چگونه مشکلات درون گرايان را در اجتماع حل کنیم؟

افراد درون گرا به علت ویژگی شخیصتی سرشتی و تربیتی اصولاً با قرار گرفتن در اجتماع، آسیب می بینند.

خانم منفرد پویا، روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ گفت: درون گرایی و برون گرایی، دو ویژگی شخصیتی افراد است که می تواند به صورت سرشتی و یا تربیت خود را نشان دهد.

وی عنوان کرد: ویژگی شخصیت شرشتی که مانند ویژگی های شخصی افراد است مانند قد و هیکل، رنگ پوست و ... ذاتی است و تغییر ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: اگر درون گرایی و برون گرایی تربیتی باشد فرد از خانه و اجتماع تاثیر گرفته است.

وی اظهار نشان کرد: مشکلات افراد درون و برون گرا زمانی پدیدار می شود که از حد خارج شود.

وی در پی مشکلات افراد درون گرا و برون گرا گفت: هنگامی که فرد درون گرا در اجتماع قرار می گیرد و حالت جامعه گریز دارد باید درمان شود.

وی تصریح کرد: این افراد نمی توانند خود را با جامعه وفق بدهند و به مشکل بر می خورند و حالت افسردگی و دل مردگی دارند و در نهایت مجبور است با ویژگی برون گرایی در اجتماع ظاهر شود ولی نمی تواند.


وی در نهایت گفت: آموزش به افراد دورن گرا و برون گرا برای این که به مشکل برنخورند می تواند 50 تا 60 درصد در افراد موثر باشد.

همچنین این آموزش ها تا قبل از چهل سالگی موثر باشد و به صورت آموزش مهارت های زندگی، مشاوره های فردی و کتاب در این زمینه موثر است.

 

برچسب ها: درون گرا ، مشکل ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۴:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
باسلام من خانمی 25 ساله هستم مرتب خونه ماشلوغه من باشوهرم دچار مشکل شدم فکر می کنه من می خوام پای خونشون رو قطع کنم ولی اونا از غذاهام ایراد می گیرن و وقتی میان چند روز خونهمی مونن چیکار باید کنم
آخرین اخبار