مشهد/

40 درصد سرطان‌ها با تغييرات ساده‌اي در زندگي قابل پيشگيري هستند

رييس مرکز بهداشت خراسان رضوي گفت:40 درصد سرطان‌ها با تغييرات ساده‌اي در زندگي قابل پيشگيري هستند.


به گزار ش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهددکتر رضا سعيدي با بیان این مطلب بیان کرد: وزن خود را با فعاليت بدني منظم 30 دقيقه در روز 5 بار در هفته، در وضعيت طبيعي و مناسب حفظ كنيم تا از بروز سرطان پيشگيري شود.

سعیدي با بيان اينکه 30 درصد از سرطان‌ها را مي‌توان در مراحل اوليه تشخيص داد و درمان موثر کرد، تصريح کرد: با استفاده از لباس‌هاي محافظ، كلاه و كرم‌هاي ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را كاهش دهيم، همچنین با تغيير در الگوهاي كارهايي كه در محيط باز انجام مي‌شود، خطر ابتلا به سرطان را می‌توان کاهش داد.

رييس مرکز بهداشت خراسان رضوي با بيان اينکه ساليانه 4 ميليون نفر در دنيا به علت استعمال دخانيات فوت مي‌كنند و بيش از 20 نوع سرطان به نوعي با مصرف دخانيات ارتباط دارد، عنوان‌کرد: زندگي كودكان‌مان را بدون دود سيگار شروع كنيم زيرا كودكان امروز دنياي فردا هستند.

وي ادامه داد: تنها با رعايت 100 درصد محيط بدون سيگار مي‌توان خانواده و كودكان را از خطرات جدي ناشي از دود سيگار دست دوم مصون نگه داشت و به هيچ كس اجازه ندهيد در خانه شما دخانيات مصرف کنند.

سعيدي يادآور شد: سيگار علاوه بر خود مصرف‌ كننده براي اطرافيان به خصوص كودكان آثار مخرب بيشتري دارد، همچنين فرزندان را از رستوران‌ها و ساير اماكن عمومي كه سيگار كشيدن ممنوع نيست دور نگه داريم/س 

 

 

برچسب ها: سرطانها ، تغییرات ، ساده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.