اسفناني:

تنها با قانون‌گذاري نمي‌توان از جرايم رايانه‌اي كاست / دستگاهاي فرهنگي فعال‌تر باشند

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با تاكيد بر لزوم فرهنگسازي در كاهش جرايم رايانه‌اي گفت:‌ نمي‌توان تنها با جرم‌انگاري، فضاي مجازي امن ايجاد كرد و لذا دستگاههاي فرهنگي بايد در اين زمينه فعال‌تر باشند.

"محمدعلي اسفناني" نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه فضاي سايبري دائما در حال تحول است، گفت: در فضاي سايبري امكان گسترده‌اي براي ارتكاب عمل مجرمانه وجود دارد لذا كشور نيازمند قوانين به‌روز و پويا در عرصه فضاي مجازي است.

وي با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازي در استفاده از فضاي مجازي، اظهار داشت: همه مشكلات اين حوزه با وضع قوانين رفع نمي‌شوند چرا كه برای داشتن فضایی ایمن نیازمند آموزش کاربران و فرهنگ‌سازی در نحوه استفاده و بهره‌گيري از آن هستیم.

اسفناني با بيان اينكه دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين آموزش و پرورش به عنوان دستگاهاي فرهنگي بايد در اين زمينه فعالتر باشند، عنوان کرد: اين دو وزارتخانه به لحاظ نقش فرهنگي و آموزشي در کشور، مي‌توانند نقشي كاملا موثر در تلطيف فضاي سايبري و كاهش جرايم رايانه‌اي داشته باشند.

وي در پايان افزود: متاسفانه متوليان فرهنگ و آموزش كشور دغدغه خاطري در اين امر نداشته و عملكرد آنها در آموزش و فرهنگ‌سازی برای کاربران فضای سایبری قابل قبول نيست.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: اسفنانی ، جرایم ، رایانه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار