رابطه محرمانه بن علي با موساد فاش شد

يكي از مقامات بلندپايه سابق تونس از رابطه محرمانه زين العابدين بن علي ديكتاتور سابق تونس با دستگاه اطلاعاتي اسرائيل "موساد" پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير، "البشير تركي" يكي از مقامات سابق تونس در وزارتخانه هاي كشور و دفاع با اعلام اين خبر افزود كه زين العابدين بن علي از سال 1985 با موساد رابطه پنهاني داشته و در ترور "ابو جهاد" فرد دوم جنبش فتح كه توسط نفوذي هاي موساد در منزلش در تونس به قتل رسيد دست داشته است.

"البشير التركي" در سخنان خود كه در گردهمايي موسوم به"حافظه ملي وتاريخ عصر حاضر" عنوان داشت، افزود: نخستين فردي كه رابطه پنهاني بن علي با موساد را کشف کرد، دانشجويي بود كه پس از هك كردن سيستم هاي ديكتاتور سابق از اين ماجرا اطلاع يافت و پس از آن به قتل رسيد.

وي در ادامه با بيان اينكه بن علي تمامي جزئيات زندگي روزانه "ابو جهاد" فرد دوم جنبش فتح در سال1988 را كه در تونس اقامت داشت به موساد گزارش داده بود از تشكيل گروه هاي اطلاعاتي توسط موساد در شهرهاي بزرگ تونس خبر داد.

"التركي" همچنين از كارگذاري برخي از مراكز شنود در قصر قرطاج متعلق به زين العابدين بن علي و خانواده اش توسط موساد پرده برداشت.
برچسب ها: بن علی ، موساد ، رابطه ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار