هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر؛

درخشان به پرسپوليس نرسيد اما پرسپوليس به داماش رسيد/ سپاهان با سايپا در کورس مي‌ماند؟

هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر با برگزاری 7 دیدار از روز جمعه برگزار می‌شود و در مهم‌ترین آنها پرسپولیس در روزهای پر‌حاشیه خود در بازی پیش دربی به مصاف تیم داماش گیلان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از جمعه 29 دی ماه با برگزاری رقابت های راه آهن ، آلومینیوم- فجر، صبای قم- ذوب آهن، گهر درود- نفت آبادان، تراکتورسازی- پیکان، نفت تهران- سایپا، سپاهان- پرسپولیس، داماش گیلان آغاز می شود.

دو دیدار مس - فولاد خوزستان و ملوان - استقلال تهران نیز روز شنبه 30 دی ماه برگزار می شود.

پرسپولیس - داماش گیلان؛ پیش دربی یحیی پيش در آمدي براي حميد

بازی پیش دربی برای هر یک از سرخابی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است پرسپولیس در هفته قبل از دربی در حالی که با حاشیه های استعفای رویانیان به سر می برد به مصاف تیم داماش گیلان می رود پرسپولیسی ها هنوز به رتبه تک رقمی نرسیده اند و با 26 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند آن ها علاوه بر اینکه برای بالا رفتن در جدول به امتیاز این مسابقه احتیاج دارند برای خط و نشان کشیدن مقابل استقلالی ها نیز محتاج برد در این رقابت هستند در تیم داماش گیلان امیر عابدینی وحید درخشان در راس عوامل این تیم پرسپولیس هستند و از این رو نیز دیدار دو تیم جالب توجه است.

داماشی ها در حال حاضر با 24 امتیاز از 20 مسابقه یک پله پایین تر از پرسپولیس ودر رده سیزدهم جدول قرار دارند.

دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش از ساعت 15:30 در ورشگاه آزادی برگزار می شود و یکی لیگ برتر است.

سایپای البرز - سپاهان اصفهان؛ دور خیز طلایی پوشان برای پیوستن به مدعیان

یکی دیگر از دیدارهای حساس روز جمعه مصاف تیمهای سایپای البرز و سپاهان اصفهان است سپاهانی ها که امسال هم تا حدی مدعی قهرمانی در مسابقات لیگ برتر هستند در حال حاضر با یک بازی کمتر دررتبه چهارم جدول قرار دارند.

سپاهانی ها در این بازی انگیزه بسیار بالایی دارند تا خود را به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر کنند چنین انگیزه ای در میان سایپایی ها نیز دیده میشود سایپا که به علت اشتباهات داوری در طی دیدارهای اخیر بسیار عصبانی به نظر می رسند قصد دارند جایگاه هشتمی خود را در جدول بهبودبخشند و به جمع مدعیان اضافه شوند سایپا 6 هفته است که درکارنامه خود پیروزی نداشته است.

فجر سپاسی - صبا؛ شاگردان سرهنگ در اندیشه تداوم پیروزی ها

دیدار دیگر هفته بیست و دوم، جدال تیم های فجر سپاسی و صبای قم است فجری ها مدتی است که با ناکامی هایی مواجه بودند که البته بازی هفته گذشته آن ها مقابل ملوان، کمی از این بحران ها کاست.

شاگردان یاوری در حال حاضر با 28 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارند.

صبا قم نیز که در هفته گذشته با پرسپولیس مساوی کرد در حال حاضر با 29 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد.

دیدار دو تیم فجر سپاسی و صبای قم از ساعت 15:30 در شیراز برگزار می شود.

پیکان تهران _ نفت تهران؛ پیکان از بحران عبور می کند؟

دو تیم پیکان و نفت تهران نیز از ساعت 15:30 طی یک دربی تهرانی به مصاف هم می روند.

شاگردان ویسی که در این دوره از لیگ چندان عملکرد قابل قبولی نداشته اند و در حال حاضر با 20 امتیاز از 20 مسابقه در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند فرصت دارند تا در مقابل نفت تهرانی که ششم جدول است سه امتیاز مسابقه را کسب کنند البته نفتی ها هم برای ارتقای سطح خود در جدول تمام تلاش خود را می کنند تا پیروز این رقابت ها باشند.

راه آهن تهران _ آلومینیوم هرمزگان

راه آهنی ها در حال حاضر نهم جدول هستند، البته شاگردان دایی یک بازی کمتر در کارنامه خود دارند. آنها در هفته بیست و دوم به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگان می روند آلومینیومی ها که چهاردهم جدول هستند برای فرار از قعر جدول احتیاج شدیدی به سه امتیاز بازی دارند راه آهن نیز که در هفته قبل مقابل تراکتور باخت سنگین داشت با جدیت به دنبال کسب هر سه امتیاز این دیدار است آنها در این دیدار از امتیاز میزبانی نیز استفاده می کنند.

جذب ایمون زاید به آلومینیوم و احتمال بالای بازی وی در این دیدار از جمله نقاط مثبت این تیم در مواجه با شاگردان دایی است دیدار دو تیم از ساعت 15:30 به میزبانی راه آهنی ها برگزار می شود.

صنعت نفت آبادان _ تراکتورسازی تبریز؛ لذت صدر نشيني براي تبريزي ها و خطر جدائي براي کاسيميرو

این روزها تراکتورسازی تبریز در بهترین روزهای خود به سر می برد و پا به پای استقلال برای کسب عنوان قهرمانی این دوره از لیگ تلاش می کند تراکتوری ها در حال حاضر با 38 امتیاز دوم جدول هستند در نقطه مقابل نیز تیم صنعت نفت آبادان قرار دارد که در بدترین شرایط خود به سر می برد صنعت نفتی ها در حال حاضر با 14 امتیاز قعر نشین جدول لیگ هستند و نکته مهم نیز غیبت کاستا در این دیدار به علت درمان است.

ذوب آهن اصفهان _ گهر درود؛ گهر مي خواهد گوهر خارج از خانه باشد

گهری ها که با میزبانی های اخیر خود جان تازه ای گرفته اند این بار در اصفهان به مصاف تیم ذوب آهن می روند که حال و روز خوشی ندارد.

ذوب آهن در حال حاضر با 18 امتیاز شانزدهم جدول است گهری ها نیز با 16 امتیاز هفدهم جدول هستند هر دو تیم برای کسب سه امتیاز دیدار انگیزه بسیار بالایی دارند برد در این دیدار می تواند هر دو تیم را امیدوار به ادامه روند موفقیت هایشان کند.

** ديدار هاي روز شنبه ليگ برتر

در روز شنبه نیز دو تیم مس کرمان-فولاد خوزستان از ساعت 15:30 در ورزشگاه امام علی به مصاف هم می روند مس هم اکنون با 28 امتیاز یازدهم جدول است و برای جبران ناکامی های اخیرش نیاز شدیدی به کسب پیروزی در این دیدار دارد فولادی ها تیم سوم جدول اما شرایط متفاوتی دارند آنها امسال می توانند حتی به قهرمانی هم فکر کنند.

در دیدار دوم روز شنبه دو تیم ملوان و استقلال از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند استقلال تیم صدرنشین جدول است و ملوان هم در رتبه پنجم جدول است دیدارهای این دو تیم همیشه از جذاب ترین رقابت های لیگ بوده است./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار