قرآن های منسوب به دستخط امام حسن(ع) و امام رضا(ع) +عکس

جلوه های معنوی و هنری، جان‌نواز و چشم‌نواز قرآن‌های منسوب به دستخط مبارک امام‌حسن(ع) و امام‌رضا(ع) در نمایشگاهی شامل کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی که بمناسبت سالروزرحلت پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن(ع) وشهادت امام رضا(ع) درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رئیس روابط عمومی واموربین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها ومرکزاسناد آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاهی علمی و معنوی درجوار حرم مطهر رضوی خبر داد و از عموم علاقه مندان به آثار دینی و فرهنگی دعوت نمود تا از آثار مرتبط با پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دیدن نمایند.

مهدی قیصری نیک از قرآن های منسوب به دستخط امام حسن(ع) وامام رضا(ع) که بر روی پوست آهو با خط کوفی کتابت شده و همچنین کتب خطی منحصر به فردی مانند طب الرضا« رساله ذهبیه»،خطبه توحیدیه و تحفه الزائرین که زینت بخش این نمایشگاه شده است نام برد و گفت: این نمایشگاه با پشتوانه گنجینه کم نظیر کتب چاپ سنگی، آثار ارزشمندی مرتبط با موضوع نمایشگاه انتخاب و به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در این ایام پذیرای زائران محقق، دانش پژوه و علاقه مند به آثار علمی، فرهنگی و معنوی است افزود: برهمین اساس سعی شده از میان کتابهای چاپی آثار ارزشمندی ازدانشمندان ونویسندگان بزرگ با موضوعات مختلف نظیر زندگانی، سیره، فضائل، مناقب و معارف حضرت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) وامام رضا(ع) انتخاب و درمعرض دید عموم بازدید کنندگان قرار گیرد.



وی اضافه کرد: این نمایشگاه از نوزدهم لغایت بیست وچهارم دیماه در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از ساعت8 تا19 پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگی، تاریخی و معنوی می باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار