مدير اورهال C130 مهرآباد به باشگاه خبرنگاران خبر داد

خودکفایی کشور در ساخت قطعات الکترونيک سيستم‌هاي اويرنيک، هيدروليک و بالابر هواپیما

مدير مجتمع اورهال هواپيماي C130 پايگاه يکم شکار مهرآباد گفت: کليه قطعات الکترونيک سيستم‌هاي اويرنيک و قطعات سيستم‌هاي هيدروليک سيستم‌هاي بالابر در کشور تعمير مي‌شود و به طور قطع مي‌توان گفت جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه حرف اول را در اورهال اين هواپيما مي‌زند.

مدير مجتمع اورهال هواپيماي C130 پايگاه يکم شکاري در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه اورهال "هواپيماي C130" با شروع انجام اورهال در کشور از سال 1368 به همت "شهيد ستاري" در شهر مقدس مشهد آغاز شد، اظهار داشت: 11 سال پس از انجام اورهال در مشهد پايگاه اصلي اورهال جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش به تهران انتقال يافت.

مدير بخش اورهال C130 پايگاه يکم شکاري مهر آباد با تاکيد بر اينکه امروز در اين مجتمع، هواپيماي زمينگير و Grand که سال‌ها از رده پروازي دور بوده‌اند،‌ بازسازي و آماده پرواز مي‌شوند، تصريح کرد: تاکنون از 27 هواپيماي اورهال شده در اين مرکز، 6 هواپيما گراند بوده که عملياتي شده و استانداردهاي لازم پروازي را کسب کرده‌اند.

وي خاطرنشان کرد: همه قطعات مورد نياز اين هواپيما در کشورمان ساخته شده و مورد تعمير قرار مي‌گيرد و در واقع، توطئه‌چيني‌ غرب در تحريم صنعت هواپيماسازي، بي‌اثر است.

وي تاکيد کرد: اگر تحريم‌ها عليه کشورمان مؤثر بود در 30 سال گذشته، هواپيمائي در کشور قادر به پرواز نبود، اما خوشبختانه شاهدیم که تلاش‌های غرب هيچ تاثيري در اين صنعت ندارد.

مدير مجتمع اورهال هواپيماي C130 پايگاه يکم شکار مهرآباد از آماده پرواز شدن آخرين هواپيماهاي C130 گراند پس از تعميرات اساسي در اين مجتمع خبر داد و تصريح کرد: اين پرنده، آماده شده و در حال پروازهاي آزمايشي است و به حول و قوه الهي در آينده‌اي نزديک به ناوگان هوايي مي‌پيوندد.

وي يادآور شد: زماني که فوريتي از سوي نيروي هوايي اعلام مي‌شود، نيروهاي متخصص با جديت و پشتکاري مثال‌زدني هواپيمايي را که طول تعمير آن در پَکِيج، 2 سال بوده با تلاش‌هاي شبانه‌روزي در 6 ماه آماده پرواز شده است.



مدير مجتمع اورهال C130 پايگاه يکم شکاري ارتش خاطرنشان کرد:‌ کليه قطعات الکترونيک سيستم‌هاي اويرنيک و قطعات سيستم‌هاي هيدروليک سيستم‌هاي بالابر در کشور تعمير مي‌شود و به طور قطع مي‌توان گفت جمهوري اسلامي ايران در خاورميانه حرف اول را در اورهال اين هواپيما مي‌زند.

وي در پایان تاکيد کرد:‌ جمهوري اسلامي ايران توانمندترين نيروي متخصص اورهال در جهان را داشته و در بخش تعميرات هيچ‌گونه وابستگي به خارج از کشور نداريم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار