رئيس سازمان هواپيمايي کشوري خبر داد؛

توليد 3 نوع هواپيماي جديد تا سال 1404

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از بازسازي و نوسازي ناوگان هوايي کشور با طراحي، ساخت و توليد 3 نوع هواپيماي جديد 80، 100 و 150 نفره تا سال 1404 خبر داد.

خلبان حميدرضا پهلواني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيرامون اصلاحيه هاي سند چشم انداز 1404 در بخش حمل و نقل هوايي اظهار داشت: در سند ترسيمي چشم انداز 1404 بخش هوايي کشور اصلاحيه هايي صورت گرفت و سندي تحت عنوان سند جامع توسعه هوا و فضاي کشور تدوين شد.

وي افزود: سند مذکور به عنوان سند بالادستي نقشه علمي راه کشور متشکل از سه بخش عمده اهداف، سياست ها و راهبردهاي کلان در حوزه هاي هوايي، فضايي، هوانوردي و دفاعي کشور است که در برگيرنده مفاد تمامي اسنادي است که در سال هاي گذشته در خصوص پيشرفت و توسعه حوزه هاي هوايي و هوانوردي نوشته و اجرا شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي عمده ترين مشخصه اين سند را علاوه بر حوزه هاي هوايي و هوانوردي، دو حوزه مهم فضايي و دفاعي کشور عنوان کرد و گفت: پايش سند جامع توسعه هوا و فضا در بخش هاي اختصاصي از جمله هوايي و هوانوردي با سازمان هواپيمايي کشوري و پايش کلي سند با ستاد فناوري، هوا و فضاي رياست جمهوري است که سازمان به عنوان يکي از اعضاي اصلي اين ستاد در نظر گرفته شده است.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري پيرامون افق ترسيمي سند مذکور يادآور شد: در اين سند ارتقاء و نوسازي ناوگان هوايي کشور، افزايش و بهينه سازي مراکز تعميراتي و نگهداري هواپيماهاي سبک، بدنه متوسط و بدنه وسيع گنجانده شده است.

پهلواني همچنين به طراحي و ساخت هواپيماهاي جديد اشاره کرد و گفت: در سند جامع توسعه هوا و فضا انجام 6 طرح کلان توليد هواپيماهاي 80، 100 و 150 نفر و هلي کوپترهاي 8 نفره و 14 نفره، طرح توليد موتورهاي توربيني با مصرف توليد هواپيما و هلي کوپتر، ايرآمبولانس در امداد هوايي و جاده اي، طرح توليد پارک علمي و فناوري صنعت هوانوردي و طرح منطقه آزاد ويژه اقتصادي هوايي با نظارت سازمان هواپيمايي کشوري نيز پيش بيني شده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار