تبريز/

بستان‌آباد مقصد تورهای یک روزه آذربایجان‌شرقی است

فرماندار شهرستان بستان‌آباد گفت: بستان‌آباد مقصد خوبی برای پذیرش تورهای یک روزه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، الیاس گل محمدزاده صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بستان‌آباد اظهار داشت: بستان‌آباد با ظرفیت‌های قدرتمند گردشگری، آمادگی پذیرش تورهای یک روزه را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کوه حیدربابا، روستای خشکناب و روستای ناشناخته آلمالو مناطقی هستند که می‌توانند در کنار سایر آثار و جاذبه‌ها، بستان آباد را در پکیج تورهای یک روزه قرار دهند.

گلمحمدزاده ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در شناسایی و معرفی نقاط و روستاهای هدف گردشگری در بستان‌آباد، خواستار توجه بیشتر این اداره در راستای هدایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این شهرستان شد.

فرماندار بستان‌آباد وجود طرح‌های مشاغل خانگی و حمایت‌هایی همچون بیمه هنرمندان را عاملی برای احیای رشته‌های منسوخ و در خطر فراموشی صنایع دستی خواند و گفت: 80 درصد شهرستان بستان‌آباد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند که اغلب آنها در رشته‌های صنایع دستی به ویژه قالی بافی مشغول هستند.

گلمحمدزاده تصریح کرد: نزدیک به 27 هزار نفر از اهالی شهرستان بستان‌آباد به قالیبافی مشغولند که در کنار سایر حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی با محوریت قالی را ضروری می‌کند.

وی همچنین هشت جایگاه سوخت، وضعیت مناسب جایگاه‌های سی ان جی، شش سفره خانه سنتی و مهمانپذیر بین راهی و دو کمپ گردشگری در محل آب گرم و تلاب قوریگل را از جمله امکانات و تاسیسات گردشگری شهرستان بستان آباد خواند.

گلمحمدزاده با اشاره به اجرایی شدن 15 مصوبه نوروز سال گذشته ستاد تسهیلات سفر شهرستان بستان‌آباد و عملکرد خوب اغلب دستگاه‌ها، خواستار قدردانی از نهادهایی که هر سال بهترین عملکرد را ارائه می‌کنند، شد./ج1

برچسب ها: تبریز ، بستان آباد ، مصوبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.