شهرکرد /

با دستور وزیر جهادكشاورزی؛ اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی قنوات شهرستان شهركرد

10 میلیارد ریال اعتبار ویژه با دستور صادق خلیلیان، وزیر جهادكشاورزی، برای نوسازی و لایروبی قنوات شهرستان شهركرد اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستاهای آقبلاغ و هارونی از توابع بخش لاران این شهرستان گفت: طی مذاكرات و دیدارهای مسئولان بخش كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با وزیر كشاورزی، اختصاص این میزان اعتبار به تصویب رسیده است.

سیدسعید زمانیان دهكردی افزود: ضروری است مدیران و دست اندركاران بخش كشاورزی شهرستان شهركرد و استان چهارمحال و بختیاری برای جذب این اعتبار تلاش كنند.

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاكید بر لزوم تكمیل عملیات اجرایی سد بیدكان، تصریح كرد: با تكمیل این طرح و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، زمینه تامین آب دو هزار و ۵۰۰ هكتار از اراضی زراعی دیم هشت روستای زیر پوشش بخش لاران فراهم می شود.

زمانیان دهكردی، اعتبار اجرای انتقال آب از این سد از محل اعتبارات ملی بودجه سال ۹۰ را، ۲۰ میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این مبلغ از سوی سازمان جهاد كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تامین شده است.

نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه این طرح می تواند زمینه اشتغال مستقیم حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم كند، افزود: تكمیل این طرح موجب رونق اقتصادی، افزایش تولید در واحد سطح و ارتقاء سطح كمی و كیفی سطح محصول و دگرگونی در اكو سیستم و پوشش گیاهی منطقه می شود.

مردم روستاهای آقبلاغ و هارونی شهرستان شهركرد نیز در این دیدار، با بیان مشكلات خود در بخش های حمل و نقل، بیكاری، كشاورزی، بهداشت و درمان و راه و مسكن، تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشكلات را خواستار شدند.

بخش لاران از توابع شهرستان شهركرد، 32 هزار نفر جمعیت دارد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.