باب‌کار وزير خارجه 66 ساله استراليا است که به صحبت‌ها و واکنش‌هاي ضد و نقيض در عرصه سياست و حمايت‌هاي بي‌دريغ از تروريست‌هاي سوريه معروف است.

باب‌کار، متولد سپتامبر سال 1947 سياست‌مدار استراليايي و عضو کارگر سناي استراليا و وزير خارجه اين کشور از ابتداي سال 2012 است.
او يکي از با سابقه‌ترين سياست‌مداران استراليايي است. اين پيرمرد 67 ساله در دوره کوتاه وزارت خود، صحبت‌هاي ضد و نقيضي درباره امور بين‌الملل از جمله مسئله هسته‌اي ايران، مناقشات فلسطين و رژيم صهيونيستي انجام داده است، بخصوص صحبت‌هاي تلويزيوني او درباره اوضاع سوريه، جنجال زيادي در رسانه‌هاي جهاني به پا کرد.


در زير به مواردي از جنجال‌هاي وزير امور خارجه استراليا پرداخته خواهد شد:


هزينه هنگفت سفرهاي همسر جناب وزير

به گزارش ديلي‌تلگراف، هلنا، همسر سناتور باب کار در تمامي سفرهاي خارجي، وزير امور خارجه را همراهي مي‌کند، به‌طوري‌که اين همراهي‌ها حدود 129هزار دلار تنها در 6 ماه گذشته بر روي دوش ماليات‌دهندگان هزينه گذاشته است.

مدارکي که منتشر شده نشان مي‌دهد، تنها در يک ماه که باب 9 سفر داشته، در 8 مورد آن‌ها همسر وي، باب را همراهي کرده است. گروه‌هاي مخالف دولت استراليا، اين کار وزير امور خارجه را خلاف قوانين دانسته و او را متهم به تخطي از قوانين وزارت کرده‌اند. اما خود آقاي وزير از اقدام خود دفاع کرده و مي‌گويد: من از اينکه همسرم در تمام سفرهايم همراه بنده بوده بسيار افتخار مي‌کنم.

سفرهايي که در طول 6 ماه گذشته، همسر "وزير امور خارجه استراليا" او را همراهي کرده، حدود 123هزار دلار و وعده‌هاي غذايي و تفريحات او بيش از 8هزار دلار هزينه داشته است.


مواضع متناقض "باب‌ کار" در مورد "فعاليت هسته‌اي ايران"

در آگوست 2012، "استراليا" با همکاري آمريکا تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال کرد. طبق گفته باب‌کار، در "تحريم‌هاي جديد"، استراليا روابط نفت، گاز و بخش‌هاي مالي خود را با ايران کاهش داده است.کار در بينانيه‌اي اعلام کرد: اين تحريم‌ها به هدف فشار براي دست کشيدن ايران از "فعاليت هسته‌اي" خود مي‌باشد.

اما بر خلاف اين تحريم‌ها هفته بعد وزارت امور خارجه استراليا اعلام کرد که دو تن از مقامات بلندپايه خود را جهت شرکت در "اجلاس نم" به ايران خواهد فرستاد.

باب‌کار و "رژيم صهيونيستي"

به گزارش جوييش‌نيوز، "باب کار" روابط بسياري خوبي با صهيونيست‌ها داشته و بارها به "سرزمين‌هاي اشغالي" سفر کرده است. او در سفري که سال گذشته به سرزمين‌هاي اشغالي داشت با "نتانياهو" و "شيمون پرز" رييس رژيم صهيونيستي ديدار کرد.

او که صحبت‌هاي ضد و نقيض بسياري در مورد ايران و فعاليت هسته‌اي ايران داشته اين بار هنگام گفتگو با شيمون پرز در مورد فعاليت هسته‌اي ايران، ادعا کرد که ايران هسته‌اي خطر بزرگي براي منطقه خواهد بود.

او  همچنين در سفر خود به ديدار محمود عباس رفت و خواستار  نشست صلح‌آميز ميان فلسطين و اسراييل شد.

باب کار با حمايت قاطع از تروريست‌ها، "ترور بشار اسد" را مجاز مي‌داند

وزير خارجه استراليا در ماه مي 2012، جودت علي سفير دمشق در اين کشور را اخراج کرد. او به خبرنگاران گفت که انتظار دارد ديگر کشورها نيز نيز اقدام مشابهي انجام دهند. به گزارش اي‌بي‌سي‌نيوز، هم‌چنين دولت استراليا به رهبري وزير امورخارجه اين کشور در اجلاس مراکش که اوايل دسامبر برگزار شد، ائتلاف مخالفان سوريه را به رسميت شناخت.

به گزارش پايگاه تحليلي yourdemocratic، باب‌کار وزير امور خارجه استراليا در طي يک سخنراني تلويزيوني پيشنهاد داد که ترور بشار اسد يکي از راه‌هاي برون‌رفت سوريه از بحران است. او به خبرنگار اي‌بي‌سي گفت: اين امري ناجوانمردانه و وحشي‌گرانه به نظر مي‌رسد اما ترور اسد و فرار نزديکان او چيزي است که سوريه امروز به آن نياز دارد.

وب‌سايت اي‌بي‌سي در گزارشي، اين سخنان را نقض قوانين ديپلماتيک دانست و اشاره مي‌کند که هيچ‌گاه يک وزير امور خارجه چنين نظراتي ارائه نمي‌کند.


رابطه وزير امور خارجه استراليا با اعراب

وزير امورخاجه استراليا داعيه بشردوستي داشته و سخن‌راني‌هاي بسياري در مورد سوريه و سرنگوني دولت اسد داشته است، اما روابط حسنه‌اي با کشورهايي دارد که خود، تروريست تربيت کرده و هر روز اعتراضات مردمي را سرکوب مي‌کنند. باب‌کار در اوايل سال 2012 در سفري به خاورميانه، از کشورهاي عربستان و عمان ديدن کرد. او در سفر خود به عربستان از اقدامات اين کشور در راستاي برقراري صلح!! در منطقه و سطح جهاني قدرداني کرده و خواستار گسترش روابط استراليا با آل‌سعود شد.


سکوت کار در برابر زنداني شدن زني بيگناه

"شاپل کربي"، زني استراليايي است که به اتهام قاچاق مواد مخدر در اندونزي به مدت 20 سال محکوم شد. او در سال 2010 از رييس‌جمهور اندونزي به خاطر بيماري رواني در خواست عفو کرد که در سال 2012، 5 سال از محکوميت وي کاهش يافت.

کربي از زمان دستگيري هيچ گاه اتهام خود را نپذيرفت و مي‌گويد که مواد مخدر در کيف او جاسازي شده و از اين موضوع آگاهي نداشته است. دادگاه او بازتاب بسياري در رسانه‌هاي استراليا داشت.

بنا به گزارش استراليا نيوز، وزير امورخارجه اين کشور از بي گناهي کربي آگاهي کامل داشت، اما او به خاطر روابط با اندونزي هيچ عکس‌العملي نسبت به اين قضيه نشان نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار