در جلسه کمیته کاهش اضطرار آلودگی هوا تصویب شد؛

پايتخت تا اطلاع ثانوي تعطيل نمي‌شود / طرح مالکیت زمانی خودرو در دست بررسي است

در جلسه امروز كميته كاهش اضطرار آلودگي هوا طرح عدم اجراي زوج و فرد از درب منازل و تعطیلی پایتخت تا اطلاع ثانوی تصويب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در جلسه کمیته کاهش اضطرار آلودگی هوا تصویب شد که طرح زوج و فرد از درب منازل و تعطیلی پایتخت تا اطلاع ثانوی اجرا نگردد.

همچنين معاون عمرانی استانداری تهران در اين جلسه با اشاره به کاهش غلظت آلاینده ها و وزش باد گفت: با توجه به اعلام کارشناسان هوا شناسی مبنی بر اینکه وزش باد در طی روز گذشته و امروز باعث کاهش آلاینده ها گردیده و تا بعدازظهر چهارشنبه انباشت غلظت آلاینده ها را نخواهیم داشت و با توجه به اینکه روز پنجشنبه تهران نیمه تعطیل است و جمعه که تردد خودروها کم است به این دلیل در این هفته مصوبه ای مبنی بر تعطیلی و یا طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل و همچنین عدم فروش روزانه طرح ترافیک نداریم.

محمدرضا محمودی در ادامه تصریح کرد: در جلسه مشترک بین کمیته استان در کمیته ملی و رئیس سازمان محیط زیست گزارشی ارائه شد که براساس آن گسترش طرح زوج و فرد ترافیک با استقبال مردم و شهروندان روبرو بود که این هم به فرهنگ سازی و هم استفاده بیشتر مردم از خودروهای عمومی منجر شد.
محمودی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای خودروهایی که روزانه شماره گذاری می شوند و محدودیت ترددی که در بزرگراه ها و خیابان های تهران وجود دارد ما ناچار به داشتن برخی قوانین از جمله طرح زوج و فرد ترافیک هستیم که در این راستا افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی بسیار کمک کننده است.
همچنین نماینده وزارت نفت در این جلسه با اشاره به این که مصرف گاز خانگی در تهران معادل 18 میلیون لیتر بنزین است عنوان داشت: حدود 70 درصد آلودگی در تهران ناشی از وسایل نقلیه است که معادل مصرف 4 میلیون لیتر بنزین است.
وی در ادامه افزود: روزهای 23 و 27 دی ماه بالاترین مصرف گاز در کشور بوده که معادل 112 میلیون متر مکعب است و از این میزان 70 میلیون متر مکعب آن سهم تهران است که برای 3 میلیون واحد مسکونی در سطح 22 منطقه شهرداری تهران است.
وی در ادامه بیان کرد: بعد از هدفمندی یارانه ها به دلیل تفاوت فاحش گاز با گازوئیل عموم مراجعه ها برای گاز بوده به ویژه در بخش صنعت، معدن و تجارت که از مرز 60 هزار گذشته و این رقم بسیار چشمگیری است.
محمودی در ادامه این جلسه اذعان داشت: باید تولید بنزین یورو4 با حدود 20 میلیون لیتر در روز افزوده شود و با توجه به اینکه از ابتدای سال آینده شماره گذاری خودروهایی که مصرف آنها از 2 هزار و 200 سی سی بیشتر است انجام نخواهد شد می توان به سیاست های استراتژیکی که در این راستا صورت می گیرد امیدوار بود.
محمودی در ادامه با اشاره به پیشنهاد طرح مالکیت زمانی خودرو اذعان داشت: یکی از پیشنهاداتی که ما برای طرح در مجلس داریم این است که برای خودروها مالکیت زمانی در نظر گرفته شود که هر فرد برای مدت زمان ثابتی مالک خودرو باشد و سپس خودرو قبل از فرسوده شدن تحویل گرفته شود و همچنین طرحی برای بیمه ها که بیمه ها خسارت اسقاط را نیز پرداخت کنند.
در پایان این جلسه تصویب شد: برای این هفته براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و اعلام نظر اعضای عضو شورا طرح زوج و فرد ترافیک از درب منازل و عدم فروش طرح روزانه ترافیک نداریم اما برای هفته آینده با مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود در صورتی که هوا به قدری آلوده شود که تشخیص وزارت بهداشت برای سلامت مردم مضر باشد جلسه کمیته اضطرار مجددا تشکیل خواهد شد و برای هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.
برچسب ها: زوج ، فرد ، طرح ، وزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار