قتل دختربچه 6 ساله براي 7 گرم طلا / چاه کن به چاه افتاد

رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي از دستگيري قاتلي که به خاطر هفت گرم طلا‌هاي دختر بچه شش ساله‌اي در تبريز، او را به قتل رسانده بود، خبر داد.

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، قنبر مداحي اظهار کرد: به دنبال گزارش دريافتي مبني بر اينکه دختربچه شش ساله اي در محله "آناخاتون" تبريز به خانه بازنگشته، پليس مامور رسيدگي به اين حادثه شد.
 
وي افزود: پليس طبق روال اعلام مفقودي‌ها در 24 ساعت اوليه احتمال گمشدن يا تصادف را مي‌دهد و بعد از استعلام از بيمارستان‌ها، پليس و بهزيستي احتمال قتل را داده و وارد فاز عملياتي مي‌شوند.
 
مداحي گفت: متاسفانه اين دختر شش ساله در بيستم و يکم دي امسال توسط مرد 33 ساله‌اي بعد از سرقت هفت گرم طلا با شال‌گردن خودش به قتل مي‌رسد.
 
رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان‌شرقي به تشريح نحوه قتل اين دختربچه پرداخت و تصريح کرد: طبق اعترافات قاتل و شواهد امر، روز پنج‌شنبه بيست و يکم دي « زهراـ د» شش ساله ساکن «آناخاتون» از روستا‌هاي تبريز که اخيراً به اين شهر الحاق شده و هر روز به مهد‌کودک مي‌رفته، به دليل تعطيلي مهدکودک در خانه مشغول بازي بوده که از مادرش پول مي‌گيرد و براي خريد ذرت به مغازه محله مي‌رود.
 
وي افزود: اين دختربچه شش ساله بعد از خريد و هنگام برگشت به خانه گم شده و نمي‌تواند خانه را پيدا کند و شروع به گريه کردن مي‌کند.
 
مداحي ادامه داد: در اين هنگام يکي از عابران که مردي 33 ساله و ساکن محله "آناخاتون" بوده از اين دختربچه مي‌پرسد براي چه گريه مي‌کند که وي در جوابش مي‌گويد خانه‌ را گم کرده‌ام و با قول اينکه بيا تو را به خانه‌اتان ببرم، با قاتل راهي مي‌شود.
 
مداحي تصريح کرد: اين مرد بعد از آنکه اين دختربچه را به خانه خود مي‌برد، بعد از سرقت النگو و گوشواره اين دختربچه که جمعاً حدود هفت گرم وزن داشته، از ترس اينکه چون ساکن اين محله بوده توسط اين دختربچه بعداً شناسايي نشود وي را به قتل مي‌رساند.
 
وي خاطرنشان کرد: قاتل به نام « دال –الف» دختربچه را با شال گردنش خفه کرده و در داخل گوني گذاشته و به دليل تعطيلي آخر ماه صفر و نبود همسرش در خانه، جنازه اين دختر را در خانه نگه مي‌دارد.
 
وي افزود: پس از اينکه همسر قاتل از وي مي‌خواهد به تبريز آمده و وي را از خانه پدرش بازگرداند، جنازه دختربچه شش ساله را که در گوني نگه داشته بوده از خانه خارج کرده و در اطراف محله "آناخاتون" رها مي‌کند.
 
وي اضافه کرد: در اين مدت پدر و مادر اين دختر بچه اطلاعيه‌هايي براي پيدا شدن کودکشان در اماکن عمومي منطقه نصب کرده بودند که قاتل پس از مشاهده اين حرکت‌ها با شماره تلفني که در اين اطلاعيه اعلام شده بود تماس گرفته و به مادر اين دختربچه محل جنازه را اعلام مي‌کند.
 
مداحي گفت: جنازه اين دختربچه بيست و پنجم دي در منطقه "آناخاتون" تبريز کشف مي‌شود و براساس شواهد به دست آمده در مدت دو ساعت هويت قاتل شناسايي شده و در عرض 24 ساعت اين قاتل دستگير مي‌شود.
 
رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: اين دختربچه شش ساله تنها فرزند اين پدر و مادر بود و قاتل نيز 33 ساله بوده وشغلش "چاه کن" بوده است.
 
رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي، از خانواده‌ها خواست کودکان خود را با طلاجات تزئين نکنند و به کودکان خود آموزش دهند به افراد غريبه اعتماد نکنند.
 
مداحي، به مجرمان و خاطيان نيز هشدار داد پليس و قوه قضائيه با شدت هر چه تمام با آنان برخورد خواهد کرد.
 
وي از دستگاه قضايي اشد مجازات را براي قاتل خواست و اظهار اميدواري کرد که در صدور حکم قاتل اين دختربچه تسريع شود.
 
والدين دختربچه شش ساله که در محل مصاحبه رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي با خبرنگاران حضور داشتند ضمن تقدير و تشکر از عوامل پليس که سريعاً قاتل دخترشان را پيدا کردند، از قوه قضائيه خواستند سريعاً اشد مجازات را براي قاتل دخترشان صادر و آن را اجرا کند تا درس عبرتي شود و زهراي ديگري به اين سرنوشت دچار نشود. /ل

برچسب ها: قتل ، بچه ، طلا ، چاه کن ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار