رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید:

95درصد از جانبازان ضایعه نخاعی تحت حمایت شبکه ملي ضایعات نخاعی هستند

شبکه ضایعات نخاعی جانبازان با همکاری شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی کشور از جانبازان ضایعه نخاعی حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مسعود جوادی رئیس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید در نشست خبری جشنواره حمایت طبی و پیشگیری از ضایعات نخاعی گفت: شبکه ضایعات نخاعی جانبازان از همکاران شبکه ملی تحقیقات نخاعی است که فعالیت خود را با شروع جنگ آغاز کرده .در حال حاضر 1231 جانباز نخاعی در کشور وجود دارد که از این تعداد 177 نفر نخاع گردنی و 1537 نفر فلج کامل هستند.

شبکه ما در سراسر کشور برای هر 20 نفر جانباز نخاعی یک پزشک سلامت تعریف کرده است که ماهانه این عزیزان را ویزیت می کنند ولي مي توان  گفت: 95 درصد از جانبازان نخاعی کشور تحت پوشش شبکه حمایت از بیماران ضایعات نخاعی هستند.

وی افزود: علاوه بر این 1200 نفر از عزیزان مبتلا به ضایعه نخاعی جدا از بحث پایش در استان خود در حد VIp در سال یک نوبت چکاب تخصصی می شوند و بر هر 100 پزشک سلامت یک پزشک ناظر، نظارت می کند.

جوادی در بحث آموزش به برگزاری اردوها اشاره کرد و گفت: می توان گفت بهترین راه آموزش برگزاری اردوهاست که هم زمینه تفریح این عزیزان فراهم می شود و هم تجربیات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای اطلاع بیشتر از ضایعات نخاعی و چگونگی برخورد با آن می توان به سایت مرکز ضایعات نخاعی مراجعه کنند./ع2
برچسب ها: نخاعی ، سلامت ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار