ميدل ايست آنلاين گزارش داد؛

ويژگي شخصيتي امام خميني(ره) عامل گسترش تشيع در تونس

نشريه ميدل ايست آنلاين در مقاله اي به مساله گسترش تشيع در کشورهاي شمال آفريقا از جمله تونس پرداخت ويژگي شخصيتي امام خميني (ره) را عامل گسترش تشيع در تونس دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ در اين مطلب با اشاره به خاستگاه تشيع در تونس نوشت درخصوص ريشه و ظهور تشيع در سرزمين تونس آورد اگرچه حضور تشيع در تونس با حکومت بجلي ها را نمي توان رد کرد، اما واقعيت اينست که تشيع کنوني در اين کشور با انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 گره خورده است.


اغلب افراد شيعه شده تونسي مي گويند ويژگي شخصيتي امام خميني (ره) از جمله مبارزه ،مجاهدت و فداکاري و کنار زدن شاه ايران بدون توسل به خشونت و مقاومت مسلحانه و حمايت ايشان از مسئله فلسطين دليل مهمي براي شيعه شدن آنها بود.

گزارش هاي رسمي و غير رسمي از آمار شيعه شد گان در تونس ، مغرب و الجزائر در سال 2006 نشان مي دهد که اين مسئله ارتباط نزديکي با انقلاب اسلامي ايران دارد .

گفتني است،‌شيعيان تونس در مناطق مختلف تونس زندگي مي کنند و آنها از اقشار مختلف مردم اين کشور تشکيل مي شوند مانند: ورزشکاران ، هنرمندان و کارمندان بخش هاي دولتي و غير دولتي و در مناطق پايتخت تونس ، سوسه ، مساکن ،‌مهديه ،‌ کرکر ، الشابه ،‌ و مناطق قبيله اي جرسي ، سوق الاحد جندوبه ،‌بوسالم ، مدنين ، جربه ، نابل ، بوزلفه ، منزل تميم ، مقابس و الحامه البته با وجود اين که اين منطقه مرکز جنبش هاي سني است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار