با حضور وزیر دفاع؛

جدیدترین بالگرد رزمی کشور با نام طوفان 2 عملیاتی شد + عکس

با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بالگرد پيشرفته رزمي "طوفان 2" ساخت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در دویست و هشتاد و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگرد پیشرفته رزمی طوفان 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید. 

سردار وحیدی در مراسم بهره‌برداری و تحویل‌دهی دو فروند از این بالگرد رزمی طی سخنانی اظهار داشت: بالگرد طوفان 2 که با همت و تلاش متخصصان کار آمد و اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده، نسل جدیدی از بالگردهای رزمی است که از فناوری‌های پیشرفته و روزآمد برخوردار است.

وی افزود: در بالگرد طوفان 2 مجموعه ای ارزشمند از فناوری های بومی صنایع وابسته به وزارت دفاع در حوزه های الکترونیک، اپتیک، لیزر و سلاح بکار گرفته شده که از آن جمله میتوان به قدرت تهاجمی آن بواسطه قابلیت هدف گیری بسیار دقیق اشاره کرد.

وزیر دفاع گفت: بحمدالله امروز 2 فروند از این نوع بالگرد به ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد و با تولید و تحویل انبوه آن توان رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح به نحو قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سردار وحیدی، تولید این بالگرد را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ذکر کرد و افزود: بالگرد طوفان 2 نماد دیگری از خودباوری، خلاقیت و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان، پیشرفت و تعالی ملت ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه روند خود اتکایی کامل در صنایع دفاعی به ویژه در بخش صنایع هوایی با قدرت و سرعت در حال انجام است، تاکید کرد: تولید تجهیزات روزآمد و پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و اصلی وزارت دفاع به شمار می‌رود که با جدیت در حال انجام است.

سردار وحیدی با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران، از دست اندرکاران این پروژه مهم، در بخش‌های مختلف وزارت دفاع، به ویژه سازمان صنایع هوایی تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، دفاع ، بالگرد ، طوفان ، رزمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ دی ۱۳۹۱
لطفا عکس ها را بیشتر کنید
آخرین اخبار