سي ان ان ؛

رزمایش دریایی ولایت 91 در تنگه هرمز و آزمایش موفقیت آمیز موشک های پیشرفته ايران بهت آور است

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز چهارشنبه توسط ˈکریس لارنسˈ خبرنگار بخش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به بررسی و تحلیل رزمایش ولایت 91 ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ خبرنگار این شبکه خبری گزارش داد: ایران سال نو میلادی را با به رخ کشیدن قدرت نظامی و نشان دادن گستره ای از نسل جدید، بهینه سازی شده و ارتقا یافته موشکی در تنگه هرمز آغاز کرد.
 در این رزمایش، موشک منهدم کننده رزمناوها آزمایش شد.  لارنس افزود: ارتش ایران درتنگه هرمز دامنه گسترده ای از سامانه های دفاعی موشکی را آزمایش کرد که توانایی هدف قرار دادن جت های جنگنده، بالگردها و هواپیماهای بدون خلبان را دارد.
 ˈمایکل اوهالونˈ تحلیلگر موسسه پژوهشی آمریکایی ˈبروکینگزˈ نیز در گفت وگو با این شبکه درباره قدرت دفاعی آزمون شده ایران در تنگه هرمز، گفت: رزمایش ولایت 91 بیانگر این موضع از سوی تهران می باشد که همچنان در جایگاه قدرت قرار دارد، صاحب اهرم فشار و آماده مقابله است.
 وی افزود: رزمایش کنونی و آزمایش های موشکی آن هشدار به آمریکا و دیگر کشورهای منطقه درمورد هرگونه تلاشی است که احتمالا بخواهند علیه تاسیسات هسته ای ایران انجام دهند.
 اوهالون اظهار داشت: ایران می خواهد بگوید در صورت هرگونه اقدامی، تمامی منطقه درگیر خواهد شد.
 تحلیلگر موسسه بروکینگز ادامه داد: جمهوری اسلامی این موضوع را بیان می کند که هر اقدامی علیه ایران، حمله دقیق نخواهد بود، بلکه آغاز یک جنگ است و بدین طریق کشورهایی مانند آمریکا که قصد انجام حمله یا کشورهای منطقه که تمایل به مشارکت در آن را دارند، به هراس افکنده و به تجدید نظر وادار کند.
 سی.ان.ان نیز با بیان پیشرفت ایران در صنایع دفاعی بویژه موشکی از جمله دقت هدف گیری و قدرت تخریب بالا، گزارش داد: بررسی های پنتاگون نشان می دهد موشک های دوربرد ایرانی از هرزمان دیگر دقیق تر و ویرانگرتر شده است.
 خبرنگار این شبکه همچنین رشد توانمندی های جمهوری اسلامی در تولید موشک های دفاعی با برد بلند را نیز بهت آور خواند.
 سی.ان.ان گفت: این پیشرفت ها در حالی رخ می دهد که گزارش ها بیانگر تحریم های اقتصادی و سختی های دسترسی به عرصه این فناوری برای جمهوری اسلامی است و اکنون باید گفت که ایران این توانایی ها را بدون حمایت هیچ قدرتی کسب کرده است.
 رزمایش شش روزه تخصصی دریایی ولایت 91 از هشتم دی ماه با فرمان امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و با اعلام رمز یا حسین(ع) از عرشه زیر دریایی فوق سنگین ˈطارقˈ آغاز شد.
برچسب ها: بین الملل ، رزمایش ، ایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار