کرمان/

راه یافتن تئاتر خیابانی « چه‌پی و چوچاپ » به جشنواره فجر

تئاتر خیابانی « چه‌پی و چوچاپ » جنوب کرمان به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافت.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با بیان این مطلب افزود: تئاتر خیابانی چه‌پی و چوچاپ به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد رادمنش و بازیگری فاطمه رادمنش، علی‌محمد رادمنش و آزیتا ساعدی توانست یک بار دیگر بخشی از توانمندی‌های هنرمندان جنوب استان را با کسب این موفقیت به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه داستان پیرزنی است که به همراه نوه جوانش برای فروش داروهای گیاهی به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کند و این بار به شهر تهران می‌آید، ادامه داد: پیرزن هر بار یکی از رهگذران را که دچار بحران روحی و یا کاری هستند به میان جمعیت می‌آورد و سعی می‌کند با کمک مردم مشکل او را حل کند که این بار یک دختر کرد را به میان جمعیت می‌آورد.

حسینی با اشاره به راه‌یابی تئاتر کهنه سبوباز کار دیگر علی‌محمد رادمنش به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: تئاتر کهنه سبوباز نیز در بخش تئاتر ایران به کارگردانی و نویسندگی علی‌محمد رادمنش حضور دارد.

وی افزود: تئاتر بید خون کار دیگری از این هنرمند است که موفق شده به جشنواره سراسری تئاتر صاحبدلان که جشنواره کشوری است، راه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در جشنواره سراسری صاحبدلان تنها 14 کار به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: آثار راه یافته به این جشنواره در شهرهای مختلف کشور به اجرای عمومی گذاشته می‌شوند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.