،واکنش تابش به کاندیداتوری عارف،خاتمي روز به روز موضع منفي قاطعانه‌تري براي نامزدي در انتخابات مي‌گيرد،احتمال نگارش نامه عفو از سوی علی اکبر جوانفکر،رفسنجانی از زندگی آزاد موسوی و کروبی خبر داد،جواد لاريجاني شاگرد اول 9 دي ماه امسال،داستان صف‌هاي طولاني كاميون‌ گندم چست؟،آلودگی هوا بلای جان هنرمندی دیگر،ابلاغ 5 مدل موی ایرانی به آرایشگاه‌ها،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

 *کیهان:

مخالفت دبيركل كارگزاران با شرط گذاري موسوي خوئيني ها

دبيركل حزب كارگزاران با شرط گذاري اصلاحات براي حضور در انتخابات مخالفت كرد.
پيش از اين كساني چون موسوي خوئيني ها و خاتمي و برخي اعضاي حزب مشاركت مدعي شده بودند تا هنگامي كه برخي اصلاح طلبان در بازداشت و موسوي و كروبي در حصر هستند امكان شركت در انتخابات وجود ندارد و اين در حالي است كه امثال موسوي خوئيني ها و خاتمي به خاطر سوابق خيانتشان، مجرمان فتنه سال 88 هستند و طاقچه بالا گذاشتن آنها مطلقاً محلي از اعراب ندارند.

با اين حال همان موضع شبه طلبكارانه نيز با واكنش منفي غلامحسين كرباسچي دبيركل كارگزاران مواجه شده بود كه در مصاحبه با يكي از نشريات زنجيره اي مي گويد: نبايد دنبال رفع حصر موسوي و كروبي باشيم. وي مي افزايد: با همه نگراني و تأثري كه از زندان و حصر دوستانمان داريم ولي به ياد بياوريم كه اينگونه مشكلات در اوج قدرت اجرايي اصلاح طلبان كم نبوده است... آن روزها حتي به فكر كسي هم خطور نمي كرد كه به خاطر وقوع آنچه نمي پسنديم از قدرت كناره گيري كنيم و در امور حكومت دخالت نكنيم.

كرباسچي كه به خاطر عدم حمايت از وي به هنگام زنداني شدنش به خاتمي اعتراض كرده بود، حالا مي گويد: در اولين هفته زندان در سال 78 كه ناباورانه به زندان عادت مي كردم وقتي تلفني از آقاي عطريان شنيدم كه آقاي خاتمي آنقدر گرفتاري دارد كه مسئله زندان رفتن ها در بين آنها گم است در عين اينكه آب سردي بود روي آن همه احساس و هيجان ولي معقول كه فكر كردم پيش خودم گفتم اين هزينه اي است كه بايد داد و به ايشان حق دادم كه چنين روالي در پيش گيرد.

كرباسچي اين را هم گفته كه «اگر قرار بود زندانيان سياسي آزاد شوند، آقايان كروبي و موسوي از حصر بيرون آيند، وضعيت اقتصاد و فرهنگ و سياست داخلي و خارجي رو به بهبود رود پس اصلاح طلبان براي چه بايد به قدرت برسند؟».

سرمايه داري در غرب دموكراسي را به بردگي گرفته است
يك فيلسوف آلماني اعلام كرد دموكراسي در سيستم سرمايه داري ممكن نيست و اين دو در تضاد يكديگر قرار دارند.
به گزارش دويچه وله «پروفسور اكسل هونث فيلسوف نام آشناي آلماني در نشست جهاني راه دموكراسي در مونيخ درباره چگونگي تحقق دموكراسي پذيري در يك سيستم گفت: بازار بايد خود را با موازين دموكراسي تطبيق دهد، نه برعكس.»

بخش دوم نشست جهاني «راه دموكراسي» در سالن تئاتر شهر مونيخ برپا شد. در اين نشست كه به ابتكار انستيتو گوته در 4 بخش تنظيم شده است، دانشمندان، نويسندگان و پژوهشگران ديگر كشورها نيز از طريق ماهواره شركت داشتند و در باره چگونگي تحقق پذيري دموكراسي در يك سيستم كاپيتاليستي (سرمايه داري) در كشورهاي گوناگون به بحث نشستند. ابتدا گفته اي از گوته، شاعر و نويسنده پرآوازه آلماني، نقل شد: «هيچ كس برده تر از آني نيست كه بپندارد آزاد است و آزاد نباشد.»

پروفسور اكسل هونث، فيلسوف آلماني، از جمله در اين نشست گفت: روابط دموكراتيك حاكم در غرب ظاهري است. در اين كشورها انتخابات آزاد وجود دارد، ولي تصميمات اصلي از سوي صاحبان صنايع و بخش اقتصادي جامعه اتخاذ مي شود. بخش بزرگي از جامعه به درستي در اين كه آيا نظر مردم در تصميم گيري هاي سياسي تأثير دارد يا نه، ترديد دارد.

استاد فلسفه كه در دانشگاه فرانكفورت تدريس مي كند، مي افزايد: مردم در حال حاضر معتقدند كه گستره قدرت و حوزه عمل سياستمداران و پارلمان، به طور كلي بسيار محدود است و اينكه شهروندان درباره مسائل گوناگون چه فكر مي كنند، به طور كلي اهميتي ندارد. دليل محدوديت دامنه نفوذ و اراده سياست در «لجام گسيختگي» بخش اقتصادي است.

اين فيلسوف در گفت وگو با دويچه وله مي گويد: «بسياري از اهداف سياسي اصولاً به اجرا در نمي آيند، چون حكومت هايي كه قصد پياده كردن اين تصميم ها را دارند، با سدهاي بخش اقتصادي روبرو مي شوند.»

به نظر اكسل هونث، در سيستم حكومتي كاپيتاليستي اصولاً انسان و نيازهاي او به مثابه عاملي تعيين كننده به حساب نمي آيند. از اين رو ضرورتي هم براي برآوردن خواست هاي اين شهروندان احساس نمي شود؛ «در حال حاضر همه راهكارها در اين نسخه خلاصه مي شود كه دموكراسي بايد خود را با بازار و اقتصاد هماهنگ كند.»

وي مي گويد: اين نسخه به عنوان راهكاري كارا در مقابله با بحران مالي اروپا بارها و بارها پيچيده و مورد استعمال قرار گرفته است. ولي اين روند به معناي از دست رفتن دستاوردهاي دموكراسي است. بازار بايد خود را با موازين دموكراسي تطبيق دهد، نه برعكس.
دور بعدي سري بحث هاي «راه دموكراسي» با عنوان «ناكجاآباد و بازسازي» در 24 فوريه در مونيخ، آتن و واشنگتن دي سي برگزار خواهد شد.
 
چكش اصلاح طلبان هيچ اسبي را نعل نمي كند!
عضو مستعفي حزب مشاركت تصريح كرد: اصلاح طلبان با ادامه سياست سال 88 امكان بازگشت به عرصه انتخابات را ندارند.
عباس عبدي در عين حال تاكيد كرد اين طيف يكي به نعل و يكي به ميخ مي زنند. وي در هفته نامه آسمان خواستار شفافيت و صراحت اصلاح طلبان شد و نوشت: اين روزها بيش از گذشته مباحث مربوط به سياست انتخاباتي اصلاح طلبان مطرح مي شود، ولي هرچه جلوتر مي رويم، به جاي آنكه چشم انداز موضع آنان درباره انتخابات روشن تر و يكدست تر شود، گوناگون تر مي شود.

 ريشه اين تشتت در چيست؟ چرا هرازگاهي يكي به ميخ زده مي شود و يكي به نعل؟ و البته در نهايت هم اين چكش سرگردان بر دستان نعل بند فرود خواهد آمد و هيچ اسبي را نعل نخواهد كرد. واقعيت اين است كه مسئله و مشكل اصلاح طلبان، انتخابات و شركت يا عدم شركت در آن نيست.

همچنان كه سال گذشته هم كه نتوانستند در اين مورد تصميم موثري بگيرند، نه تنها هيچ مشكلي حل نشد، كه بر اختلافات افزوده گشت. تا وقتي كه تناقضات موجود در ذهنيت و رفتار كليت اصلاح طلبان حل نشود، قابل تصور نخواهد بود كه شاهد شكل گيري راهبردي عملي و معقول از سوي آنان باشيم.

وي سخنان چندي پيش عبدالله نوري را نمونه اين تناقض و تشتت ها توصيف كرده و مي نويسد: اولين نكته اي كه در سخنان ايشان به چشم مي آيد تاكيد بر اين موضوع است كه تعريف روشني از اصلاح طلبان و جنبش سبز ارائه نشده است. آيا واقعا چنين است؟ اگر اين گزاره درست باشد، آيا ديگران حق ندارند از اصلاح طلبان بپرسند كه شما تاكنون براساس چه چارچوب تعريف شده اي رفتار كرده ايد و يا در ادامه رفتار خواهيد كرد؟

عباس عبدي اضافه كرد: اگر اين گمان ايجاد شده كه تعريف روشني از اصلاحات وجود ندارد، از آنجا ناشي مي شود كه در چهار سال گذشته نوعي تغيير خط مشي (آگاهانه يا ناآگاهانه) در اين مجموعه بوجود آمده، كه آنان را در حالت برزخ سياسي و تعليق نگه داشته، و به قول معروف يك دل آنان در گرو يك رفتار و راهبرد قهرمان بازي و قهرمان سازي است و يك دل در گرو نشان دادن يك كنش خردورزانه و عقلايي و مبتني بر اصول اصلاحات است.

عبدي تصريح كرد: واقعيت اين است كه با ادامه سياست سال 1388، امكان بازگشت به عرصه انتخابات وجود ندارد. يا حداقل در شرايط حاضر چنين امكاني قابل تصور نيست، و نه تنها نشان ندادن اقدامي از سوي حكومت براي حضور اصلاح طلبان، غيرمنتظره نيست، بلكه حالت عكس آن غير قابل انتظار است.

شايد اصلاح طلبان راي دادن آقاي خاتمي [در انتخابات مجلس] را نشانه اي مثبت از جانب اصلاح طلبان بدانند، در حالي كه اين كار هيچ اهميتي نداشت، اگر آقاي خاتمي خود را در مقام رهبر اصلاحات مي شناسد، مي بايست اين كار را با اعلام قبلي و درخواست از طرفدارانش براي حضور در پاي صندوق ها، آن هم جلوي خبرنگاران و در تهران انجام مي داد، و در ادامه هم به هيچ وجه از آن كوتاه نمي آمد، نه آنكه در دماوند و يك صندوق دور افتاده و به دور از چشم ديگران و در بعدازظهر روز راي گيري و بدون اعلام قبلي راي دهد.

 و جالب اينكه انتظار داشته اند، حكومت در برابر اين اقدام احتمالا انتحاري! واكنشي درخور نشان دهد، در حالي كه بجز مشكلاتي كه گفته شد، اين اقدام نشان داد كه طرف اصلاحات، فاقد رهبري و اراده و حتي تحليل درست از شرايط سياسي است و هيچ كس حاضر نيست روي چنين نيرويي حساب كند. نيرويي كه قادر به رهبري و هدايت طرفدارانش نيست، بيش از آنكه، آنان را رهبري كنند، تابع نظرات احساسي و شعاري آنان است.

 راي دادن آقاي خاتمي نشانه بارزي از عمل بدون پشتوانه تحليلي بود.عضو مستعفي مشاركت درباره سرخوردگي اصلاح طلبان نوشت: نكته ديگري كه به درستي در سخنان آقاي نوري مطرح شده، فراگير شدن حالت يأس و نااميدي و انفعال در ميان اصلاح طلبان است.

وي در ادامه با تعريض به عبدالله نوري نوشت: آقاي نوري به درستي اشاره مي كند كه ميان اصلاح طلبان نظرات گوناگوني درباره انتخابات وجود دارد، ولي چرا اين نظرات گوناگون در سال 1376 نبود؟ و چرا اكنون پس از گذشت 4 سال، باز هم از گوناگوني ها كاسته نشده است؟
عبدي با بيان اينكه «نحوه رفتار اصلاح طلبان در سال هاي اخير، نه از منطق استوار سياسي برخوردار است و نه اينكه مي تواند با مردم و مسائل جامعه تعامل كند، حداكثر كارايي آن در برخي شبكه هاي اينترنتي و براي لقلقه زباني غيرمسئولانه، كارآيي دارد» خاطرنشان كرد: اگر اصلاح طلبان گمان مي كنند كه با وجود فضاي بي اعتمادي متقابل كنوني گام موثري نمي توان برداشت، در اين صورت چاره اي ندارند جز اينكه وارد يك بازي برد - برد شوند، و با برداشتن گام هاي معنادار و ضمن نقد گذشته، خود را براي انتخاباتي آماده كنند كه موضوعيت دارد. براي انجام اين كار زمان از دست رفته است.

 اينكه آقاي نوري گفته اند «اين بحث ها فعلا در مرحله مقدماتي است»، اين سوال را پيش مي آورد كه مگر امروز معلوم شده كه انتخابات در راه است كه بحث هاي آن در مرحله مقدماتي است؟ قضيه چندان پيچيده نيست، برخي از جناح هاي اصلاحات علاقه اي به ورود به اين بحث ندارند، و آن را كش مي دهند كه نظر خودشان را به عنوان تنها گزينه مطرح كنند. و به احتمال فراوان مي توان گفت كه اين بحث ها همواره در مرحله مقدماتي باقي خواهد ماند.

پيرزن برده فروش به آخر خط رسيده است!
يكي از عناصر سلطنت طلب فراري اعلام كرد سازمان منافقين براي ايجاد جو عدم اعتماد در اپوزيسيون، اعضاي جدا شده اين سازمان را نفوذي وزارت اطلاعات جلوه مي دهد.

«داريوش-م» در پايگاه اينترنتي موسوم به «جبهه متحد جنبش سبز» مي نويسد: مدتي سازمان مجاهدين خلق اقدام به ايجاد جو شك و ترديد و بي اعتمادي در درون اپوزيسيون دموكرات ولي بسيار از هم پاشيده مي كند. آنها خوب درك كرده اند كه حنايشان بيش از هر جا در نزد مجاهدين سابق [جداشده] بسيار بيرنگ شده و آنها به اين آساني و راحتي از ظلم و جنايت فاحشي كه نسبت به آنها روا شده دست برنمي دارند و قصابان سابق خود را كه آنها را دست بسته تحويل استخبارات صدام، مي دادند به حال خود نمي گذارند.

 چه خانواده ها كه به دست اين جانيان از هم پاشيده شد و چه فرزندان و والديني كه در اثر مغزشوئي اين پولپوت ها براي هميشه از ديدار همديگر محروم گشته اند. به زعم عده اي بعد از حمايت آمريكائيها از مجاهدين تغيير چشمگيري در رفتار مجاهدين بوجود آمده، ولي اين تغيير به علت تغيير افكارو عقايد سازمان نسبت به جنايات گذشته شان نيست وگرنه خانم مريم رجوي به خود اجازه نمي داد كه با كمال وقاحت خود را تنها آلترناتيو معرفي كند و توقع داشته باشد كه همانند حمايت از گروه هاي مسلح سوري از اينها هم حمايت كنند. البته مقايسه مريم خانم بين مجاهدين و بخشي از معارضان سوري كه گرايشهاي تروريستي شديد دارند زياد هم قياس مع الفارق نيست.

وي ادامه مي دهد: سازمان مجاهدين [منافقين] روش هاي تروريستي را تبديل به هوچي گري و ترور شخصيت كرده اند. پيش از اين از سوي پنتاگون اعلام شد كه جمهوري اسلامي حدود سي هزار تروريست در خارج كشور دارد كه بخشي در گروههاي اپوزيسيون و به ظاهر به صورت مخالف رژيم ايران فعاليت مي كنند ولي فورا به تنها گروهي كه هم پنتاگون و هم خود سازمان اشاره مي كنند اعضاي سابق و جدا شده هستند.

سازماني ها به درستي تشخيص داده اند كه بزرگترين افشاكننده دروغ هاي آنان همين اعضاي سابق مي باشند كه با دست خالي و با وجود تمام حملات فيزيكي و ترور شخصيت از طرف مجاهدين كمر به افشاي چهره واقعي و كريه اين دار و دسته متعلق به مريم خانم بسته اند. حدس قريب به يقين من اين است كه سر و صدا درباره جاسوسان رژيم با هدف سركوب و بدنام كردن اعضاي سابق مي باشد وگرنه همه ما به اين واقعيت واقف هستيم كه عوامل رژيم در ميان اپوزيسيون ايران رخنه كرده و با ايجاد جو عدم اعتماد به توليد اختلاف و جلوگيري از اتحادها مي پردازند.

اين سلطنت طلب فراري مي افزايد: اگر سران سازمان واقعا تغيير روش داده اند پس چرا چندي پيش بخشي از اعضاي سابق را كه به طرزي مسالمت آميز به تظاهرات بر عليه آنها در پاريس مشغول بودند مورد حمله فيزيكي قرار دادند تغيير رفتار بايد نشان دهنده ترك اين رفتارهاي كثيف، ترور شخصيت و عدم تكرار صحنه هاي خيمه شب بازي با شركت ساكنين اروپاي شرقي و جا زدن آنها به جاي ايرانيان باشد.

گفتني است سركردگان سازمان منافقين در ميان گروه هاي اپوزيسيون به «دلال برده» شهرت دارند كه هواداران را با فريب و شستشوي مغزي به عنوان برده در اختيار ديكتاتورهايي نظير صدام و رژيم صهيونيستي قرار مي دهند. چندي قبل يك هوادار گريخته از پادگان اشرف در صفحه فيس بوك خود نوشته بود؛ مريم رجوي پيرزني كه با برده فروشي ارتزاق مي كند امروزه بر اثر پيري به ازكارافتادگي نزديك شده است.
 
*وطن امروز:

قطار مرجعیت از اینجا می‌گذرد نه از رادیو فردا!
بیت آیت‌الله آقامجتبی تهرانی روز شنبه طی اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد دفتر مرجعیت ایشان تعطیل شده و از پذیرش وجوهات شرعیه معذور است. تعطیلی بیت مراجع عظام تقلید پس از رحلت ایشان، رویه مرسوم و مورد تاکیدی است؛ آنچنان که خود آیت‌الله آقامجتبی هم در زمان حیات بر آن تاکید کرده‌اند.

 پیش‌تر و درباره دیگر مراجع راحل از جمله حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی هم همین رویکرد از سوی نزدیکان ایشان در پیش گرفته شد. اهمیت پایبندی به این موضوع به این دلیل است که پس از درگذشت آقای منتظری، نزدیکان وی بویژه پسرش بر بازگذاشتن بیت و دفتر وی پافشاری کردند و دست به یک سنت‌شکنی مذموم زدند. احمد منتظری مدتی پس از درگذشت پدرش، در خرداد ماه 89 اعلام کرد دفتر وی را نخواهند بست. فرزند ارشد مرحوم آقای منتظری، دفتر پدرش را «یادگار» او نامید و عنوان کرد: «من به هیچ‌وجه این ننگ را نمى‌پذیرم که دفتر مرحوم پدرم را تعطیل کنم».

اصرار احمد منتظری در بازگذاشتن دفتر مرجعیت آیت‌الله منتظری و اخذ وجوهات شرعیه و پرداخت شهریه در حالی بود که این کار از سوی مراجع عظام تقلید خلاف عرف و سنت و «وهن اسلام و مرجعیت» خوانده شده است. در این راستا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پس از درگذشت آقای منتظری، با تاکید بر اینکه بر اساس سنت حوزه، کارهای مرجعیت بعد از وفات بزرگواران تعطیل می‌شود، یادآور شد: مراجع پیشین نیز همین روش را عمل می‌کردند و کارهای مرجعیت پس از بزرگواران تعطیل می‌شد و اگر این کار در حال حاضر صورت گیرد به نفع همه است؛ اگر بخواهند برنامه‌ها را ادامه دهند، هم وهن برای آن بزرگوار و هم وهن برای بازماندگان و جامعه اسلام و مرجعیت خواهد بود، بهتر است سنت سلف صالح در میان ما اجرا شود و ما همان روش گذشتگان را برویم. سوی دیگر اقدامات خلاف عرف و شرع احمد منتظری، ارتباط نزدیک وی با روحانیون فعال و حامی فتنه 88 و شبکه‌های رسانه‌های بیگانه بوده که تاکنون ادامه داشته و به گفته منتقدانش بار مذهبی فتنه را به دوش می‌کشد!

پسر ارشد آقای منتظری پس از وفات پدرش، اقدام به صدور بیانیه‌ها و اتخاذ مواضع سیاسی در حمایت از جریان فتنه کرده است. يادآور مي‌شود 2 تن از فرزندان آقاي منتظري به همراه برخي بقاياي باند مهدي هاشمي معدوم و گروهك نهضت آزادي عامل ايزوله كردن آقاي منتظري بودند تا جايي كه عناصر بدنامي نظير عليرضا نوري‌زاده نيز با بيت آقاي منتظري در تماس و مكاتبه بود. احمد منتظری اخیرا به رادیوی سازمان جاسوسی آمریکا گفت: به نظر من راديو فردا بسيار مفيد بود. اين راديو براي بيت آيت‌الله منتظري يك دريچه بود و شخص ايشان با راديو فردا مصاحبه‌هايي مي‌كرد. از اين جهت واقعا تشكر مي‌كنيم. هر وقت كه به ما زنگ مي‌زديد در واقع مراحم ما بوديد و نه مزاحم ما.

واکنش تابش به کاندیداتوری عارف
نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: عارف خودش به این نتیجه رسیده که وارد عرصه انتخابات شود و قدمش هم روی چشم ولی اصلاح‌طلبان هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. محمدرضا تابش درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان و تصمیم‌گیری آنها برای انتخابات آینده گفت: ابتدا باید زمینه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود و بعد درباره حضورشان صحبت کنیم. وی افزود:‌ آقای عارف شخصیتی بسیار ممتاز و خوب است ولی اصلاح‌طلبان هنوز درباره کاندیدای خاصی به نتیجه نرسیده‌اند.

*خراسان:

ابلاغ ممنوعيت تصرف در اموال دانشگاه آزاد پس از 2 سال

بر اساس ابلاغيه چندي پيش محمود احمدي نژاد به دستگاه هاي مربوطه که بر اساس مصوبه 2 سال قبل شوراي عالي انقلاب فرهنگي صادر شده، اعضاي هيئت موسس، هيئت امنا و مديران دانشگاه آزاداسلامي هيچگونه حق مالکيت و انتفاع شخصي از اموال موسسه فوق را ندارند و در صورت انحلال دانشگاه نيز کليه اموال در اختيار ولي فقيه قرار مي گيرد.

دردسرهاي «دريچه آدم رو»کاميون هاي کشور همسايه
بر اساس بررسي کارشناسان يک نهاد مرتبط با موضوع مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر، دريچه موسوم به آدم رو تانکرهاي يکي از کشورهاي همسايه که تردد فراواني در خاک کشورمان دارند، بستري براي قاچاق مشروبات الکلي به ايران، قاچاق سوخت از ايران به کشورهاي همسايه و ورود موادمخدر از کشورهاي ديگر به داخل ايران محسوب شده و بايد هرچه سريعتر دريچه آدم رو تمام تانکرهاي ورودي به ايران در مرز پلمب شوند.

*آرمان:

اسپانیا شبکه ایرانی را حذف کرد
شنیده شد که دولت اسپانیا به شرکت خدمات ماهواره‌ای هیسپاست دستور داده است پخش ماهواره‌ای شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی را قطع کند. تابناک نوشت؛ این اقدام یک هفته پس از آن انجام می‌شود که این شرکت ماهواره‌ای اسپانیایی (هیسپا ست) پخش زمینی هیسپان تی‌وی را قطع کرد. هیسپان تی‌وی به همراه شبکه خبری ۲۴ ساعته انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی پیش از این هدف تحریم‌های شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای اروپایی یوتل‌ست و‌هاتبرد قرار گرفته بودند.

آژانس شیشه‌ای واقعی با پرویز پرستویی
شنیده شد که حاج ناصر افشاری جانباز 70 درصد با بدرقه پرویز پرستویی عازم آلمان شد. ایسنا نوشت؛ این جانباز که پرستویی از مهرماه سال جاری پیگیر اعزامش برای درمان به خارج از کشور بود در نهایت صبح – شنبه 30 دی‌ماه - با هزینه شخصی عازم فرانکفورت آلمان شد. پرویز پرستویی که در فرودگاه امام خمینی(ره) حاضر شده بود، گفت: بعد از 4 ماه تلاش که خواستیم درد و فریاد یک جانباز را از طریق رسانه‌ها اعلام کنیم که بنیاد شهید بتواند حمایت کند اما متاسفانه اتفاقی نیفتاد.

آلودگی هوا بلای جان هنرمندی دیگر
شنیده شد که پدر برزو ارجمند در بیمارستان بستری شده است. انوشیروان ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل نارسایی قلبی در «سی سی یو» بستری شد. تماشا نوشت؛ گویا دلیل اصلی بروز این اتفاق آلودگی هوا بوده است. ارجمند در حال حاضر به بخش منتقل شده است. پیش از این هم مسعود کیمیایی به دلیل آلودگی هوا راهی بیمارستان شد.

صفت جدید برای مخالفان احمدی‌نژاد
شنیده شد که محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور یادداشتی را به حمایت از احمدی‌نژاد نوشت. فردا نوشت؛ در این یادداشت با عنوان «احمدی‌نژاد باج نمی‌دهد، حتی به شما دوست عزیز!» نوشته شده است کسانی که از اشارات و تصریحات رئیس‌جمهور درباره محبت، پاکی، عدالت، امام زمان(عج) و حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر، احساس نگرانی می‌کنند شایسته نیست آنها را مسلمان و انقلابی بنامیم! بهداد مخالفان احمدی‌نژاد را این‌گونه تشبیه کرده بود: داستان اینان به ماجرای کسانی می‌ماند که به‌رغم مدت‌ها تلاش برای دلربایی از معشوق خود پاسخ نه شنیدند و به جای آنکه رسم عاشقی را پاس بدارند به صورت معشوق سابق خود اسید می‌پاشند.

ابلاغ 5 مدل موی ایرانی به آرایشگاه‌ها
شنیده شد که 5 مدل مو برای آقایان ابلاغ می‌شود که آرایشگران فقط براساس آن باید اصلاح کنند. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران گفت: به زودی مدل موی ایرانی که کاملا متناسب با فرهنگ و منزلت مردان ایرانی می‌باشد به آرایشگاه‌های مردانه کشور ارائه می‌شود. مصطفی گواهی گفت: تاکنون 5 مدل موی مردانه ایرانی طراحی شده که به آرایشگاه‌های مردانه ارائه می‌شود. وی ادامه داد: این مدل‌ها با اسم‌های اصیل ایرانی نامگذاری می‌شوند و کاملا جوان‌پسند و به‌روز خواهد بود.

تجمع کارگران ایران پویا مقابل کارخانه
شنیده شد که ۲۰۰ نفر از کارگران رسمی و قراردادی کارخانه یخچال‌سازی «ایران پویا» در اعتراض به شایعه انحلال این کارخانه صبح شنبه در مقابل درب ورودی این کارخانه دست به تجمع زدند. ایلنا نوشت؛ نماینده کارگران کارخانه ایران پویا در تشریح دلایل اعتراض کارگران گفت: از امروز کارت ورود و خروج ۹۰ کارگر قرارداد موقت غیر فعال و از ورود آنان به محل کارشان جلوگیری شده است.

 این وضعیت باعث تشدید نگرانی کارگران از شایعه تعطیلی این کارخانه شده است. کارخانه یخچال‌سازی ایران پویا وابسته به بنیاد مستضعفان، واقع در جاده مخصوص کرج سازنده انواع یخچال و پروفیل آلومینیومی است که هم اکنون خط تولید یخچال آن متوقف شده است.

شرکت هواپیمایی اتریش هم پرواز به ایران را متوقف کرد
شنیده شد که کمتر از یک هفته پس از توقف همکاری شرکت‌های هواپیمایی فرانسه و هلند با جمهوری اسلامی شرکت هواپیمایی اتریش (AUA) جمعه ۱۸ ژانویه/ ۲۹ دی قطع پرواز به تهران را تایید کرد. انتخاب نوشت؛ پتر تی‌یر سخنگوی شرکت اتریشی گفت: توقف پرواز به تهران از روز ۱۳ ژانویه آغاز شده است. او می‌گوید پروازهای تهران از برنامه مسافرت‌های تابستانی که از ماه مه آغاز می‌شود حذف شده و توقف همکاری با ایران تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. نشریه اقتصادی «فرمات» ۱۸ ژانویه نوشت توقف پرواز هواپیماهای اتریشی به تهران برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران‌ایر) نیز مشکل‌آفرین خواهد بود. مطابق توافق‌ها در هر پرواز تهران ۳۰ صندلی در اختیار ایران‌ایر بوده است.

اسلام دین رسمی دو ایالت آلمان شد
شنیده شد که مقامات ایالت برمن آلمان عنوان کردند که از این پس دین اسلام در این ایالت به عنوان دین رسمی پذیرفته خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مقامات ایالت برمن با توافقنامه‌هایی که با مقامات رسمی کشورشان انجام دادند، قانون رسمی شدن دین مبین اسلام در این ایالت را امضاء کردند تا از این پس به آئین‌های مرسوم مسلمانان این ایالت احترام خاصی قائل شوند. قرار است تا در مدارس ایالت برمن، دروس مرتبط با دین اسلام تدریس شده و همچنین برای روزهای مهم دینی همچون تعطیلات مذهبی و سوگواری‌هایی چون ایام عاشورا، مرخصی ویژه‌ای برای مسلمانان این ایالت در نظر گرفته می‌شود.

روایت رضا رشیدپور از دیدار با سیدحسن خمینی
شنیده شد که رضا رشیدپور مجری سابق تلویزیون از دیدار روز پنجشنبه خود با سیدحسن خمینی خبر داد. قدس نوشت؛ رشیدپور درباره آنچه در دیدارش با سیدحسن خمینی گذشت، نوشت: خیلی حرف‌ها گفته شد. از مشکلات مردم تا فعالیت های رسانه‌ای. عمیق حرف می‌زد. آنقدر عمیق که من جسارت نوشتنش را ندارم ... رشیدپور افزود: پرسیدم احتمال کاندیداتوری شما در انتخابات سال آینده چقدر است؟ لبخندش به خنده تبدیل شد و گفت: صفر!

واردات نمک از اتحادیه اروپا
شنیده شد که آمار ارائه‌شده از سوی یورو استات(پایگاه خبری کمیسیون اروپا) نشان می‌دهد ایران در 11 ماه نخست سال گذشته میلادی 9 هزار و 225 یورو نمک خوراکی از اتحادیه اروپا وارد کرده است. واردات نمک خوراکی ایران از این اتحادیه رقم قابل توجهی را شامل نمی‌شود اما این یک نمونه از کالاهای بسیاری است که در سطح و کیفیت مطلوب در داخل تولید می‌شوند و با توجه به شرایط خاص کنونی توجیهی برای صرف ارز جهت واردات آنها وجود ندارد. واردات نمک ایران از اتحادیه اروپا در 11 ماه نخست 2012 با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال 2011 حدود 8 هزار و 366 یورو نمک خوراکی توسط ایران از اتحادیه اروپا وارد شده بود.

*تهران امروز:

احمدی‌نژاد کتش را بفروشد، یارانه می‌دهد
صادق زیبا کلام درباره نشست روز چهارشنبه رئيس‌جمهور با مجلس گفت: اولین نکته‌ای که درخصوص این نشست به نظر مي‌رسد این است که نگاه احمدي‌نژاد نسبت به مجلس بسیار نگاه تحقیر‌آمیزی است. درحقیقت او به این نشست آمد و یکسری صحبت‌های خود را که به هیچ عنوان جنبه دراز کردن دست همکاری و مساعدت نسبت به مجلس نداشت، بیان کرد و رفت.

وی افزود: رئيس‌جمهور مي‌خواست یکسری توضیحات را به مجلس ارائه کند و از نظر خودش مجلس را از کج فهمی و گمراهی در بیاورد. درحقیقت او مي‌خواست خطاب به نمایندگان بگوید چون شما متوجه نیستید آمده‌ام تا درباره مسائل مورد نظرم به شما توضیح بدهم و پس از اینکه متوجه جریانات شدید بروم.زیبا کلام در گفت‌وگوي خود با مهر گفت: از نگاه اقای احمدي‌نژاد دولت خبط و خطایی ندارد و اقداماتش در طول تاریخ چه قبل ازا انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه قبل از اسلام، چه بعد از اسلام، بی سابقه بوده است و بهتر است مجلس و دیگران سرگرم امورات خود باشند و در راه اقدامات تاریخی و تاریخ ساز دولت سنگ اندازی نکنند.

وی با بیان اینکه بنا به اظهارات رئيس‌جمهور جنگل‌ها مي‌توانند مورد استفاده دام قرار گیرند، یادآور شد: این کشف تاریخی و بزرگ دولت است که بر‌اساس آن دام به هیچ وجه به جنگل آسیب نمي‌رساند و همه کارشناسان در طول تاریخ چند هزار‌ساله اخیر اشتباه مي‌كردند که محل چرای دام مراتع است نه جنگل‌ها.

وي عنوان کرد: رئيس‌جمهور در خصوص سقوط جایگاه ایران در نظام بین الملل حرفی نزد و نگفت که چرا دستگاه دیپلماسی وی موفق نشده تا حتی با کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی وقوع پیدا کرده رابطه مناسبی برقرار کند و تنها کشورهايی نظیر ونزوئلا و کوبا با ایران رابطه برقرار کرده‌اند.زیبا کلام با تاکید بر اینکه احمدي‌نژاد اگر بتواند کت تنش را بفروشد، مي‌فروشد و تا آخرین روز رياست‌جمهوری‌اش یارانه‌ها را اضافه مي‌كند، خاطرنشان کرد: رئيس‌جمهور دینامیتی زیر اقتصاد کشور کار گذاشت که هیچ دولتی قادر به خنثی کردن آن نیست.زيبا كلام تاکید کرد: اولین بلا برای رئيس‌جمهور آینده این شیوه اجرای هدفمندی و پول پاشی در جامعه است که اگر آن را به همین شکل ادامه بدهد منجر به ویرانی اقتصاد کشور خواهد شد و اگر آن را متوقف کند دهك‌های پایین درآمدی دچار سوء‌برداشت خواهند شد که چرا احمدي‌نژاد مي‌توانست به مردم پول بدهد و رئيس‌جمهور جدید نمي‌خواهد این کار را بکند غافل از اینکه آقای احمدي‌نژاد به بهای ویرانی اقتصاد کشور این کار را انجام مي‌داد.

احمدي نژاد در سخنانش به دنبال منافع شخصي بود
احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با زندگی نيوز،با تاکید بر اینکه احمدي‌نژاد کار انتخاباتی را مدیریت مي‌كند، عنوان داشت: رئيس‌جمهور برنامه فردی که در 8‌سال آینده مي‌آيد را ارائه داده و به مردم مي‌گوید که نفر بعدی این کار‌ها را انجام خواهد داد در صورتی که این جزو وظایف ایشان نیست.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر اینکه این مسائل باعث بروز اختلاف و التهاب در جامعه مي‌شود، ابراز کرد: الان نظام ما بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد و در این آرامش نیز حرف‌های غیرمنطقی که پیش از این هیچ محاسبه ای نشده است، جایی ندارد.وي به سخنان اخیر رئيس‌جمهور در مجلس اشاره کرد و گفت: فارغ از اینکه منافع نظام چه اموريي را اقتضا مي‌كند، به نظر مي‌رسد منافع شخصی در این میان مهم‌تر از منافع نظام است و این نوع سخنان تنها جهت منافع شخصی احمدي‌نژاد و کسی که مي‌خواهد در آینده به عنوان رئيس‌جمهور از طرف خود معرفی کند، بوده است.

کریمی اصفهانی با انتقاد از پر رنگ کردن نقش تحریم‌ها در امور داخلی کشور، تصریح کرد: مسئله تحریم‌ها یک واقعیت است که تازگی هم ندارد؛ اما به نظر مي‌رسد نوع صحبت‌ها به منظور پوشش در خطاهای اقتصادی، تا حدی تحریم‌ها را پر رنگ مي‌كند که دشمن را به تشدید تحریم‌ها امیدوار مي‌كند که این مسئله بسیار بدی است. این درحالی است که در زمان جنگ دشمن طمع نکرد؛ از این رو اگر امروز این مسائل تشدید مي‌شود، مسبب اصلی آن را شخص آقای احمدي‌نژاد مي‌دانم.

كريمي‌اصفهاني همچنین به شعارهای مشترک احمدي‌نژاد در‌سال 84 و 91 مبنی بر قرار داشتن اقتصاد در دست عده ای خاص نیز انتقاد کرد و گفت: اگر دولت و شخص احمدي‌نژاد اطلاع دارد که اقتصاد در دست عده‌اي خاص است و تاکنون جلوی آن را نگرفته است حتما خیانت بوده است و اگر خلاف مي‌گوید نیز بیان مطلب خلاف، جرم است بنابر این در هر دو صورت دولت مرتکب اشتباه شده است.

القاي بحران با دولت وحدت ملي
امیرحسین قاضی‎زاده از اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان معتقد است کسانی که انتخابات آزاد را مطرح کرده‎اند، پایگاه اجتماعی‎شان را از دست داده‎اند و با هدف غیر شفاف کردن مرز‎های اعتقادی جمهوری اسلامي‌شبهه‎‎های انتخاباتی را به جامعه القا می‎کنند.

 وي گفت:کسانی که از طیف اصلاحات می‎خواهند به قدرت برسند، طبیعی است که اولویت خود را فراموشی فتنه 88 توسط مردم قرار دهند؛ چراکه اگر شعار‎های مردم در حماسه 9 دی همواره زنده نگه داشته شود، دیگر جایی برای این قبیل افراد قدرت‎طلب و فریبکار نخواهد ماند. از این گذشته آنطور که در هفته‎‎های اخیر شاهد بودیم، تلاش برای محو خاطرات فتنه 88 نه‌تنها از سوی سران فتنه و طرفداران آنان که حتی از سوی ساکتین فتنه نیز دنبال می‎شود. قاضي زاده برخی وعده‎‎های جنجالی دولت دهم را كمك به جريان فتنه گراني مي‌داند كه شعار انتخابات آزاد را سر مي‌دهند.

وي در مصاحبه با پنجره مي‌گويد: مواردی که دولت افزایش میزان یارانه‎‎های نقدی یا وعده‎‎هایی چون استخدام‎‎های گسترده دولتی و غيره را بيان مي‌كند،منجر به بالا رفتن انتظارات اقتصادی مردم و تحریک مسائل معیشتی خواهد شد. با در نظر گرفتن محدودیت‎‎هایی که به‎دلیل تحریم‎ها برای کشورمان به‎وجود آمده است، طرح اینگونه مسائل به تهدیدات انتخابات آتی کمک خواهد کرد.

وي در خصوص طرح دولت وحدت ملي گفت:طرح دولت وحدت ملی همانطور که پیش از اين نیز برخی صاحب‎نظران گفته بودند، به‎دنبال القای بحران است و اساسا فلسفه آن بر مبنای ایجاد بحران و دامن زدن به اختلافات ایجاد شده است. طرفداران این نگاه می‎گویند که در کشور بحران وجود دارد و برای برطرف کردن آن باید دولت وحدت ملی تشکیل داد! حتی اگر در این دولت افرادی خارج از دایره نظام حضور یابند!

انتشار عملکرد دولت سازندگی از زبان هاشمی
پایگاه اطلاع رسانی آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجانی،از زبان وي اقدام به انتشار عملکرد دولت سازندگی و انتخابات دور دوم رياست‌جمهوری كرده است.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره انتخابات رياست‌جمهوري دور دوم عنوان كرده است:در انتخابات دور دوم رياست‌جمهوری پیشنهادات زیادی به من شد برای اینکه مردم را تشویق کنم تا به من رأی بدهند اما من انجام ندادم.

رئیس سازمان وقت امور استخدامی پيشنهاد داد، با این حجم کارهای زیر بنایی که انجام داده اید و نتیجه‌اش امروز برای عموم مردم ملموس نیست و حتی ممکن است در تبلیغات انتخاباتی حربه ای در دست رقیبان شما شود مي‌توانیم کاری کنیم در حوزه استخدامي‌كشور، برای اینکه یکدفعه حجم وسیعی از محبت کارمندان و استخدام‌های جدید را جلب کنیم.

من گفتم: بگذارید بعد از انتخابات. من اصلا اهل اینکه کاری کنم که بوی فریبکاری در آن باشد، نیستم. اگر شما تبلیغات انتخابات را ببینید، با همه تندی‌هایی که رقیبم می‌کرد، گفتم من همین هستم و برنامه‌ام، همان است و بعدا هم همان خواهد بود. رای‌شان را مي‌خواهم اما نه به قیمت فریب آنها.

خاتمي روز به روز موضع منفي قاطعانه‌تري براي نامزدي در انتخابات مي‌گيرد
پايگاه اينترنتي گروهك ملي-مذهبي كه طي چند‌سال اخير به اتحاد كامل با حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) رسيده، نوشت: «آقاي خاتمي-رئيس‌جمهور پيشين ايران- روز به روز موضع منفي قاطعانه‌تري در برابر تقاضا از وي براي نامزدي در انتخابات مي‌گيرد. وي اخيرا در پي تقاضاي بعضي فعالان سياسي و از جمله برخي زندانياني كه ورود وي به انتخابات را راهگشا مي‌دانند قاطعانه گفته است هرگز اين اتفاق نخواهد افتاد!»اين گزارش حاكي است: «آقاي خاتمي‌در برابر برخي تقاضا كنندگان تعابير تندي براي نامزد شدن به كار برده و گفته است برويد دنبال يك... ديگر بگرديد»[!]

احتمال نگارش نامه عفو از سوی علی اکبر جوانفکر
مشرق نيوز نوشت:برخی منابع از احتمال نگارش نامه عفو از سوی علی اکبر جوانفکر و قرار گرفتن نام وی در لیست عفو 22 بهمن خبر مي‌دهند. حامیان جوانفکر مي‌گویند: وی در صورت آزاد شدن، از رئيس‌جمهور حکم معاونت خواهد گرفت.

به وقتش نامزهای مورد حمایت خود را معرفی می کنیم
مجید محتشمی سخنگو و رئیس ستاد انتخابات شوراهای جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فعالیت جبهه متبوعش در انتخابات شوراها، گفت: ما بنا داریم در تهران و کلانشهرها لیست مستقل تحت عنوان «جبهه اصلاح‌طلبان» ارائه دهیم و حتما در زمان لازم، نامزهای مورد حمایت خود را نیز معرفی خواهیم کرد.وی درباره احتمال ائتلاف جبهه اصلاح‌طلبان با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شوراها افزود: آنها گروهی جداگانه هستند و ما گروهی جداگانه، ضمن آنکه فعلا بحثی در خصوص سازوکار وحدت این دو گروه در انتخابات شوراها مطرح نشده است.وي گفت: هرگاه تصمیم گرفته شد که این دو گروه لیست واحد منتشر کنند، آن را اعلام خواهیم کرد اما در حال حاضر جبهه اصلاح‌طلبان در حال برنامه ریزی و تدارک برنامه برای انتخابات شوراهاست.

رفسنجانی از زندگی آزاد موسوی و کروبی خبر داد
جهان نيوز خبرداد:‌هاشمي‌رفسنجانی در دیدار تعدادی از دانشجویان، خبر از زندگی آزاد موسوی و کروبی داده و گفته است من که پیگیری کردم گفتند حصر این افراد تقریبا برداشته شده است. برخی نزدیکان کروبی هم مدعی شده‌اند کروبی در حال حاضر زندگی بدون حصر داشته و تنها تیم حفاظتی با خود دارد.

*ابتکار:

کانديداي هاشمي کيست؟

 مشرق نوشت: برخي اطرافيان هاشمي رفسنجاني مي‌گويند پس از انصراف ناطق نوري از کانديداتوري، گزينه مطلوب هاشمي در حال حاضر حسن روحاني است. اين افراد مدعي هستند در صورت نيامدن روحاني، وي از کانديداتوري ولايتي و سپس لاريجاني حمايت خواهد کرد.

جواد لاريجاني شاگرد اول 9 دي ماه امسال
به نوشته مشرق در ارزيابي‌هاي صورت گرفته درباره عملکرد صدا و سيما در سالگرد 9 دي، مباحث مطرح شده توسط محمدجواد لاريجاني از حيث تبيين فتنه 88، بازخواني نقش عوامل داخلي و خارجي و ارزيابي مديريت رهبر انقلاب در مهار فتنه88، بالاترين امتياز را به خود اختصاص داده است.

*جمهوری:

ادامه واکنشها به اظهارات عسگر اولادی
يك عضو جامعه مدرسين درباره واكنش جامعه مدرسين به اظهارات حبيب‌الله عسكراولادي مبني بر فتنه گر نبودن موسوي وكروبي گفت: اين مسأله محكوم و ادامه همكاري منوط به تبري جستن مؤتلفه شد. حجت الاسلام حسن ممدوحي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت و گو با فارس درباره نظر جلسه اخير جامعه مدرسين اظهار داشت: در اين جلسه بحث شد كه موتلفه هم بايد اين مسئله تبري بجويد و اگر نه گرفتار مي‌شود. وي در پاسخ به اين سؤال كه رابطه جامعه مدرسين با جبهه پيروان به چه شكل ادامه خواهد داشت گفت: اگر آنها رسماً تبري بجويند و بگويند اين حرف‌ها اظهارات شخصي عسكراولادي بوده است همكاري خواهيم داشت.

داستان صف‌هاي طولاني كاميون‌ گندم چست؟
از اردبيل خبر مي‌رسد صف‌هاي طولاني كاميون‌هاي حامل گندم وارداتي در مقابل سيلوهاي استان اردبيل تعجب همگان را برانگيخته است. به گفته مدير عامل شركت غله استان اردبيل براساس برنامه‌ريزي‌ها، اين گندم‌ها از طريق بنادر كشوربه مقصد اردبيل بارگيري و براي مصرف مردم اردبيل ذخيره سازي مي‌شود، اما برخي از صاحب نظران آگاه معتقدند اين گندم‌ها بي‌كيفيت هستندكه براي مصارف دامي وارد شده‌اند. استان اردبيل به دليل داشتن استعدادهاي بالاي كشاورزي بخصوص مطرح بودن به عنوان قطب توليد محصول استراتژيكي گندم از نوع مرغوب در كشور به استان ذخيره شهرت يافته و سالانه مقادير زيادي از اين محصول به ساير استانهاي كشور صادر مي‌گردد.

محسن رضایی برنده انتخابات رياست جمهوري است
لطيف نوروزي، مشاور محسن رضائي نامزد رياست جمهوري يازدهم گفت: آقاي رضايي اين بار برخلاف تمامي انتخابات‌هاي گذشته در بخش‌هاي مخلتف بويژه در بحث "صيانت از آراء" برنامه دارد و شما يقين بدانيد كه ايشان برنده انتخابات رياست جمهوري خواهند بود. به گزارش ايلنا، وي كه در ياسوج سخن مي‌گفت در بخشي از سخنان خود از وضعيت كنوني به ويژه در حوزه اقتصادي به شدت اظهار نارضايتي كرد و يادآور شد: ما هنوز نفهميده‌ايم كشوري با اين همه ذخاير چرا وضعيت معيشتي و اقتصادي مردم اين گونه نگران كننده شده است. نوروزي افزود: با شعار و هياهو نمي‌شود كشور را اداره كرد و آقاي رضايي برخلاف دولت فعلي كه دنبال هياهو بوده و هست مي‌تواند كشور را اداره كند.

تلاش رژيم صهيونيستي براي نفوذ درمغرب
گروهي از شخصيتهاي قضائي و حقوقي كشور مغرب با هشدار درخصوص تلاش رژيم صهيونيستي براي نفوذ در اين كشور، از تهيه طرحي براي ارائه به مجلس با هدف مقابله با هرگونه عادي سازي روابط با اين رژيم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از پايگاه خبري عرب 48، "احمد ويحمان" رئيس مركز ديدبان مخالف با عادي‌سازي روابط اين كشور با رژيم صهيونيستي افزود: اين مركز بزودي اقدامات گروهي از شخصيتهاي مغربي براي عادي‌سازي روابط با تل الربيع را فاش خواهد كرد.

 وي گفت: گروهي از قضات مستقل مغربي اقدامات اين افراد را براي عادي سازي روابط مورد پيگرد قضائي قرار خواهند داد. وي تأكيد كرد رژيم صهيونيستي با نفوذ در تعدادي از مراكز اقتصادي، كشاورزي، تجاري و نيز بعضي از شخصيتهاي سياسي و دانشگاهي اقداماتي را براي عادي كردن روابط با مغرب انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار