وزير كشور در ديدار با همتاي روسي‌اش:

روسيه اقدامات موثرتري در مذاكرات ايران و 1+5 انجام دهد/ تاكيد بر اتخاذ مواضع مشترك در حوزه درياي خزر

وزير كشور بر ضرورت اتخاذ مواضع مشترك بين ايران و روسيه جهت تقويت ثبات و امنيت در حوزه درياي خزر با همكاري ديگر كشورها و بدون دخالت بيگانگان تأكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور  مصطفي محمدنجار وزير كشور امروز (دوشنبه) در ديدار با "كولوكولتسف" وزير كشور روسيه با بيان اينكه احترام زيادي براي فعاليت‌ها و همكاري‌هاي مشترك دو كشور ايران و روسيه قائل هستيم، گفت : همكاران ما در وزارت كشور تلاش خود را براي افزايش ثبات و تأمين امنيت در منطقه بخصوص در مرزهاي مشترك دو كشور ايران و روسيه انجام مي‌دهند.

محمدنجار با اشاره به نشست‌هاي مذاكرات 1+5 افزود : انتظار داريم كشور روسيه اقدامات موثرتري را در اين زمينه انجام دهد .

وي با توجه به نقش بسيار مهم و تأثيرگذار دو كشور قدرتمند ايران و روسيه در تحولات جهاني گفت: لازم است رايزني‌هاي بيشتري بين مقامات دو كشور و با اهتمام بيشتري پيگيري شود .

وزير كشور همچنين با اشاره به سفر سال گذشته خود به روسيه گفت : ما خواهان همكاري‌هاي دو كشور با همكاري ديگر كشورها و درچارچوب سازمان همكاري‌هاي شانگهاي و سازمان‌هاي منطقه‌اي هستيم .

محمدنجار همچنين با اشاره به برگزاري دهمين نشست كمسيون مشترك اقتصادي بين دو كشور ايران و روسيه كه در 11 و 12 فوريه در مسكو برگزار مي‌شود ابراز اميدواري كرد كه اين كميسيون نتايج بسيار خوبي را در رابطه با افزايش همكاري‌هاي دو كشور بخصوص در زمينه تجاري داشته
باشد .

وزير كشور برگزاري موفق نهمين كميسيون مشترك اقتصادي بين ايران و روسيه و نشست همكاري كه با حضور وزارتخانه‌هاي خارجه و توسعه فدراسيون روسيه در استان آذربايجان شرقي برگزار شد و سند همكاري كه در اين نشست به امضا رسيد را نشانه‌اي از همكاري نزديك بين دو كشور دانست .

محمد نجار افزود : در سندهاي امضا شده به موضوعات حمل و نقل بين دو كشور و ارائه تسهيلات لازم در اين زمينه تأكيد شده است .

وي ادامه داد : با توجه به اينكه در جمهوري اسلامي ايران استانداري‌ها زير مجموعه
وزارت كشور هستند ما اين آمادگي را داريم تا از طريق استانداري‌ها تعاملات و همكاري‌هاي بسيار موثرتري را با فدراسيون روسيه داشته باشيم .

وزير كشور با تأكيد بر ضرورت تسريع همكاري‌هاي دو جانبه بخصوص در موضوعات امنيتي ، مرزي ، برگزاري نشست‌هاي مشترك و لزوم تبادل تجربيات و بهره‌گيري از ظرفيت و توانايي دو كشور ايران و روسيه گفت : ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در اين زمينه در اختيار روسيه قرار دهد .

وزير كشور همچنين با اشاره به ديدارها و بازديدهاي متعدد و دوستانه مقامات روسي به استان‌هاي مرزي ايران اظهار اميدواري كرد كه اين تعاملات منجر به توسعه هرچه بيشتر همكاري‌هاي استاني دو كشور شود و اين موضوع بايد در دستور كار وزارتخانه دو كشور قرار گيرد .

وي همچنين بر ضرورت اتخاذ مواضع مشترك بين ايران و روسيه جهت تقويت ثبات و امنيت در حوزه درياي خزر با همكاري ديگر كشورها و بدون دخالت بيگانگان تأكيد كرد.

وزير كشور روسيه همچنين در اين ديدار با بيان اينكه اين كشور آمادگي برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي پليسي و همچنين تبادل استاد و دانشجو را دارد، گفت : از هرگونه ابتكار عمل براي همكاري‌هاي بيشتر بين دو كشور حمايت مي‌كنيم .

"كولوكولتسف" با تأكيد بر اين موضوع كه روسيه آمادگي تأمين امنيت درياي خزر را دارد، اظهار اميدواري كرد كه اين همكاري‌ها بين ايران و روسيه ادامه يابد .

در اين نشست وزاري كشور ايران و روسيه آمادگي خود را جهت تبادل تجربيات و برگزاري نشست‌هاي تخصصي در زمينه مواد مخدر ، جرايم سايبري ، تامين امنيت دريايي ، مهاجرت‌هاي غير قانوني و تعاملات پليسي اعلام كردند .

همچنين در اين نشست طرفين بر ضرورت ساماندهي وضعيت اتباع دو كشور و ارائه تسهيلات لازم در اين زمينه تأكيد كردند .
انتهاي پيام/س2



 
 
 
برچسب ها: دولت ، وزیر کشور ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار