کميته بين المللي نجات فاش کرد گروههاي تروريستي مسلح در مکانهاي حضور خود در سوريه به زنان و دختران تجاوز به عنف مي کنند که اين موضوع باعث شد تعدادي از خانواده‌ها به سبب ترس از اقدامات اين گروهها به کشورهاي همسايه سوريه فرار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، کميته بين المللي نجات که مقر آن در آمريکا قرار دارد به نقل از عناصر تروريستي مسلح در سوريه که مورد حمايت خارج هستند فاش کرد عناصر تروريستي به صورت مکرر به زنان و دختران در مکانهاي حضور خود تجاوز به عنف مي کنند که باعث شده است شماري از خانواده‌ها به سبب هراس از اقدامات غير انساني آنها به خارج فرار کنند.
در گزارش اين کميته آمده است نتايج سه بررسي در لبنان و اردن و سوريه نشان مي دهد تجاوز به عنف به زنان از علل اصلي فرار شماري از زنان و دختران و همچنين برخي خانواده‌ها به کشورهاي همسايه است زيرا تروريستها از تجاوز به عنف به عنوان ابزاري براي فشار به آنها استفاده مي کنند.
در اين گزارش آمده است بسياري از زنان و دختران از تجاوز به عنف افراد مسلح در ملاء عام و خانه ها سخن گفته اند و بيشتر موارد تجاوز به عنف نيز که در آن شماري از جنايتکاران به صورت جمعي شرکت دارند در مقابل ديدگان اعضاي خانواده زنان و دختران صورت مي گيرد.
کميته بين الملل نجات افزود به اين کميته موارد تجاوز به عنف از طريق ربودن زنان و دختران گزارش شده است و زنان و دختران ربوده شده پس از تجاوز به عنف و آزار و اذيت جنسي به قتل رسيده اند.
شماري از زنان و دختران نيز در مصاحبه هايي گفته اند بيم آن دارند که آنهايي که تجاوز به عنف مي کنند انتقام بگيرند به همين سبب شکايت نمي کنند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار