گزارش/مجلس در هفته‌اي که گذشت

از بازار داغ تحقيق و تفحص‌ها در مجلس تا حضور رئيس جمهور براي ارائه گزارش در صحن علني

امکان ثبت‌نام براي کانديداي زن در انتخابات رياست جمهوري، غرب براي اقليت‌هاي مذهبي ايران اشک تمساح نريزد، زمان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، مذاکرات ايران و 5+1، امکان بازديد از پارچين، حضور احمدي‌نژاد در صحن علني و ... از مهمترين عناوين خبري حوزه مجلس در هفته گذشته بود.

مجلس شوراي اسلامي در هفته گذشته دستخوش حوادث گوناگوني بوده که مهمترين آن را مي‌توان در زير مشاهده نمود:


کدخدايي: امکان ثبت‌نام برای کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها با تبلیغات مغایر با قانون رد صلاحیت می‌شوند

سخنگوی شورای نگهبان درباره چگونگی بررسی صلاحیت ها، الزامات اصلاح قانون انتخابات، امکان حضور ساکتین فتنه در انتخابات ریاست جمهوری، امکان حضور زنان در انتخابات و چندقطبی بودن انتخابات اظهارنظر کرد.


 بنت‌کليان: غرب برای اقلیت‌های مذهبی ایران "اشک تمساح" نریزد

نماینده اقلیت آشوریان در مجلس با بيان اينكه نادیده پنداشتن حقوق جوامع مذهبی، قومی به بهانه یک تذکر و توصیه در سخنرانی پیش از دستور در صحن مجلس، حنایی است در جهان سیاست و سیاست‌بازی که دیگر رنگی ندارد، گفت: غرب برای اقلیت‌های مذهبی ایران "اشک تمساح" نریزد.


 موسوي لارگاني: شرایط اقتصادی کشور زمان اجرای فاز دوم هدفمندی را تعیین می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر شرایط کشور در نیمه نخست سال 92 همانند شرایط کنونی باشد، نباید در اجراي فاز دوم هدفمندی در سال آتي تعجيل کرد.


 نقوي‌حسيني: زمينه‌هاي توافق بين ايران و آژانس فراهم شده است/ مذاکرات آتي با 1+5 نتيجه بهتري خواهد داشت

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: نشست ايران و آژانس در اين دوره از مذاکرات به عنوان يک پارامتر در گفتگو با 1+5 مد نظر قرار مي‌گيرد و بايد به اين مسئله توجه کرد که اگر نتيجه اين نشست مثبت باشد قطعا مذاکرات 1+5 هم نتيجه بهتري خواهد داشت.


 کوثري: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها امکان‌پذير نيست/عدم امکان اجرا توسط دولت بدون تصويب مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها تا پايان سال 91 امکان‌پذير نيست و در سال بعد نیز بايد بر مبناي بودجه سال 92 بررسی وسپس نتیجه‌گیری شود.


شفيعي: 5+1 مفاد "ان پي تي" را مبنای مذاکرات قرار دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به ادامه گفتگوهای هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: برای اثربخش بودن این مذاکرات لازم است 1+5 مفاد "ان پي تي" را مبنای مذاکرات قرار دهد.


 احمدي: احتمال اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در نيمه نخست سال 92

عضو کميسيون اقتصادي مجلس از احتمال اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در نيمه نخست سال 92 خبر داد.


 لاريجاني: رخي كشورها در خاورميانه با نقش دلالي به دنبال اجراي طرح سازش هستند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي كشورها نيز در خاورميانه وجود دارند كه نه فكر سياسي و نه قدرت نظامي و نه الهام بخش هستند ولي با نقش دلالي به دنبال اجراي طرح سازش هستند كه اين دلالان در موضوع سوريه نيز نقشي داشتند.



 لاریجانی: دفاع از مردم بی‌دفاع فلسطین همواره دغدغه‌ جمهوری اسلامی ایران بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، مسئله فلسطین را یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام دانست و گفت: موضوع آرمان فلسطین و حمایت از مردم بی‌دفاعش در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی همواره یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.


 حاشیه حضور احمدي نژاد در مجلس: بهارستان حق میزبانی را ادا کرد /حضور احمدی‌نژاد به همراه خانواده در صحن علنی

شصتمین جلسه علنی بهارستان به دلیل میزبانی از میهمانی ناخوانده متفاوت تر از سایر جلسات برگزار شد که با حاشیه‌هايی همراه بود.



موسوي لارگاني: شرایط اقتصادی کشور زمان اجرای فاز دوم هدفمندی را تعیین می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر شرایط کشور در نیمه نخست سال 92 همانند شرایط کنونی باشد، نباید در اجراي فاز دوم هدفمندی در سال آتي تعجيل کرد.

 لاريجاني: مقام معظم رهبری در خصوص ارائه دیرهنگام بودجه دولت تذکر دادند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تاخیر در ارائه بودجه موجب متضرر شدن کشور می‌شود به همین دلیل به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و گفتم ارسال دیرهنگام بودجه مضراتی برای کشور دارد و آیین‌نامه مجلس ضوابط خاصی برای بررسی آن دارد و معظم‌له هم تذکر دادند.


مطهري: رئیس جمهور از تریبون مجلس برای ترویج عقاید خودش استفاده تبلیغاتی کرد/ اول در بازار ارز ثبات ايجاد شود بعد هدفمندي اجرا شود

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه ابتدا باید ثبات در بازار ارز ایجاد شود و بعد قانون هدفمندی اجرایی گردد، گفت: برای اجرای فاز دوم هدفمندی باید این موضوع در بودجه 92 لحاظ شود که به تبع آن ان‌شاءالله در نیمه دوم سال 92 اجرایی می‌شود تا هرگونه شائبه‌ای از ذهن‌ها زدوده گردد.


قاضي‌پور: رئيس‌جمهور وزراي ولايت‌مدار را عزل مي‌كند/ بودجه سرنوشت ملت است

نماينده مردم اروميه در مجلس گفت: بودجه، سرنوشت ملت است، خواست ملت و مجلس و رهبری این است که قانون اساسی اجرا شود و بودجه در وقت مقرر تحویل مجلس داده شود تا فرصت برای کار کارشناسی بر روی آن باشد.


حواشي حضور رئيس‌جمهور در مجلس؛كدام وزرا همراه احمدي‌نژاد به مجلس آمدند + تصاوير

برخي از وزرا و مسئولان از بدو ورود احمدي‌نژاد به حياط مجلس، وي را همراهي كردند و البته مستمع سخنان وي در صحن علني نيز بودند؛ غلامحسن الهام، محمدرضا رحيمي، حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني، لطف‌الله فروزنده، علي‌اكبر صالحي، حاجي‌بابايي، شيخ‌الاسلام، غضنفري، بهمني، زريبافان، نسرين سلطان‌خواه و ... از جمله همراهان امروز احمدي‌نژاد در مجلس شوراي اسلامي بودند.


تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور

عضو هيئت رئيسه مجلس تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور را قرائت كرد.


رئيس جمهور: عده‌اي از تخريب رابطه مجلس و دولت سود مي‌برند

رئيس جمهور گفت: هيچ کس نمي‌تواند بگويد اين دولت در مسائل ملي و فرا منطقه‌ اي به مسائل رسيدگي نکرده ولي متاسفانه اخباري متشر مي‌شود که خواهان بر هم ريختن فضاي برادري را مخدوش کنند و عده‌اي از اين تخريب گويا سود مي‌برند.


بیانیه ۲۴۲ نماینده درمورد آزاد سازی گروگان های ایرانی ربوده شده در سوریه

عضو هيئت رییسه مجلس بیانیه‌ای با امضاء ۲۴۲ نماینده مجلس درمورد آزاد سازی زائران ایرانی ربوده شده در سوریه قرائت کرد.


 قائيدرحمت: تحقیق و تفحص از استانداري تهران در كميسيون شوراها آغاز شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از آغاز تحقيق و تفحص از عملكرد استانداري تهران خبر داد.


حدادعادل: شکی در آزادی انتخابات نیست

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاکید بر اینکه انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران آزادانه برگزار شده است، گفت: برگزاری انتخابات آزاد تحصیل حاصل است و مسئله‌ای است که کسی در آن شکی ندارد، بلکه باید در مطرح کردن آن شک کرد.


 جوکار:امکان بازديد از پارچين وجود ندارد

عضو کميسيون امنيت ملي گفت: تجربيات گذشته ثابت کرده است که اطلاعات محرمانه ايران در اختيار دشمنان نظام و ملت قرار گرفته لذا بازديد از پارچين قابل قبول نيست.



در صحن علني؛ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باز هم زیر تیغ جراحی نمایندگان قرار گرفت/ دو ماده دیگر حذف شد

نمایندگان با اصلاح 8 ماده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.


حاجي‌دليگاني: نشست رهروان و اصولگرايان درباره حضور احمدي‌نژاد در مجلس و هدفمندسازي يارانه‌ها

عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس از برگزاري نشست مشترک دو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت براي بررسي حضور رئيس‌جمهور در جلسه علني بهارستان و بحث هدفمندسازي يارانه‌ها خبر داد.


جلالي: هدفمندي يارانه‌ها در جلسه مشترك دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت بررسي شد

رئيس فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت از بررسي هدفمندي يارانه‌ها در جلسه مشترك امروز(سه‌شنبه)دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت خبر داد.


احمدي‌نژاد: فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها قابل اجراست/ هدف دولت انتخاباتي نيست + صوت

رئيس جمهور با بيان اينكه من باور دارم که می‌توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین و فقر را ریشه کن کنیم، گفت: نه در فاز اول و نه در فاز دوم، هدف دولت از هدفمندی یارانه‌ها، انتخاباتی نیست؛ برخی دوستان همزمان می‌گویند طرح مضر بوده و شکست خورده و برخی می‌گویند برد انتخاباتی دارد؛ دولت حاضر است که خطرها را بپذیرد تا دولت‌های بعدی بتوانند کارهای مهم‌تری انجام دهند.



عليپور:تحقيق و تفحص از بانک مرکزي در نوبت رسيدگي/ نمايندگان خواهان شفاف‌سازي در عملكرد بانك مركزي

سخنگوي کميسيون اقتصادي گفت: طرح تحقيق و تفحص از بانک مرکزي در دستور کار مجلس قرار دارد و قطعا در زمان مقتضي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


در بيانيه‌اي اعلام شد؛حمايت 240 نماينده مجلس از اجراي مقتدارانه رزمايش ولايت 91

240 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي از اجراي مقتدرانه رزمايش ولايت 91 توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام حمايت کردند.


اولین کارت زرد بهارستان به وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در حالی از پیگیری واگذاری سهام مؤسسه "جهاد نثر" سخن می‌گفت که نمایندگان با اعلام قانع نشدن از توضیحات وی اولین کارت زرد را به او نشان دادند.


نقوی‌حسینی:"حرف‌شنوي" آژانس انرژی اتمی از رژیم صهیونیستی گفتگوها را با مشکل مواجه مي‌كند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مذاکره هفته جاری خود با ایران تحت تاثیر القائات رژیم صهیونیستی و سازمان سیا قرار گیرد در گفتگوها با مشکل مواجه خواهد شد.


نکو:نرخ مرکز مبادلات ارزي مبناي نرخ ارز در بودجه 92 قرار گيرد

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که زمان ارائه لايحه بودجه 92 به مجلس در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، گفت: واقع‌بين نبودن در اين حوزه، بودجه را از حالت تعادل خارج مي‌کند، لذا نظرم بر اين است که نرخ "مرکز مبادلات ارز" بايد مبناي تعيين نرخ ارز در بودجه قرار گيرد.


ايرانپور:تحقيق و تفحص از مسکن مهر به جريان مي‌افتد

عضو کميسيون کشاورزي مجلس از به‌جريان‌افتادن طرح تحقيق و تفحص از مسکن مهر خبر داد.


اسفناني:کميسيون حقوقي قضايي در تکاپوي طرحي براي احقاق حقوق شهداي هسته‌اي

سخنگوي کمسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: اين کميسيون در تکاپوي طرحي براي احقاق حقوق شهداي هسته‌اي کشورمان است.


علی‌پور:تحقيق و تفحص از بانك مركزي در دستور هفته آينده مجلس/ اجراي فاز دوم هدفمندي تورم را بالاتر مي‌برد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به آمار منتشرشده نرخ تورم از جانب بانك مركزي ايران، گفت: با توجه به اینکه هر نهاد و گروهی آمار خاص خود را منتشر می‌کند باید دید تا این آمار چه قدر به واقعیت نزدیک است لذا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به منظور شفاف سازی، هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.


"انفصال دائم از خدمات دولتی" در انتظار دو شغله‌ها

با تصویب نمایندگان متخلفین طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل انفصال موقت و در صورت تکرار انفصال دائمی از خدمات دولتی خواهند شد.


منتصبين از سوي رهبری از ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل مستثنی شدند

منتصبين مقام معظم رهبری در مورد طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل مستثنی شدند.


حقيقت‌پور: بازديد کميسيون امنيت ملي از زندان اوين و رجايي شهر

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي از بازديد کميسيون متبوع خود از زندان اوين و رجايي شهر خبر داد.


انتهاي پيام/


برچسب ها: مجلس ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.