قم/

کتاب «تاریخ تکایا و عزاداری‌های قم» رونمایی شد

در دومین همایش شورآفرینان حسینی از کتاب «تاریخ تکایا و عزاداری‌های قم» رونمایی شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، دومین همایش شورآفرینان حسینی از سوی شهرداری قم و شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی قم یکشنبه شب با حضور سخنرانان، مداحان، پیرغلامان و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی در قم برگزار شد.

در این مراسم «کتاب تاریخ تکایا و عزاداری» اثر مهدی عباسی با حضور شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

این اثر حاصل تلاش مؤلف در گردآوری محتوا، تصاویر و اسناد در طول 30 سال است و بخش عمده کتاب را تاریخ شفاهی تشکیل می‌دهد که اگر مؤلف اقدام به ثبت و ضبط آن نمی‌کرد اینک با فقدان بیشتر راویان کتاب، انتقال سینه به سینه این مطالب نافرجام می‌ماند.

«کتاب تاریخ تکایا و عزاداری» که از جمله آثار انتشار یافته بنیاد قم‌پژوهی است، اثر مصوری است که تصاویر بی‌نظیر موجود در آن از ویژگی‌های متمایز آن محسوب می‌شود.

* تجلیل از پیرغلامان

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، حجت‌الاسلام آتش زر رئیس شورای اسلامی شهر قم، محمد دلبری عضو شورای شهر قم و دبیر شورای هیئت‌های مذهبی قم به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این همایش از محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و همچنین برخی از مداحان پیشکسوت، پیرغلامان، سخنرانان و دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم و صفر تجلیل شد./ج1

برچسب ها: قم ، عزاداری ، شورا ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.