کوهرنگی:

بانوان ووشو کار در میادین بزرگ وزنه ای قابل توجه هستند

نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو با اشاره به پتانسیل بانوان در دوبخش تالو و ساندا گفت: زنان ایرانی در میادین بزرگ نشان دادند که می توانند وزنه ای سنگین در برابر حریفان قدر باشند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، بدرالملوک کوهرنگی با اشاره به برنامه های توسعه ای فدراسیون درحوزه قهرمانی اظهارداشت: زنان ایرانی توانسته اند به سطح مطلوبی از مدال آوری دست یابند.

وی تدوین برنامه های منظم داخلی واجرای آنها را راهکاری مهم در توسعه حرفه ای ووشو در دو بخش تالو وساندا دانست و افزود: این اقدام با هدف آماده سازی ورزشکاران حرفه ای و با هدف شناسایی ورزشکاران مستعد این رشته برنامه ریزی شده است.

نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو برگزاری مستمر رقابتهای استانی، کشوری، لیگهای مختلف و برگزاری اردوهای آماده سازی تیم های ملی در رده های مختلف سنی را از جمله این برنامه ها در داخل کشور عنوان کرد و گفت: تمامی این برنامه ها منجر به شناسایی برترینهایی شده که هم اکنون از آنها به عنوان مدال آور یاد می کنیم.

وی در ادامه کسب نخستین مدال طلا توسط خدیجه آزاد پور در بازی های آسیایی گوانگژو، کسب سه مدال طلا، نقره و برنز توسط بانوی تالوکار کشورمان صدیقه شاکری و مدال طلای ساندا توسط زهره شهپری، را از مهمترین عناوین کسب شده توسط بانوان در سالهای اخیر نام برد.

کوهرنگی با بیان اینکه بازیهای آسیایی کره جنوبی مهمترین رویداد پیش روی این فدراسیون است، گفت‌: ما برای حضور موفق در این رویدادها از سال 2010 برنامه های آماده سازی را تدوین و در زمان مقرر پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: ‌همچنین حضور در رقابتهای مختلف برون مرزی و برگزاری مستمر رویدادها داخلی همگی با هدف آماده سازی ووشو کاران بانوی کشور است تا بتوانیم ضمن کسب عناوین بهتر و کسب مدالهای خوش رنگ تر، زمینه ارتقا جایگاه ایران را دراین پیکارها فراهم کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون ووشو خاطر نشان ساخت: خوشبختانه هم اکنون اردوهای متمرکز و مستمر زیر نظر مربیان مجرب چینی و با هدف هدایت اصولی ملی پوشان کشورمان در حال برگزاری است.

وی در خصوص پنجمین دوره رقابتهای لیگ برتر گفت: این مسابقه ها با حضور 8 تیم برتر در حال برگزاری است که هم اکنون 4 تیم به مرحله نهایی صعود کردند که انشاء الله ششم بهمن تکلیف صدرنشینان این رقابتها مشخص خواهد شد.

کوهرنگی با مطلوب خواندن سطح پیکارهای لیگ اظهارداشت: فولاد ماهان، دانشگاه آزاد و گاز مازندران تیم های قدرتمند لیگ بودند و چترود کرمان و شهرداری همدان نیز حضور موفقی داشتند.
وی همچنین از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در دوبخش تالو و ساندا در دو رده سنی جوانان وبزرگسالان خبر داد و گفت: ‌این پیکارها دهم اسفندماه به مدت 7 روز در اصفهان پیگیری خواهد شد. در حقیقت به نوعی انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی اندونزی و رقابت های قهرمانی آسیا در فیلیپین و قهرمانی جهان در مالزی نیز خواهد بود.
برچسب ها: ووشو ، کوهرنگی ، بانوان ، تالو ، ساندا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار