واکنش شرکت پالایش و پخش درباره قطع سوخت رسانی به هواپیماها

متاسفانه با وجود ارائه خدمات شبانه روزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت‌های هواپیمایی و تامین سوخت مورد نیاز آنها با وجود بدهی‌های چند صد میلیارد توماني، این شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم مذاکرات و تعيين زمان برای تسویه حساب بدهی‌های خود، اقدام عملی برای این منظور انجام نداده‌اند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با ارسال متنی به خبر قطع سوخت رسانی به هواپیماهای برخی شرکت های هواپیمایی داخلی و زمین گیر شدن آنها در فرودگاه های شهرستان ها واکنش نشان داد.

 متن ارسالی از طرف روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به این شرح است:

متاسفانه برخي همكاران عزيز رسانه اي كه دانش اندكي دربارة ضوابط اداري و قانوني دارند، بدون رعايت حرمت قلم و صرفاً با استفاده از ادبيات توهين‌آميز و غير تخصصي و با نيات و اغراضي كه علت آن مشهود نيست، اقدام به انتشار مطالبي مي‌نمايند كه از هيچ منظري توجيه‌پذير نيست.

استفاده مكرر از عبارات «خلق الساعه» ، «ناگهاني» در مطلبي كه نگارنده‌ آن را كاملاً شتابزده و فاقد نگاه كارشناسي معرفي مي‌نمايد، بيانگر آن‌ست كه نويسنده مطلب آگاه نيست كه اساساً امكان قطع ناگهاني سوخت وجود ندارد و اقدام هشدار گونه و موقت چند ساعته شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در قطع سوخت ايرلاين‌هاي بدهكار، از مدتها قبل و طي مذاكرات متعدد، اعلام شده بود و شركت‌هاي هواپيمايي كاملاً به اين موضوع واقف بودند و متأسفانه باز هم بر عدم پرداخت مطالبات انباشته اصرار مي ورزيدند.

ضمن آنكه به محض ايجاد مشكل براي برخي هموطنان، بلافاصله جلسه‌اي در محل فرودگاه جهت رفع موضوع برگزار شد كه از جمله موارد مصرح و مصوب درآن ، الزام شركت‌هاي هواپيمايي بدهكار به پرداخت بدهي هايشان بود.

شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي به جهت ملي بودن فعاليت‌هايش، وظيفه دارد از حقوق ملي همه ملت شريف ايران صيانت كند و ضمن عذرخواهي از هموطنان شريفي كه به علت قصور و اهمال شركت‌هاي هواپيمايي بدهكار، دچار مشكلاتي در فرودگاه شدند اعلام مي‌دارد برخلاف ادعاي تمسخرآميزمطرح شده درخصوص دريافت وجوه بليط توسط خلبان يا كادر پرواز شركت ها، همانطور كه پول بليط هواپيما از چندين روز قبل به صورت نقدي توسط دفاتر فروش و نمايندگي هاي مجاز شركت هاي هواپيمايي دريافت مي‌شود و صد البته چون به علت افزايش منطقي قيمت سوخت ، قيمت بليط پروازها نيز افزايش قابل توجهي يافته است، شركت هاي هواپيمايي مكلفند نسبت به پرداخت بدهي‌هاي خود كه در واقع همان بيت‌المال مي باشد اقدام نمايند هر چند به جهت رفاه حال هموطنان عزيز، مهلت چند روزه ديگري جهت بازپرداخت بدهي ايرلاين‌ها به اين شركتها داده شده تا طي آن به تعهدات خود عمل نموده و بدهي‌هاي خود را بپردازند. شايان ذكر است قيمت سوخت هواپيما كه بهترين نوع سوخت و با برترين كيفيت توليد مي باشد در حال حاضر دركشور ما هزينه‌اي معادل بنزين معمولي خودروها دارد.

اما توضيحات ديگر:

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان متولی پالایش، انتقال و توزیع سراسری سوخت در سراسر کشور وظیفه سوخت‌رسانی به بیش از 75 میلیون نفر از جمعیت کشور را برعهده دارد و به عنوان حافظ منافع همه آحاد ملت، وظیفه مهمی در تامین سوخت تمامی بخش‌ها از صنایع، نیروگاه‌ها و بخش‌های خانگی بر عهده دارد.

متاسفانه با وجود ارائه خدمات شبانه روزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت‌های هواپیمایی و تامین سوخت مورد نیاز آنها با وجود بدهی‌های چند صد میلیارد توماني، این شرکت‌ها علی‌رغم مذاکرات و تعيين زمان برای تسویه حساب بدهی‌های خود اقدام عملی برای این منظور انجام نداده‌اند .شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نيز به دلیل اجرای ماموریت ملی خود که فروش فرآورده و واریز وجه آن به خزانه‌داری کل کشور جهت مصارف عمومی کشور است پس از افزایش بی‌سابقه حجم بدهی‌های چند شرکت هواپیمایی از مدتها قبل در حال مذاکره برای تسویه آن است که با توجه به عدم همکاری از سوی برخي ایرلاین‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در چند نوبت اعلام کرد که ناگزیر از فروش سوخت به صورت نقدی به این شرکت‌ها می‌باشد. لذا با توجه به این اقدامات، مسئولیت لغو پروازهای روز گذشته برخی ایرلاین‌ها مستقیما به مدیریت آن شرکت‌ها مربوط است. در حال حاضر نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای مسافران ضمن تعیین مهلت دیگری برای شرکت‌های هواپیمایی جهت تسویه بدهی‌های خود نسبت به تامین سوخت هواپیماها اقدام کرده است.

بركسي پوشيده نيست كه فرآورده‌های نفتی ثروتی ملی و گرانبها محسوب می‌شود که متعلق به همه آحاد ملت شریف ایران و نیز نسل‌های آینده است و از این رو درآمدهای حاصل از فروش آن مصداق کامل بیت‌المال و متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این مرز و بوم بوده و صیانت از آن ،وظیفه اصلی خدمتگزاران مردم شریف ایران در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران است.

برچسب ها: سوخت ، هواپیما ، بدهی ، تسویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.