زاهدان/

برداشت 10 هزار تن محصولات گلخانه‌اي

مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان دوره برداشت پاييزه، حدود 10 هزار تن محصول گوجه و خیار از گلخانه‌هاي سطح شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان امان الله طوقي با بيان اينكه 50 هكتار واحد گلخانه در خاش زير كشت رفته است، اظهار داشت: در اين شهرستان در مجموع، هزار و 50 واحد گلخانه داريم كه بر خلاف مناطق ديگر در اينجا كشت در سه نوبت انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه در فصل كشت پاييزه به سر مي‌برم،‌ گفت: بيشترين محصول زير كشت حال حاضر ما گوجه و خيار است كه برداشت آن از سه هفته قبل آغاز شده است. و تا كنون اين محصولات را به بازار‌هاي شمال، مركز و جنوب استان صادر كرده‌ايم.

مدير جهاد كشاورزي خاش  افزود: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان دوره برداشت حدود 10 هزار تن از گلخانه‌هاي سطح شهرستان برداشت شود البته در اين مدت از آغاز برداشت، حدود 2 هزا تن برداشت شده است.

طوقي خيار، گوجه‌فرنگي، فلفل و بادمجان را عمده محصولات كشت شده در گلخانه‌هاي اين شهرستان برشمرد و بيشترين بازار مصرف خارج از استان را مربوط به تهران دانست و گفت: روزي يك يا دو كاميون گوجه و خيار به تهران ارسال مي‌شود، در كنار اين بازار‌هاي فروشی هم در شهرستان‌هاي جنوبي و شمالي استان هم داريم.

شهرستان خاش با یک هزار و 50 واحد گلخانه در مجموع50 هكتار زمين، رتبه نخست تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای را در سیستان و بلوچستان دارد./ب

برچسب ها: برداشت ، محصولات ، گلخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.