کرمان/

محوطه صنعتی باستانی زاغ دره ارزوئیه ثبت ملی شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: محوطه صنعتی باستانی زاغ دره ارزوئیه در پنجمین نشست شورای سیاستگذاری ثبت کشور، درفهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حسین شمس الدینی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِ کرمان افزود : این محوطه صنعتی باستانی که در شمال شرقی شهرستان ارزوئیه و نزدیک تپه یحیی واقع شده یکی از مراکز بزرگ ذوب فلز در دوران باستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه محوطه صنعتی باستانی زاغ دره قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد، افزود: این محوطه در دوران باستان، فلز مراکزی از قبیل تپه یحیی ومراکز استقراری حوزه هلیل رود را تامین می کرده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه نمایشگاه پته دوزی هنرمندان کرمانی از تاریخ یکم تا پنجم بهمن ماه در محل خانه صنایع دستی این شهرستان دایر می شودتصریح کرد : نمایشگاه پته دوزی از سوی هنرمندان و هنرجویان آموزشگاه "کریمان" برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش رشته های هنری از جمله پته دوزی موجب اشتغالزایی زنان کرمانی شده است، یاد آور شد : در هفته های گذشته نمایشگاههای مختلف پته دوزی مورد استقبال کرمانی ها و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، قرار گرفته است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در پایان عنوان کرد :ساعات بازدید از نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 الی12 و چهار الی هفت بعدازظهر است./س

برچسب ها: صنعتی ، ارزوئیه ، ثبت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.