ارومیه/

دارندگان معافیت پزشکی از آموزش مقدماتی معاف هستند

معاون نظام وظیفه عمومی آذربایجان غربی گفت: افرادی که گواهی معافیت پزشکی دریافت کرده‌اند از آموزش رزم مقدماتی به طور کامل معاف هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حبیب شریف‌زاده در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: هر کس به هر دلیل از خدمت سربازی معاف شده است باید آموزش مقدماتی به مدت دو ماه را سپری کند مگر کسانی که گواهی معافیت پزشکی اخذ کرده‌اند.

وی گفت: افرادی که کارت کفایت آموزش از بسیج اخذ کرده و یا گواهی معافیت پزشکی دارند و آن دسته از افراد که کفالت همسر و فرزند معلول دارند و همچنین کسانی که متعهد خدمت در آموزش و پرورش هستند از آموزش رزم مقدماتی معاف هستند.

شریف‌زاده به وجود بخشودگی سنی در ارتباط با خدمت سربازی اشاره کرد و افزود: برابر ماده 41 قانون هر فرد ذکوری که 50 سال تمام داشته باشد برابر قانون از اعزام به خدمت سربازی معاف است و شناسنامه‌ فرد به منزله کارت پایان خدمت محسوب می‌شود.

معاون نظام وظیفه عمومی آذربایجان غربی به وجود عنایت رهبری در این ارتباط اشاره کرد و متذکر شد: متولدان 1338 تا 1354 مشمول بخشودگی عنایت خاص رهبری قرار می‌گیرند بنابراین چنین افرادی باید به پلیس + 10 مراجعه کنند.

وی گفت: اگر کسی برای دریافت گواهی مذکور مبادرت نکند توسط مراجع ذی‌صلاح تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد ولی از خدمات اجتماعی مختلف محروم می‌شود بنابراین می‌طلبد افراد مشمول ماده قانونی فوق در این ارتباط اقدامات لازم را انجام دهند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.