عضو کميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با باشگاه خبرنكاران:

قيمت واقعي ارز كمتر از 2 هزار تومان است

عضو کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به گمانه‌زني‌ها پيرامون نرخ ارز در بودجه 92 و با بيان اينكه نرخ واقعي ارز زير 2 هزار تومان است، گفت: در رابطه با قيمت ارز ميان نمايندگان اختلاف نظرهاي گوناگوني وجود دارد که با ارائه نرخ پيشنهادي از سوي دولت براي ارز، بهارستان‌نشين‌ها نيز به توافقي قطعي که بين 2 هزار تا 2300 است، دست خواهند يافت.

موسي‌الرضا ثروتي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گمانه‌زني‌ها درباره نرخ ارز در بودجه سال 92 گفت: بحث‌هايي پيرامون قيمت ارز كمتر از 2 هزار تومان صورت گرفته است که البته اين مهم بستگي به لايحه بودجه که از سوي دولت به پارلمان ارائه مي‌شود، دارد.
 
وي تصريح کرد: نرخ واقعي ارز زير 2هزار تومان است كه با ايجاد حباب در بازار به بيش از 3 هزار تومان رسيده است و ضروري است با مديريت کارآمد و پيش‌بيني صحيح در بودجه تحويلي از سوي دولت به مجلس در پي کاهش اين تورم كاذب بود.

ثروتي با تاکيد بر اينکه قيمت ارز هرچه به واقعيت نزديک‌تر باشد، بودجه با مشکل کمتري مواجه خواهد بود، اظهار داشت: در رابطه با قيمت ارز ميان نمايندگان اختلاف نظرهاي گوناگوني وجود دارد که با ارائه نرخ پيشنهادي از سوي دولت در قالب لايحه بودجه، بهارستان‌نشين‌ها نيز به توافقي قطعي که احتمالا بين 2 هزار تا 2300 است ، دست خواهند يافت.

گفتني است پيش از اين حجت‌الاسلام سيد‌ناصر موسوي‌لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار‌نظر "وزير اقتصاد و دارايي" مبني بر پيش‌بيني "دلار 2000 توماني در لايحه بودجه 92" گفت: اين خبر  قطعي نيست، چرا‌که اصل اظهارات وزير اقتصاد و دارايي بر آن بود که نرخ ارز در بودجه سال آتي از نرخ مرکز مبادلات کمتر و از 2000 تومان بيشتر نخواهد بود، که براين اساس نرخ ارز در بودجه 92 بين 1700 تا 2000 تومان است.

وي افزود: با توجه به تحولات بين‌المللي از جمله "رکود اقتصادي در آمريکا" و کشورهاي غربي و تحولات سياسي منطقه، قطعا قيمت ارز کاهش خاصي نخواهد داشت.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر اينکه قيمت ارز در بودجه هرچه به واقعيت نزديک‌تر باشد، بودجه با مشکل کمتري مواجه خواهد بود، اظهار داشت: به نظرم اگر نرخ دلار در بودجه بين 1700 تا 2000 تومان ديده شود، شايد در سال 92 مشکلات کمتري داشته باشيم.

نماينده مردم فلاورجان در خصوص قيمت نفت در بودجه نيز عنوان کرد: قيمت نفت نيز در بودجه 92 بايد بين 100 تا 120 دلار ديده شود، چرا که با توجه به تحولاتي که در عرصه بين‌المللي خصوصا کشورهاي اسلامي و نفت‌خيز به وجود آمده، قطعا قيمت نفت در بازار و "اوپک" کمتر از اين ديده نمي‌شود.

وي تصريح کرد: در عين‌حال نکته‌اي که بايد به آن توجه شود اين است که بايد بودجه را به گونه‌اي تدوين كرد که کمترين اتکاء به "نفت" را داشته باشد و پيشتر به "صادرات غير‌نفتي"، بحث "ماليات" و درآمدهاي داخلي يعني "توليد‌ملي" که "مقام معظم رهبري" نيز بر آن سفارش کردند، حرکت کند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، بودجه ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار