کامبیز دیرباز:

جشنواره فجر با برگزاری در استان ها به استقبال علاقه مندان می رود

در استان ها مخاطبان و دانشجویان زیادی وجود دارد که علاقه مند هستند در این جشنواره شرکت کنند بنابراین خوب است به جای اینکه آنها به تهران بیایند، فیلم ها به استان ها به استقبال این علاقمندان بروند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ کامبیز دیرباز بازیگر سینما گفت: اولین ضرورت و اولویت در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر عدالت است که باید رعایت شود. باید قضاوت داوران جشنواره درست باشد و ملاک تنها فیلم ها باشد و از سلیقه شخصی به دور باشد.
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» در ادامه افزود: باید برنامه ریزی داشت تا جدول اکران نمایش فیلم ها تغییر نکند زیرا میهمانان خارجی هم در این جشنواره شرکت دارند و در واقع این جشنواره آبروی ایران است؛ بنابراین باید به دور از هرگونه بی نظمی باشد.
وی در ادامه افزود: هرگونه بی نظمی در هر یک از بخش های جشنواره به خصوص بین الملل به نوعی ویترین جشنواره سینمای ایران را خراب می کند.
وی همزمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران و شهرستان ها را بسیار ایده خوبی دانست و افزود: در استان ها مخاطبان و دانشجویان زیادی وجود دارد که علاقمند هستند در این جشنواره شرکت کنند و با یک عشق خاصی هر ساله جشنواره را دنبال می کنند اما توان پرداخت هزینه های مربوط به آن را ندارند بنابراین خیلی خوب است به جای اینکه آنها به تهران و محل برگزاری جشنواره بیایند، فیلم ها به استان ها به استقبال این علاقمندان بروند.
دیرباز با بیان اینکه این جشنواره به خوبی توانسته سینمای ایران را به سایر کشورهای دیگر معرفی کند، گفت: برگزاری این جشنواره باعث تعامل بین سینماگران ایرانی با سایر کشورهای دیگر می شود و این جشنواره می تواند بسیار شبیه به جشنواره های هنری دیگری باشد که در سایر کشورهای دیگر برگزار می شود. اگر توجه کرده باشید تعامل هر سال بیشتر شکل می گیرد بنابراین بی تاثیر نمی تواند باشد.
این بازیگر در مورد اکران فیلم ها به صورت دیجیتال نیز گفت: امروزه دنیا به سمت این تکنولوژی می رود بنابراین ما هم نباید از آن عقب بیافتیم و باید همپای کشورهای دیگر به این تکنولويی مجهز شویم.
کامبیز دیرباز در ادامه نیز گفت: امیدوارم هیجان اولین دوره ای که می خواهند جشنواره برگزار کنند باعث شود تا عدالت برای قضاوت فیلم ها به درستی اعمال شود و همگان خشنود از مراسم اختتامیه بیرون آیند.ضمن اینکه رقابت سالم بین فیلم ها شکل گیرد.
وی در مورد نمایش فیلم های روز جهان در بخش بین الملل جشنواره نیز اظهار داشت: این کار بسیار خوب است اما نکته ای که باید در این بخش به آن توجه داشته باشیم این است که ما در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فیلم ها را نمایش می دهیم بنابراین یک سری فیلم ها را نمی توان در اینجا اکران کرد اما در کل اکران فیلم های روز به شناخت دوطرف بسیار کمک می کند و مفید خواهد بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.