ها و انحراف‌هاي جديد تبديل و بجاي رقابت سال ، انتخابات را به تنازع و جنگ منحرف كنند.

مقام معظم رهبري دامه عزه تنها قائمه نظام در جلوگيري از جنگ‌آوري و جنگ افروزي در ميدان انتخابات، مواضع بسيار حكيمانه و هدايت كننده‌اي دارند و خيرخواهانه وناصحانه تمامي جناح‌ها و اقشار جامعه را به جانب رقابت سالم و حضور حداكثر قابل قبول مردم در انتخابات رهنمون فرمودند.

2- صداهاي بيگانه و عوامل آنها در لغزاندن گسل‌ها و ايجاد گسل‌هاي تازه اجتماعي و سياسي بالاخص اقتصادي و فرهنگي از همه امكانات سخت افزاري و نرم افزاري در ادامه خصومت‌هاي خود با نظام اسلامي مشغول هستند، در چنين شرايطي جامعه نيازمند هدايت‌هاي فراجناحي و ولايت محوري است و حقير احساس كردم ضرورت دارد آبروي خدادادي را در جلوگيري از جنگ افروزي و ايجاد فتنه و انحراف جديد بكار گيرم.

از امام راحل آموخته‌ايم كه فرمودند: « من فكر كردم آبرويي كه خدا داده است در راه خدا مصرف كنم و در راه دين خدا».

3-  بنده در اظهاراتم به هيچ عنوان قصد تطهير يا تخفيف در جرم و يا رفع حصرمفتون‌ها را نداشته و ندارم اين در حيطه اختيارات قوه قضائيه و دستگاه‌هاي امنيتي مي‌باشد با شناختي كه از آقايان موسوي و كروبي دارم اينها را سران اصلي فتنه نمي‌دانم عوامل فتنه اطراف آنان را گرفته و مع الاسف مفتون شده‌اند.

4-  بطور قطع خطباي محترم نماز جمعه به تأسي از مقام معظم رهبري و امثال شما بزرگان در وحدت امت اسلامي و آماده سازي آنان در مدت باقيمانده تا انتخابات براي شركت در جشن ملي مي‌تواند به دور از برخورد تند با كساني كه خطا كردند و غافلانه با نظام زاويه پيدا كردند با ديد رأفت، هدايت و رحمت برخورد كنند تا از رهگذر اين اقدام خيرخواهانه موجبات جذب و دلبستگي آنان را نسبت به انقلاب و نظام فراهم كنند.

حبيب الله عسگراولادي
30/10/91

متن پاسخ آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و اما جمعه تهران نیز به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نامه جناب مستطاب آقای حبیب‌الله عسگر اولادی را خواندم. گرچه نامه ایشان خطاب به اینجانب غیر رسانه‌ای بود اما مناسب دیدم که به انگیزه نکاتی چند برای عموم مردم عزیزمان آن را رسانه‌ای کنم.

1- نامه جناب عسگر اولادی مودبانه و محترمانه است و الگويی برای نقد و برسی در حوزه مسائل سیاسی.

2- اینجانب در خطبه نماز جمعه " گفتار" را نقد کردم نه گوینده آن را که ادب اسلامی این است که " انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال" به گفته بنگر، نه گوینده آن. در عین حال به گونه‌ای سخن گفتم که شخصیت گوینده مورد تعرض قرار نگیرد.

3- اینجانب ضمن احترام به شخصیت جناب عسگر اولادی به دلایلی که در نماز جمعه مطرح کردم ،آقای موسوی و کروبی را از سران فتنه دانستم. معتقدم آنان باید پاسخگوی حوادث پس از 22 خرداد 88 باشند.

4 – از اینکه جناب عسگر اولادی آبروی خویش را در مسیر انقلاب قرار می‌دهند ستودنی است اما به نظر می‌رسد ایشان مطمئنا ملاحظه آبروی انقلاب را هم می‌کنند. از اینکه ضد انقلاب از اظهارات ایشان استقبال کردند گویای آن است که آن اظهارات پسند آنهاست که خوشبختانه ایشان جواب بسیار مناسبی به آنان دادند.

5- جناب آقای عسگر اولادی از سابقون انقلاب بوده و پیشینه درخشان ایشان در مبارزه با طاغوت و حبس های طولانی ایشان فراموش شدنی نیست. نیز خدمات ایشان پس از انقلاب و تلاشهای مخلصانه ایشان پس از انقلاب در جهت تثبیت نظام اسلامی از یاد رفتنی نمی باشد و حرف یک نقد بر ایشان به معنای زیر سوال بردن شخصیت ایشان نمی باشد.

سید احمد خاتمی
2/11/91

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار