عضو مرکز تحقیقات گوش حلق بینی؛

یک تا سه درصد جامعه دچار پولیپ بینی می شوند

عضو مرکز تحقیقات گوش حلق بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یک تا سه درصد افراد جامعه به پولیپ بینی مبتلا هستند که با علائمی شامل سردرد، گرفتگی بینی و احساس خستگی مراجعه کنند.

دکتر بابک ساعدی عضو مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که پولیپ بینی از جمله مشکلات حوزه گوش و حلق و بینی است گفت: یک تا 3 درصد افراد جامعه مبتلا به این بیماری می شوند.

وی با اشاره به این که سردرد، گرفتگی بینی از جمله علایم بیماری پولیپ است تصریح کرد: آلرژی یکی از علت های ایجاد پولیپ بینی می باشد.

عضو مرکز تحقیقات گوش حلق و بینی  گفت:قارچ ها سیستم ایمنی بدن ، آلرژن ها، گرد و خاک هوا از جمله دیگر عوامل ابتلا به پولیپ بینی است که افراد مبتلا به آن  با آبریزش بینی و احساس خستگی مراجعه می کنند .

وی با بیان این که در گذشته بیماران مبتلا به پولیپ بینی با اعمال جراحی مختلف درمان می شدند اظهار کرد: طی دو دهه اخیر این بیماران با اعمال جراحی آندوسکوپی درمان می شوند .

دکتر ساعدی یادآور شد: در صورتی که فرد مبتلا به پولیپ بینی بیماری هایی مانند آسم داشته یا سابقه جراحی های مکرر داشته باشد علیرغم آندوسکوپی احتمال عود پولیپ وجود دارد.

وی در پایان با بیان این که آلودگی هوا از علل ابتلا به پولیپ بینی نیست خاطر نشان کرد: ولی می توان گفت آلودگی هوا در تشدید این بیماری نقش موثری دارد./ع2
برچسب ها: پولیپ ، پزشکی ، آندوسکوپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار