حمله هواپيماهاي سعودي به یمن در حمایت از پهپادهاي آمريکايي

روزنامه تایمز لندن جمعه به نقل از یک منبع آگاه در دستگاه های امنیتی آمریکا اعلام کرد عربستان سعودی چندین حمله هوایی در حمایت از حملات پهپادهای آمریکایی علیه اهداف القاعده در یمن انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این منبع اعلام کرد: برخی از ماموریت های اختصاص یافته به پهپادها در واقع ماموریت های نیروی هوایی عربستان سعودی بوده است.
حملات پهپادهای آمریکایی برای حمایت از نیروهای یمنی در نبرد آنها علیه فعالان القاعده در شبه جزیره عربستان سعودی انجام می شود. واشنگتن شاخه یمنی القاعده را فعال ترین و مرگبارترین شاخه مجموع این شبکه جهادی می داند.
پنجشنبه ، سه تن از اعضای احتمالی القاعده در حمله ای که به یک پهپاد آمریکایی نسبت داده شد در استان بیضا در مرکز یمن کشته شد.
 مرگ این سه تن شمار فعالان احتمالی این شبکه را که در حملات پهپادهای آمریکایی در این استان و در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن از بیست و چهار دسامبر کشته شده اند به چهارده تن رساند.
شبکه القاعده با استفاده از تضعیف حکومت مرکزی در یمن در سال دو هزار و یازده به سبب قیام مردمی علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن ، سیطره خود را بر شرق و جنوب یمن تقویت و در این مناطق نیروهای خود را دوباره سازماندهی کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار