کرمان/

نهال سردسیری در جنوب کرمان تولید می‌شود

در سال‌های آینده دیگر نیاز به واردات نهال از استان‌های دیگر به جنوب کرمان نیست.

حسین سالاری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : در سال جاری دستور تولید نهال سردسیری که یکی از نیازهای مبرم منطقه بود، صادر شده است.

وی افزود :سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به منظور تولید نهال سالم و دارای اصالت برای نخستین‌بار در سال 85 همزمان با تشکیل کمیته فنی نهال با ترکیب متخصصان مراکز علمی نسبت به صدور مجوز تولید نهال سالم اقدام کرد.

وی افزود: تاکنون تعداد 9 نهالستان مجوزدار شامل هشت نهالستان مرکبات و یک نهالستان انگور گرمسیری زیر نظر کمیته فنی اقدام به تولید نهال سالم و اقتصادی در منطقه کرده و در همین راستا در سال جاری دستور تولید نهال سردسیری که یکی از نیازهای مبرم منطقه بود، صادر شده است.

سالاری تصریح کرد: این امر نوید این را می‌دهد که در سال‌های آینده دیگر نیاز به واردات نهال از استان‌های دیگر نیست در سال‌های آینده دیگر نیاز به واردات نهال از استان‌های دیگر نیستشدن بیمار‌ی‌های قرنطینه‌ای همراه با واردات نهال وجود دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: به تمام باغداران منطقه که قصد نوسازی و اصلاح و یا احداث باغ جدید را دارند توصیه می‌شود با هماهنگی کارشناسان ذیربط فقط از نهالستان‌های دارای مجوز موجود در منطقه نهال مورد نیاز خود را خریداری کنند./ب

برچسب ها: نهال ، تولید ، جنوب کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.