همزمان با فرا رسيدن دهه فجر:

برنامه هاي دهه فجر دانشگاه آزاد اعلام شد

برنامه‌های ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزا، توسط معاون فرهنگی این دانشگاه به واحدهای دانشگاهی ابلاغ و اعلام شد.

 
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد: در بخشنامه صمد مومن‌بالله معاون فرهتگی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کلیه واحدها و مراکز دارای دانشجو آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رویدادی بی بدیل در تاریخ معاصر به شمار می‌آید که در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین کننده و تحولات غیرقابل پیش بینی بوده است.

این رویداد بزرگ، معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان بویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه دار و چشمگیری را فراهم کرد.

دهه فجر انقلاب اسلامی، مقطع رهایی ملتی است که به مدد الهی و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) بر طاغوت غلبه کرد و در ادامه با زعامت و رهبری مقام معظم رهبری همچنان شاهد ثمربخشی شجره طبیه جمهوری اسلامی در میهن عزیزمان و توسعه آن به دیگر کشورهای اسلامی هستیم.

اینک که در آستانه سی و چهارمین سال برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بی گمان بیش از بیش حضور، همفکری و همکاری دانشگاهیان و نقش آفرینی و اثر بخشی آنان می‌تواند در برگزاری باشکوهتر آن تاثیرگذار باشد.

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و تقارن و همزمانی آن با ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق‌(ع) در نظر دارد با همکاری مناطق، واحدها و مراکز دانشگاهی نسبت به اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این ایام اقدام کند.

بر این اساس، برنامه‌های زیرباید در دستور کار قرار گیرد:

1-طرح موضوع در شورای فرهنگی جهت همکاری، تقسیم کار و اجراء دقیق برنامه‌ها

2-تشکیل کمیته دهه فجر و ارتباط آن با کمیته‌های شهرستان و استان مربوطه

3-نورپردازی مجلل و فضا سازی تبلیغاتی در سطح دانشگاه‌ها و فضای اطراف آن

4-مشارکت و همکاری اساتید، کارکنان و دانشجویان در برنامه‌های اجرایی این ایام

5-برگزاری نشست‌های فرهنگی، علمی، هنری با محوریت موضوعاتی با کلید واژه‌های دانشگاه، جوان، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، سبک زندگی در مکتب ائمه علیهم السلام

6-برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جهت بازگویی اهداف و آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان دانشجو و تشریح وظایف آن‌ها در حفظ این آرمان‌ها

7-برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جدید

8-برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی

9-برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و آثار هنری مرتبط با انقلاب، امام و بیداری اسلامی

10-فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیام‌های روزانه با استفاده از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری.

11-تهیه و چاپ ویژه نامه متناسب با این ایام با همکاری کانون‌های دانشجویی در صورت لزوم.

12-تقدیر از فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ...

13-تقدیر و حمایت از پایان نامه‌ها، تحقیقات و پژوهش مرتبط با انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و دیدگاه و رهبری حضرت امام خمینی (ره)

14-تجدید میثاق با شهداء، ایثارگران و ... با اجراء برنامه دیدار با خانواده شهداء، جانبازان،بازدید از آسایشگاه‌های جانبازان،غبارروبی و عطر افشانی مزار شهداء،برگزاری مراسم دعا در مزار شهدای گمنام واحدها و مراکز دانشگاهی

15-حضور منسجم دانشگاهی همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی در مراسم 12 بهمن ماه و روز 22 بهمن ماه و ایجاد تسهیلات و امکانات لازم جهت حضور دانشگاهیان در این مراسم.

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار