خوزستان

بررسي اعزام عمره‌گزاران از مرزهاي دريايي خوزستان

مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: طرح‌هاي اعزام حج‌‌گزاران عمره از طريق دريا و اعزام سه روزه زائران عتبات عاليات در حال بررسي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ناصر حويزاوي اظهار كرد: اعزام حجاج عمره از طريق دريا طرحي است كه رييس سازمان حج و زيارت كشور در استان خوزستان مطرح كرد و براي بررسي اين موضوع نشست‌هايي با فرمانداران ماهشهر، خرمشهر و آبادان انجام شد.

وي افزود: اين طرح كه خاص استان خوزستان است و با هدف افزايش اعزام حجاج عمره از طريق دريا انجام خواهد شد، رونق بنادر استان را نيز در پي دارد.

حويزاوي با بيان اين‌كه 29 دي ماه همايش عمره‌گزاران براي نخستين بار در استان برگزار خواهد شد، تصريح كرد: در صورت بررسي طرح اعزام از دريا و به نتيجه رسيدن مذاكرات، اين طرح از امسال اجرايي خواهد شد.

مديركل حج و زيارت خوزستان ادامه داد: اعزام حجاج عمره امسال از 10 بهمن ماه انجام خواهد شد. تاكنون ثبت‌نام تا اولويت 280 انجام شده و از نيمه بهمن ماه ثبت‌نام از اولويت‌هاي بعدي آغاز خواهد شد. كه احتمالا تا اولويت 290 ثبت‌نام شود.

وي درباره اعزام سه روزه زايران عتبات عاليات گفت: در اين طرح با توجه به اين‌كه فاصله خوزستان از كربلا و نجف، كمتر از فاصله اين استان تا مشهد مقدس است، امكان اعزام زايران براي زيارت عتبات عاليات در كوتاه‌مدت و به مدت سه روزه وجود دارد.

حويزاوي با بيان اين‌كه در زيارت اربعين حسيني امسال حدود 150 هزار نفر زاير عتبات از مرزهاي شلمچه و چذابه اعزام شدند، يادآور شد: اين زايران در قالب گروه‌هاي سامان‌دهي شده 40 نفره مشرف شدند و در مجموع، حدود 45 هزار نفر از مرز چذابه و 85 هزار نفر نيز از مرز شلمچه اعزام شدند.

وي ادامه داد: اعزام 15 روزه زائران عتبات عاليات از بندر خرمشهر به بندر بصره نيز طرح ديگري است كه در اين طرح زائران مي‌توانند هم به زيارت عتبات عاليات مشرف شوند و هم براي ديدار اقوام خود در كشور عراق اقدام كنند./ع

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.