مشهد/

كتابخانه مشاركتي چهارده معصوم شهر کاشمر به بهره برداری رسید

فرماندار کاشمر گفت: این شهرستان در برخی شاخص‌هاي كتاب و كتابخواني، رتبه اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد  مهدی فروزان در مراسم بازگشایی كتابخانه چهارده معصوم کاشمر با بیان اینکه به زودي مجمع خيرين كتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان ايجاد خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، این شهرستان در تشکیل انجمن خيرين کتابخانه‌ها در استان پيشگام خواهد بود .

وی افزود: به زودی در تمامي مساجد و روستاهاي سطح شهرستان با همكاري آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي و نهاد كتابخانه‌های عمومي استان، کتابخانه فعال خواهد شد.

فروزان گفت: همچنین با مشاركت مخابرات و نهاد كتابخانه‌های عمومی استان، قفسه كتاب در مراكز ICT روستايي فعال شده است.

فروزان با بيان اينكه هم اکنون سه كتابخانه مشاركتي در شهرستان کاشمر فعال می‌باشد، تصریح کرد: به زودي تعداد این کتابخانه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌ها در حوزه كتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: بايد از فضاهاي موجود، حداكثر استفاده و بهره برداري به عمل آید

فرماندار کاشمر همچنین بر لزوم ايجاد بسترهاي لازم براي استفاده از فضاهاي مجازي و درخواست كتاب براي علاقه‌مندان تاكيد كرد.

فروزان همچنین از نیاز شدید شهرستان به احداث كتابخانه مركزي خبر داد و گفت:  با همکاری اداره‌کل كتابخانه‌هاي عمومي استان، سال آينده شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان کاشمر با تاكيد بر لزوم ارتقای فرهنگ مطالعه در بین مردم، اظهار کرد: برای تحقق این امر در سطح شهرستان، باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببریم.

فرماندار کاشمر همچنین خواستار افزايش تخصيص اعتبار جهت تكميل و تجهيز كتابخانه‌هاي سطح شهرستان، به ویژه توجه به بخش كوهسرخ شد./ع

برچسب ها: بهره ، برداری ، کتابخانه ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.