يکي از قابليت هاي جذاب اکسپريا Z سوني ضد آب بودن آن است يعني مي توانيد آن را تا عمق يک متري و به مدت 30 دقيقه زير آب نگه داريد اما يکي از نگراني هاي اساسي درباره تلفن اکسپريا Z مربوط به باتري آن است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران:

در نمايشگاه CES امسال گوشي هاي هوشمند مختلفي رونمايي شد که بيشترآن‌ها به صفحه نمايش 5 اينچ يا بالاتر مجهز بود، در اين ميان ستاره سوني از باقي محصولات درخشش بيشتري داشت.

با دیدن مارک هاي گوشي  هاي Grand S, Ascend Mate, Ascend D2 ، اکسپريا Z و ZL وپرچمدار 5 اينچي HTC يعني Butterfly که در آمريکا با نام Droid DNA عرضه مي شود ،مي توان ديد بهتري نسبت به ابر تلفن هاي 5 اينچي بازار پيدا کرد.

براين اساس اکسپريا Z از تمام گوشي  هاي معرفي شده در CES قوي تر است اما در مقايسه با تلفن 5 اينچي HTC کمي ضعيف تر نتيجه گرفته است. به گزارش ENGADGET يکي از نکات جالب توجه در نتايج به دست آمده در اين آزمايش ها، مربوط به اختلاف بازده بين 2گوشي Xperia Z و Xperia ZL است.

پيش از اين تصور مي شد که سخت افزار داخلي اين 2گوشي يکسان است و تنها از نظر ضخامت و پشتيباني از ضد آب بودن با يکديگر تفاوت دارند اما اين نتايج نشان مي دهد که اکسپريا ZL از برادر باريک تر خود سريع تر است.

اين نکته را نيز در نظر داشته باشيد که در اين بين گوشي Ascend Mate داراي صفحه نمايش 6.1 اينچ با رزولوشن 720p است ولي باقي تلفن ها به نمايشگر 5 اينچ با رزولوشن 1080p مجهزاست.تمام اين گوشي ها داراي 2 گيگابايت حافظه رم است، تلفن هاي Xperia Z/ZL و Grand S به پردازنده Snapdragon S4 و تلفن هاي هواوي به پردازنده K3V2 ساخت خود اين شرکت مجهز است.

پردازنده همه اين تلفن ها به جز Grand S که روي فرکانس 1.7 گيگاهرتز کار مي کند، با فرکانس 1.5 گيگاهرتز عمل مي کند. همه آن ها نيز از سيستم عامل آندرويد آب نبات پاستيلي بهره مي برند. به گزارش ZOOMIT ،اختلاف بين اکسپريا ZL و اچ تي سي Butterfly کم است اما هنوز پرچمدار HTC سريع تر از ديگر رقبا عمل مي کند. اين نکته را نيز در نظر داشته باشيد که در دنياي واقعي اين اختلاف محسوس و قابل تشخيص نيست اما به هر حال به نظر مي رسد که Butterfly فعلا سريع ترين تلفن 5 اينچي Full HD بازار است.در ادامه نگاهي مي کنيم به بهترين گوشي هاي هوشمند معرفي شده در نمايشگاه CES که به طور عمده 5 اينچي و بالاتر بودند.

Oppo Find 5:در CES امسال شرکت چيني Oppo از گوشي5 اينچ 1080p خود با نام Find 5 پرده برداري کرد، گوشي که قرار است به نبرد با Xperia Z سوني، Grand S شرکت ZTE و Ascend D2 هواوي و J Butterfly شرکت اچ تي سي برود. بدنه Oppo از پلاستيک مات ساخته شده اما اين گوشي از نظر کيفيت ساخت از همه مدل هاي قبلي Oppo بهتر است.

صفحه نمايش 5 اينچي Find 5 اگر چه داراي رزولوشن بسيار بالاي 1080p يا 1920 در 1080 پيکسل است اما زاويه ديد مناسبي ندارد و رنگ ها را به خوبي تلفن Droid DNA يا J Butterfly اچ تي سي نمايش نمي دهد.Oppo به يک پردازنده 4 هسته اي 1.4 گيگاهرتز کوالکام APQ8064، حافظه ذخيره سازي 16 يا 32 گيگابايت، حافظه رم 2 گيگابايت، باتري 2500 ميلي آمپر ساعت، بلوتوث، NFC، GPS و Wi-Fi مجهز است.

گوشي منحني شکل سامسونگ:سامسونگ در اين نمايشگاه از اولين ماکت تلفن با صفحه نمايش منحني شکل پرده برداري کرد، تلفني که ظاهر متفاوتي دارد، اما هنوز مشخص نيست که از قسمت منحني شکل تلفن چه استفاده اي مي توان کرد. اما به هر حال اين قابليت باعث مي شود تا در سال هاي آينده شاهد ابزارهاي جذاب و نوآورانه اي باشيم.

Lenovo IdeaPhone K900:لنوو اولين گوشي مجهز به پردازنده 2 هسته اي اتم اينتل را با صفحه نمايش 5.5 اينچ معرفي کرد؛ گوشيIdeaPhone K900 پردازنده قدرتمند 2 گيگاهرتزي اتم اينتل را در دل خود جاي داده است و 2 شرکت اينتل و لنوو به آن اميد بسته اند. K900 ظاهر زيبايي دارد و ضخامت آن نيز تنها 6.9 ميلي متر است که لنوو ادعا کرده باريک ترين در کلاس خود است.

بدنه اين گوشي از پلي کربنات و استيل ساخته شده است و لبه  هاي تيز و غيرمنحني دارد. دوربين 13 مگاپيکسلي آن نيز مشابه دوربين به کار رفته در تلفن Xperia Z سوني است و از همان حسگرExmor سوني بهره مي برد. K900 فعلا به آندرويد 4.1 مجهز است اما در زمان عرضه به آندرويد 4.2 به روز خواهد شد.

ZTE Grand S:شرکت ZTE نيز به جمع توليدکنندگان تلفن هاي 5 اينچي پيوست و تلفن Grand S را با صفحه نمايش 5 اينچ 1080p، پردازنده 4 هسته اي 1.7 گيگاهرتز و دوربين 13 مگاپيکسلي به نمايش گذاشت. گوشي که تنها 6.9 ميلي متر ضخامت دارد. Grand S به آندرويد 4.1 با رابط کاربري خود ZTE مجهز است.

Sony Xperia Z:سوني نيز سرانجام گوشي اکسپريا Z واکسپريا ZL خود را معرفي کرد. گوشي 5 اينچي اکسپريا Z داراي ظاهر متفاوت و جذابي است و از امکانات کم نظيري مانند ضد آب و ضد گرد و غبار بودن بهره مي برد و همچون ديگر گوشي هاي قدرتمند بازار مجهز به پردازنده 4 هسته اي است.

اکسپريا Z با وجود صفحه نمايش بزرگ 5 اينچي تنها 140 گرم وزن و 7.9 ميلي متر ضخامت دارد که حمل و استفاده از آن را راحت مي کند. در اکسپريا Z مانند نکسوس 4 بدنه با صفحه شيشه اي گوريلا گلس پوشيده شده است. آنچه را که نمي توان به راحتي در تلفن اکسپريا Z پيدا کرد، پورت ميکرو USB، اسلات ميکرو SD و سيم کارت است که زير يک پوشش پلاستيکي به خوبي مخفي شده  است تا در طراحي ظاهري گوشي تاثير گذار نباشد.

يکي از قابليت هاي جذاب اکسپريا Z سوني ضد آب بودن آن است يعني مي توانيد آن را تا عمق يک متري و به مدت 30 دقيقه زير آب نگه داريد! يکي از نگراني هاي اساسي درباره تلفن اکسپريا Z مربوط به باتري آن است، چون يک نمايشگر 5 اينچ آن هم با رزولوشن Full HD نياز به يک باتري قدرتمند دارد. اما سوني ادعا مي کند که نرم افزار Stamina اين شرکت اين مشکل را رفع مي کند.

اين نرم افزار در پشت زمينه آندرويد فعال مي شود و طول عمر باتري کوچک 2 هزار و330ميلي آمپر ساعتي اکسپريا Z را افزايش مي دهد. گوشي اکسپريا ZL نيز شباهت زيادي به اکسپريا Z دارد و با وجود نمايشگر 5 اينچ 1080p به اندازه Z بزرگ نيست و در عوض ضخامت آن 9.8 ميلي متر است. ديگر مشخصات سخت افزاري اين تلفن شبيه اکسپريا Z است اما ZL ضد آب و ضد گرد و غبار نيست.اکسپريا Z و ZL با آندرويد 4.1 يا آب نبات پاستيلي و رابط کاربري خاص خود سوني روانه بازار خواهد شد.

Huawei Ascend Mate:هواوي طي يک اقدام جسورانه ،گوشي 6.1 اينچي را با نام Ascend Mate معرفي کرد تا بيش از پيش مرز ميان تلفن هاي هوشمند و رايانه هاي لوحي را محو کند. رزولوشن اين نمايشگر 720p است و به يک پردازنده 1.5 گيگاهرتز 4 هسته اي، 2 گيگابايت حافظه رم، دوربين 8 مگاپيکسلي و فناوري لمس جادويي مجهز است که همچون فناوري به کار رفته در لوميا 920 عمل مي کند و حتي با دستکش نيز مي توان از صفحه لمسي آن استفاده کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار