آشکار شدن نشانه های شکست ائتلاف معارضان نظام سوريه

نشانه هاي شکست ائتلاف معارضان نظام سوريه به دلیل بروز اختلاف میان اعضای ان ، آشکارشده است .

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شبکه الاخباریه، ائتلاف مخالفان نظام سوریه اکنون با مرگ بالینی دست و پنجه نرم می کند واین ائتلاف که در دوحه شکل گرفته، درهمان مسیر ائتلاف موسوم به شورای ملی سوریه(تشکلی که در استانبول تاسیس و درنهایت مضمحل شد)قرار گرفته است.

موضوعی که این ادعا را تقویت می کند انتشار برخی خبرها درباره تصمیم معاذ الخطیب عروسک خیمه شب بازی فرانسه درباره کناره گیری از ریاست این ائتلاف به سود میشل کیلو است.

درصورت صحت این خبرها،کناره گیری معاذ الخطیب از ریاست تشکل ایجاد شده دردوحه به معنای شکست وناکامی این تشکل متکی به شیوخ عرب فاسد ومفسد است اما درعین حال عروسک کاخ الیزه- معاذ الخطیب- وبه قول کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،شیخ مدرن به منظور دچار نشدن به حیله بزرگ عده ای قصد کناره گیری از ریاست این تشکل را دارد.

البته معاذ الخطیب نام شخص یا طرف مکار وحیله گر درباره اش را ذکر نکرد ومعلوم نیست که این حیله گر همان میشل کیلو یا شخص دیگری باشد هرچند که به نظر می رسد میشل کیلو خود را برای ریاست ائتلاف مخالفان نظام سوریه آماده می کند.

ازسوی دیگر اظهاراتی از سوی کاترین اشتون منتشر شد که از بروز اختلاف میان اعضای این ائتلاف درباره فساد مالی برخی از این اعضا خبر می داد.کاترین اشتون گفته بود که معاذ الخطیب چهارصد هزار دلار برای هزینه یکی از سفرهایش دریافت کرده که جای پرسش دارد زیرا این هزینه از هزینه سفر امرای سعودی بیشتر است.

این شبکه افزود: علت واقعی کناره گیری معاذ الخطیب هرچه باشد اما انتشار خبرهایی درباره کناره گیری وفساد مالی اش ثابت می کند که اعتبار ائتلاف مخالفان نظام سوریه مانند تشکل موسوم به شورای ملی سوریه پایان یافته است.

شبکه الاخباریه تصریح کرد نابودی سرنوشت طبیعی هر ائتلافی است که از دل اراده مردم سوریه برنخاسته باشد.این امر همچنین ثابت می کند که این تشکل های بی مایه صرفا ابزارهای موقتی غرب برای توطئه چینی علیه سوریه هستند،تشکل هایی که هنگام تاسیس،پررنگ جلوه می کنند اما با تمام شدن تاریخ مصرفشان به بایگانی تاریخ سپرده می شوند.
برچسب ها: شکست ، معارضان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار