بجنورد/ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

تسهیل شرایط ازدواج جوانان راهی برای رشد جمعیت/ بررسی رشد جمعیت در کارگروه های کمیسیون اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری توجه مجلس به بحث‌های رشد جمعیت، گفت: ایجاد بستر های لازم برای سهولت امر ازدواج جوانان و ارائه تسهیلات برای فرزندآوری خانواده ‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند به رشد جمعیتی کشور کمک کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عبدالرضا عزیزی با تاکید بر اهمیت توجه به بحث‌های رشد جمعیتی، افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان یکی از بازوان مجلس در مورد سیاست های جمعیتی همزمان با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور، کارگروهی را تحت عنوان جمعیت و حمایت از خانواده تشکیل داد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نشست مشترک روز گذشته اعضای کمسیون اجتماعی با نماینده صندوق توسعه جمعیت سازمان ملل متحد در ایران، تاکید کرد: نماینده صندوق توسعه جمعیت سازمان ملل متحد در این دیدار اعلام کرد که سیاست‌های جمعیتی این صندوق متناسب با برنامه‌های ایران در این حوزه تعریف شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در نشست روز گذشته بحث‌های تخصصی مطلوبی درباره کاهش بیماری‌های مقاربتی، کنترل ایدز در جامعه، سلامت مادر و فرزند و ... انجام شد، تصریح کرد: هولکی اوز نماینده صندوق توسعه جمعیت سازمان ملل متحد در ایران تاکید کرد که نقش صندوق توسعه جمعیت سازمان ملل متحد در سیاست های جمعیتی کشور ایران، نقشی مشاوره‌ای است و این صندوق تاکنون با نهادهای مختلف کشور نظیر وزارت بهداشت ودرمان، جامعه دانشگاهی، هلال احمر، معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و بخش‌های مختلف مجلس همکاری‌هایی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: ایجاد زمینه‌ها و بسترهای لازم برای سهولت و تسریع در امر ازدواج جوانان و ارائه تسهیلات برای فرزندآوری خانواده‌ها از جمله اقداماتی است که به‌صورت مداوم در کارگروه های این کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درنظر دارند به منظور ایفای نقش نظارتی خود جلسات دیگری را در این راستا با مسئولان کشوری برگزار کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.