ساعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

با جدایی ری از تهران مردم متضرر می‌شوند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: من بچه شهرری هستم و نسبت به ری و برنامه هایی که برای آن مطرح می شود بیشتر دقت دارم و تعصب به موضوع جدایی ری از تهران دارم.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سال 64 قانوني تصويب شد  که ری از تهران جدا شود.

وی افزود: اگر این قانون آن موقع اتفاق می افتاد شاید مشکلی پیش نمی آمد اما باید گفت: که شرایط الان با آن زمان خیلی متفاوت است.

وی اظهار داشت: اکنون پیوستگی های فرهنگی، اجتماعی و کاربردی ری با تهران به گونه ای است که جدایی ری از تهران سبب مشکلاتی خواهد شد.

ساعی با اشاره به اینکه در شهرری جاذبه هایی هست گفت: این جاذبه ها می تواند فرصت و يا تهدید باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: اولین ضرری که وارد می شود به زمین های کشاورزی و کشاورزان است که این زمین های کشاورزی تبدیل به ساختمان می شود.

وی با اشاره به بودجه ای که برای ری هر ساله در نظر گرفته می شود اظهار داشت: باید گفت که برای شهرری که در پهنه جنوب تهران واقع است انصافا بودجه خوبی دیده می شود و بالاترین بودجه متعلق به ری است.

**معاون استانداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

طرح لغو جدایی ری از تهران حق قانونی مردم ری را سلب می کند

معاون استانداری تهران طرح جدایی ری از تهران را سلب حق قانونی مردم شهر ری دانست.

محمدرضا محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح لغو جدایی ری از تهران و صلاحدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: استانداری تهران مطیع قانون است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق قانون باید ری از تهران جدا شود تصریح کرد: اگر نمایندگان ملت به این نتیجه برسند که قانون باید تغییر کند و ری از تهران جدا نشود ما نیز پیرو قانون هستيم.

معاون عمرانی استانداری تهران با تأکید بر اینکه بر اساس قانون تمام مردم از هر قوم و اقلیتی در مقابل قانون یکسان هستند و باید از مزایا و امتیازات بهره مند شوند اذعان داشت: طرح لغو جدایی ری از تهران حق قانونی مردم ری را سلب می کند زیرا در کشور تمام شهرها امکان کاندید شدن برای شورای شهر و انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم وجود دارد اما در ری این موضوع محقق نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم ری برای تهران شورای شهر انتخاب می کنند و به اعضای شورای شهر تهران رأی می دهند لذا برای خود شورای شهری ندارند و این موضوع مخالف روح قانون و برابری در مقابل قانون است./ز

برچسب ها: ری ، بودجه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار