همسر شهيد علي‌محمدي:

تا جان در بدن دارم از خون بهاي همسرم دفاع خواهم کرد

همسر شهيد علي‌محمدي گفت: تا جان در بدن دارم از خون بهاي همسرم دفاع خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران همسر شهيد علي محمدي در مراسم سومين سالگرد شهيد علي‌محمدي که ظهر امروز در پرديس علوم دانشگاه تهران برگزار شد ضمن تقدير و تشکر از همکاران شهيد و مسئولين مربوطه به ايراد سخنراني پرداخت.

وي با بيان اين که شهيد مسعود علي‌محمدي بيش از شهادت در ستاد انقلاب فرهنگي به فعاليت مشغول بود اظهار داشت: پس از آن‌که همسرم از دوره ليسانس فارغ التحصيل شد تصميم به زندگي در تهران گرفته ايم که همزمان با آن شهيد علي‌محمدي در دانشگاه شريف تهران مشغول به کار شد.

همسر شهيد علي‌محمدي با تاکيد بر اين که هر کجا نياز به مشارکت همسرم بود او هرگز دريغ نمي‌کرد، افزود: شهيد علي‌محمدي اواخر سال 69 به نگارش کتاب علوم چهارم دبستان و يکي دو سال پس از آن به نگارش کتاب فيزيک سال اول دبيرستان اقدام کرد.

وي ادامه داد: همزمان با شروع عمليات مرصاد که منافقين به سرکردگي صدام قصد تجاوز به کشورمان را داشتند "شهيد علي محمدي" به همراه چند تن از دوستانش تصميم گرفتند تا براي دفاع از کشور به جبهه روند.

همسر شهيد علي محمدي با بيان اين که يکي از دوستان همسرم در آن زمان به تازگي ازدواج کرده بود که قصد عزيمت به جبهه مقدس را داشت، اظهار داشت: زماني که از همسر وي سوال کردم که آيا از عزيمت همسرت به جبهه احساس نارضايتي نداري وي در پاسخ گفت خير از اين که به جبهه برود هيچ گونه نارضايتي ندارم.

وي با تاکيد بر اين که اعزام همسرم و دوستانش از طرف دانشگاه شريف صورت مي‌گرفت، تصريح کرد: روز اعزام به جبهه همسرم بازگشت و زماني که علت را پرسيدم او گفت دشمن در حال حاضر به عقب نشيني اقدام کرده است.

همسر شهيد علي‌محمدي با بيان اين که با آغاز جنگ 8 ساله تحميلي دانشمندان و جوانان ميهنمان هيچ‌گاه از پاي ننشستند افزود: پس از آغاز جنگ جوان‌هاي آن دوران دست در دست يکديگر دادند تا بتوانند براي کشور عزيزمان که همواره مورد ستيز دشمن بوده اقدامي انجام دهند که يکي از نمونه‌هاي آن عمليات سري بود که تا زمان شهادت همسرم ادامه داشت.

وي گفت: طي سفري که سال گذشته به همراه انجمن قربانيان ترور داشتم به ميهماني دعوت شدم که ميزبان آن شهردار پاريس بود، يکي از ميهمانان فردي از رژيم صهيونيستي بود اما با کمال تعجب همسرم را قرباني ترور ندانست چرا که اظهار داشت دشمني رژيم غاصب صهيونيستي با ايران همچنان ادامه دارد و همين امر موجب شده تا اين رژيم منحوس به کشتن همسرم اقدام کند.

همسر شهيد علي محمدي جنگ مزدوران دنيا با جمهوري اسلامي را تمام شده ندانسته و افزود: حمله دشمن به ميهنمان در عرصه‌هاي مختلف به چشم مي‌خورد که امروزه با پيشرفت‌هايي که در عرصه علم و توسعه داشته‌ايم اين دشمني بسيار مشهود است.

وي ادامه داد: دشمن با تصور واهي ايجاد سدي مقابل پيشرفت ايران به اقدام شنيع ترور شهداي هسته‌اي کشورمان از جمله شهيد احمدي‌روشن، رضايي‌نژاد، شهرياري و علي‌محمدي دست زد.

همسر شهيد علي‌محمدي با تاکيد بر اين که در مقابل دشمن نبايد کوچکترين ضعفي از خود نشان دهيم اظهار داشت: چنان‌چه شهدا نبودند ما نمي‌توانستيم با آرامش موجود به زندگي خود ادامه دهيم.

وي ادامه داد: پس از بررسي دولت از نحوه انفجار بمب کارگذاشته شده جلوي درب منزلمان اعلام کردند اين عمل مي‌توانسته بيش از 300 تن را از پاي درآورد حال سوال من از دشمنان اين است که چرا بايد همسر مرا با چنين طرز فجيعي به شهادت برسانند.

همسر شهيد علي‌محمدي با بيان اين که دشمنان تنها به قصد ايجاد رعب و وحشت در ميان دانشمندان و جوانان کشور دست به چنين اقداماتي زده‌اند، تصريح کرد: دانشجويان و دانشمندان ميهنمان همواره محکم و استوار ايستاده‌اند و اجازه نخواهند داد تا کاروان دشمن پيشرفت و توسعه کشور از کار بايستد.

وي در پايان با بيان اين که ملت عزيز ايران با قدمت چند هزار ساله خود هيچ گاه اجازه نخواهد داد که اين کاروان از پاي بنشيند يادآور شد: ملت ايران همچون کوه پابرجا و استوار ايستاده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشگاه ، شهید ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار