تغییر نام فهرست انتخاباتی «صدام حسين»به«افتخار ملت» در اردن

کمیسیون انتخاباتی مستقل اردن روز چهارشنبه یک فهرست انتخاباتی را بعد از تغییر نام آن از «صدام حسین» ، به « افتخار ملت » تایید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کمیسیون انتخاباتی مستقل اردن روز چهارشنبه یک فهرست انتخاباتی را بعد از تغییر نام آن از «صدام حسین» ، به « افتخار ملت » تایید کرد.

این فهرست انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی بیست و سوم ماه ژانویه اردن، با نام صدام حسین شرکت کرده بود اما کمیسیون انتخابات مستقل اردن این فهرست را به دلیل داشتن عنوان دیکتاتور سابق عراق رد کرده بود.

حسین بانی هانی، سخنگوی کمیسیون انتخاباتی اردن در گفتگو با خبرگزاری رسمی اردن، پترا، اعلام کرد « این فهرست انتخاباتی بعد از تغییر نام به +افتخار ملت+ تایید شد. ما اکنون شصت و یک فهرست تصویب شده داریم ».

کمیسیون انتخاباتی بیست و هفتم ماه دسامبر همه نامزدهای انتخابات پارلمانی را تایید کرده بود اما برای پیش گیری از ایجاد هرگونه تنش های فرقه ای، مذهبی و قومی که می تواند وحدت ملی را به خطر اندازد، از تایید فهرستی با نام صدام حسین امتناع کرده بود.

 بانی هانی اعلام کرد نامزدهای این فهریت روز یکشنبه درخواست تجدید نظر کرده بودند اما دادگاه تجدید نظر امان تصمیم کمیسیون انتخاباتی را تایید کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار