صبح امروز صورت گرفت

دیدار معاون وزیر امور خارجه با ایرانی آزاد شده از زندان آمریکا

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با "امیرحسین صیرفی" تاجر ایرانی که دوران محکومیت 24 ماهه خود را در آمریکا سپری کرده بود، دیدار کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر معاونت کنسولی؛ امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، "حسن قشقاوی" صبح امروز(دوشنبه)در این دیدار، بازگشت سرافرازانه "صیرفی" را به میهن اسلامی خوشامد گفت.

صیرفی نیز در این دیدار به تفصیل ماجرای دستگیری خود در ژانویه سال 2010 میلادی در فرودگاه آلمان و بازداشت هشت ماهه در این کشور، سپس استرداد به آمریکا و بازداشت در شرایط بسیار سخت روحی در زندان های آمریکا را تبیین کرد.

وی با ابراز خوشحالی فراوان از بازگشت و حضور در خاک میهن، از مجموعه پیگیری‌ها و تلاش‌های وزرات امور خارجه در این زمینه قدردانی کرد.

این تاجر جوان ایرانی که برای گذراندن تحصیلات عالی در رشته MBA براساس پذیرش یکی از دانشگاه‌های آلمان راهی این کشور شده بود، به محض ورود به خاک این کشور در فرودگاه به اتهام خرید یکی از کالاها که ممکن بود کاربرد دوگانه داشته باشد، دستگیر و قبل از اتمام مراحل قضایی بنا به درخواست دولت آمریکا به این کشور مسترد شد. وی هفته گذشته پس از آزادی به کشور بازگشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.