عزیزی در نطق میان‌دستور:

مجلس و دولت با همدلی بیشتر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند

نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سیاسیون می‌خواهم بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم را چراغ راه خود قرار دهند، گفت: مجلس و دولت باید با همدلی بیشتر با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بپردازند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(يكشنبه) مجلس گفت: از سیاسیون می‌خواهم تا بیانات رهبری در جمع مردم قم را چراغ راه خود قرار دهند.
 
وی افزود: طی سنوات گذشته با افزایش قیمت نفت، درآمد سرشاری بابت فروش این ثروت ملی نصیب شد و کارهای بسیار ارزشمندی انجام شد که قابل تقدیر و تحسین است، اما این درآمدها منجر به اتمام پروژه‌های نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک و نوسازی صنایع پالایشگاهی و افزایش تولید نشد.
 
نماینده شازند ادامه داد: رشد نقدینگی و عدم بهره‌برداری در پروژه تولید منجر به این شد که حجم زیادی از درآمدهای نفتی با توجیه تنظیم بازار در واردات هزینه و کمتر به تولید پرداخته شود، همچنین عدم اصلاح نظام مالیاتی کشور به منظور کاهش وابستگی به نفت بر طولانی‌ترین شدن اجرای پروژه‌های عمرانی، افزایش تورم، رکود تولید، افزایش بیکاری و عوارضی مانند آن تاثیر گذاشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عدم تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم منجر به این شده است که هرساله نیازمند واردات محصولات کشاورزی باشیم و این درحالیست که مجلس و دولت باید با همدلی بیشتر در سال تولید ملی با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت اقتصاد مقاومتی بپردازند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

عزیزی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، افزود: متاسفانه کارخانه قند شازند با 450 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و صدها نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم و 75 سال سابقه کار در اثر کاهش تعرفه واردات شکر و عدم حمایت از تولید داخلی از آذرماه 89 تعطیل شده و کارگران آن دچار مشکل معیشتی هستند، همچنین نیروگاه حرارتی شازند و پالایشگاه امام خمینی(ره) تنها تعداد کمی از نیروی آماده به کار شهرستان را جذب کرده است و این درحالیست که در حال حاضر نرخ بیکاری در استان 16 تا 20 درصد است و یک سوم جمعیت فعال منطقه بیکار هستند در حالی که تنها تعداد اندکی بستگان صاحب منصبان سرکار رفتند.
 
نماینده شازند در ادامه با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: نیروگاه حرارتی شازند که از سوخت مازاد استفاده می‌کند سالانه میلیون‌ها تن دی‌اکسید گوگرد را در هوای دشت شازند می‌پراکند، همچنین آب چشمه‌ها، رودها و دریاچه‌ها در منطقه خشک شده یا رو به خشکی است که این مسئله نیز کشاورزی منطقه را تهدید می‌کند؛ اراضی دشت شازند زیر سیطره خطوط نفت و گاز و تیرهای برق فشار قوی هستند و جوانان منطقه بیکار مانده‌اند.
 
وی همچنین افزود: انتظار می‌رود که مدیران پالایشگاه به این مسائل توجه کنند، وزارت نیرو انتقال آب از سدها به منطقه را تامین کند و همچنین برای تامین آب شرب و آب پالایشگاه و نیروگاه منطقه اقدام کند؛ لازم است از خرید چاه‌های آب کشاورزان خودداری شود و این درحالیست که یکی از سدهای منطقه که قرار بود طی آماده بهره‌برداری شود در هفت سال گذشته معطل مانده است.

وي در پايان گفت: وزرای دولتی باید نسبت به اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت در منطقه اقدام کنند و ما خواهان اصلاح راه‌ها،‌ تامین پزشک متخصص و درمانگاه برای منطقه، تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهرستان شازند و آبرسانی و گازرسانی به شهرستان‌های منطقه هستیم.
 
انتهای پیام/ س2
برچسب ها: نطق ، شازند ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار