اطعام فقرا به سبک سعودی

با توجه به اسراف بی رویه مردم عربستان در مصرف مواد غذایی در شهر جده سازمانی تشکیل شده که پس مانده میهمانی ها جمع آوری کرده و به فقرا می دهد و به این طریق در عربستان اطعام مساکین انجام می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، متمکنین عربستان بسیار اسراف کار هستند و به ویژه با فرا رسیدن موسم مناسبات اجتماعی و بر پایی میهمانی، جشن، عروسی و ... این اسراف به افراط سرم سام آوری می رسد به طوری که کفران نعمت عربستانی ها انتقادات فراوانی را در پی داشته است.

این اوضاع عربستان کار را به جایی رسانده که مسئولین سازمانی به نام "بهینه سازی پس مانده ولیمه ها و مناسبات" تشکیل داده و با شناسایی محل مراسم پس از اتمام به آن جا را و پس مانده ها را جمع آوری کرده و به فقرا می دهند!

"سعید بن علی محسن" رئیس دفتر سازمان مذکور ضمن انتقادات از بی فرهنگی مردم در مصرف مواد غذایی اذعان کرد با توجه به اینکه مردم از فرهنگ لازم در این زمینه برخوردار نیستند لذا چاره جز تشکیل چنین سازمانی نبوده تا هم پس مانده ها جمع آوری شود و هم نیازمندان شکم گرسنه نخوابند.

وی افزود: البته ما نمی توانیم تمام میهمانی ها را شناسایی کنیم لذا باز هم هدر رفت مواد غذایی وجود دارد، از سوی دیگر چون ما پس از جمع آوری پس مانده ها آن ها را بسته بندی می کنیم این کار را بعضا تا صبح طول می کشد و ما بارها شاهد بوده ایم که فقرا نخوابیده و هنوز چشم انتظار ما هستند تا مازاد خوراک متمکنین را برای آن ها ببریم.

گفتنی است، این سازمان فعلا فقط در شهر جده مشغول به فعالیت است لذا در سایر شهرها مواد غذایی بی رویه هدر می رود.
برچسب ها: سعودی ، فقرا ، متمکن ، عربستان ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار