رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

شکل گیری کارگروه صنعت و دانشگاه در مجلس/ حمایت معنوی از تشکل های شرکت های دانش بنیان

کارگروه صنعت و دانشگاه با هدف ایجاد تنیدگی بیشتر بین صنعت و دانشگاه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در اختتامیه دومین جشنواره زیست فناوری طی سخنرانی گفت: هم اکنون فروش برخی تجهیزات ، مواد آزمایشگاهی برای کشور ما ایران ممنوع شده اما دانشمندان کشورمان توانسته است در کمتر از 7 تا 8 سال از جایگاه 36 به 13 رسیده و در خاور میانه اول شوند.

وی افزود: من از مهمانان خارجی که در دومین جشنواره زیست فناوری شرکت کرده اند می خواهم که پیام این جشنواره یعنی فناوری های نوین زیستی در خدمات زندگی و سلامت انسان را باید در سطح بین الملل توسعه دهند و من از شورای حکام زیست فناوری می خواهم که این شعار را به تمام کشورها ارسال کنند.

زاهدی تصریح کرد: از جمله مباحث مربوط به ممنوعیت دو شعله بودن است که در مجلس تصویب شده چنانچه این امر استثناتي چون افرادی که جزء اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است نیز می شود.


وی اظهار داشت: در 2 سال قبل مجلس مصوبه ای مبنی بر صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان را تصویب کرد که این مصوبه دچار مشکلاتی شده و هم اکنون در مجلس جدید موانع این مصوبه برداشته و امیدواریم صندوق به زودی کار خود را آغاز کند، چنانچه سرمایه اولیه این صندوق یک میلیون دلار بوده که بخشی از این بودجه به حساب ریخته شده و با این زنجیره حمایتی مطمئناً رونق خوبی در فناوری بدست می آید.

وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی برای نقشه جامع کشور برنامه ای دارد که دقیقاً در جهت حمایت از حوزه های علم و فناوری است که امیدواریم آیین نامه این تشکل های مردمی هم تصویب شود و یک حمایت معنوی از این تشکل ها در شرکت های دانش بنیان شکل گیرد.

زاهدی اظهار داشت: کارگروه صنعت و دانشگاه در مجلس شکل گرفت که از هیئت رئیسه مجلس کمیسیون انرژی و 10 حوزه وزارت خانه صنعتی و یا وزارت دفاع حضور دارند که هدف از این جلسات رسیدن به راهکاری مناسب برای ایجاد تنیدگی بین صنعت و دانشگاه است که خوشبختانه توانستیم این مشکلات را حل کنیم و هم اکنون به دنبال ارائه طرح و قوت بخشیدن بین این تنیدگی است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار