اميرحسين شريفي در نشست نقد و بررسي سريال "مرد نقره اي":

بودجه توليد اين اثر نصف سريال هاي سراسري بود

سريال "مرد نقره اي" براي توليد بودجه در نظر گرفته شده پنجاه درصد كمتر از سريال هاي شبكه سراسري بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران نشست نقد و بررسي سريال "مرد نقره اي" با حضور كاظم معصومي كارگردان، امير حسين شريفي تهيه كننده، شاهرخ شريفي آهنگساز، صداگذار سعيد نيك پور و سارا نازپرور، بازيگران شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
در ابتداي نشست كاظم معصومي، كارگردان در خصوص توليد اين سريال براي شبكه هاي استاني و حمايت خود براي توليد گفت: اينكه توليد
در تهران و يا شهرستان صورت گيرد اهميت ندارد بلكه بودجه در كيفيت و سرنوشت يك اثر تاثير ميگذارد و اين موضوع در تهراني و استاني بودن آن دخيل است.
وي ادامه داد: بودجه هاي شبكه هاي استاني بسيار پايين است و بعد از متوجه شدن مديران در خصوص يكسان بودن بودجه سريال ها، هزينه آن را افزايش دادند.
معصومي عنوان كرد: ساخت سريالي با ابعاد و عوامل سريال مرد نقره اي بودجه اندك امكان پذير نيست و با نيت من و تهيه كننده و كمك براي كمبود ها از دوستان و اهالي سينما باعث شكل گيري اين سريال در خارج از تهران شد.
وي تاكيد كرد: به غير از بودجه، زمان نيز ما را در تنگنا گذاشت به طوري كه براي 26 قسمت 3 ماه فرصت داشتيم و تنها سعيد نيك پور و چند بازيگر مربوط به استان اصفهان حضورشان قطعي بود.
معصومي در ادامه در خصوص تركيب بازيگران اظهار داشت: هيچ اعتقادي به سوپراستار ندارم چون قصه و خود فيلم مخاطب را به سينما مي كشاند چرا كه بازيگر يك ماه بعد و يا همزمان با اكران فيلم ديگري هيچ استقبالي از وي نمي شود.
وي ادامه داد: مديران شبكه ها به دنبال بازيگران شناخته شده و مطرح براي سريال ها هستند حتي اگر آن نقش به آن ها همخواني نداشته باشد.
معصومي خاطرنشان كرد: نام و محبوبيت كمكي به ارتقا نمي كند و به شدت علاقمند به همكاري با بازيگران تئاتري هستم چرا كه آنها مي‌دانند چگونه از انرژي، حس و بيان خود استفاده كنند.
در ادامه امير حسين شريفي تهيه كننده در خصوص تغيير زمان پخش نمايش و قرار گرفتن در كنداكتور يك شبكه استاني عنوان كرد: بعد از ارائه طرح توسط جابر قاسمعلي بنده آن را براي ساخت به كاظم معصومي پيشنهاد دادم و با قبول قصه طرح را براي خارج از تهران در نظر گرفتيم.
وي ادامه داد: از همان ابتدا سريال را به دليل يكنواختي و تكراري بودن فضاي تهران به خارج از شهر منتقل كرديم قبل از اصفهان، زنجان مكان تصويربرداري بود اما به دليل نبود امكانات منصرف شديم.
شريفي افزود: كم لطفي مديران باعث قرار نگرفتن اين سريال در ماه مبارك رمضان شد اما با توجه به استقبال درصد بالايي از مخاطبان، از پخش هم اكنون آن ناراضي نيستم.
وي در خصوص بودجه توليد و سانسوري اظهار داشت: بودجه سريال مرد نقره اي دقيقا 50 درصد يك سريال توليدي در شبكه هاي سراسري بود و به لطف دوستان كمبودها را جبران كرديم.
وي تاكيد كرد: در طول فعاليت كارم به غير فيلم آشوب گران هيچ اثري از من دچار سانسور نشد و چون مي‌دانم به چه نحوي كار كنم كه ايجاد شبهه نشود.
شريفي در خصوص خبر همكاري قاسمعلي در نگارش فيلم نامه با فرد ديگري اظهار داشت: اين معضلي كه به تازگي پيدا شده اما در مورد جابر قاسمعلي بايد بگويم كه من تنها با وي قرارداد بستم حتي فيلمنامه به اسم وي در  دفتر موجود است.
سعيد نيك پور بازيگر در خصوص حضور خود در سريال مرد نقره اي گفت: هادي رادمنش تفاوت هاي بسياري به لحاظ شخصيتي و رفتاري با حاج عباس خانه بي پرنده دارد و مرد نقره اي با نگاهي به بينوايان ويكتور هوگو يك اثر اقتباسي است.
همچنين سارا نازپرور، بازيگر در ادامه در خصوص تجربه همكاري با بازيگران با تجربه گفت: مرد نقره اي سومين بازي من بعد از خانه بي پرنده و تب برفكي است و نكات بسياري از همكاري با نيك پور فرا گرفتم.
وي ادامه داد: قدر جايگاه را بسيار مي‌دانم و به دليل مثبت بودن نقش گلستان علاقمند به ايفاي نقش آن بودم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار